"مجله تایم 100 رویا محبوب" و "هافینگتون پست" روی توانمندی زنان در افغانستان

Posted on at

This post is also available in:

به عنوان یک کشور سنتی، زنان در افغانستان همیشه با مشکلات و سختی ها در راه رسیدن به تحصیلات و اهداف خود مواجه هستند.اما در طول دهه اخیر بعد از سقوط رژیم طالبان بسیاری از زنان به موفقیت های بخصوصی دست یافتند و کسب و کار خود را تاسیس کردند تا اینکه به سایر زنان کمک کنند.

رویا محبوب و همکار او در فیلم انکس میخواهند این فرصت را برای دختران افغان در مکاتب بدهند تا آینده خود را تغییر دهند و قدم بردارند به سمت حمایت و توانمندی زنان در کشور های رو به توسعه جایی که شروع آن از افغانستان میباشد.

"هافینگتون پوست" اخیرا مقاله ای را درباره استقامت و شجاعت او در افغانستان  برای کمک و حمایت زنان نوشته است. او یاد آور اهمیت استفاده از رسانه های دیجتالی و جمعی  و تکنالوژی مدرن و ناب و تاثیرات آن به روی زندگی مردم مخصوصا زنان افغان، کسانی که سیاه ترین دوره زندگی خود را در ذوره طالبان به سر بردند. او میگوید: این زنان جوان در حال مستقل شدن هستند و در شبکه ها و رسانه های جمعی و دیجیتالی جرأت پیدا کردند تا افکار و صحبتهای خود را آزادانه بگویند. آنها در حال دوستیابی در فضای مجازی هستند و با دیگران ارتباط برقرار میکنند.و با رسانههای جمعی و بازار یابی هدفمند آنها استقلال مالی خواهند گرفت و مسقل خواهند شد. 

 

من تصویر پایین را بسیار تاثر گذار پنداشتم مخصوصا پیرامون تحصیلات قابل قبول و ساختن سیستم معوقل درسی در کشور های رو به توسعه.

 
 
 

تحصیلات یک شاخه است که مانند پلی است که ریشه ها را به برگ ها وصل میکند که نشان دهنده اهمیت تحصیلات میباشد.تحصیلات میتواند یک جامعه را به سمت ترقی سوق دهد در جوامعی که پروسه تدریس و یاد گیری تنها به این معنی نیست که آموزش ببینند ولی به معنی ارتباط دادن با تمام جهان و به شما توانایی پیشرفت در زمینه های مهارتی میدهد.

رویا محبوب و همکار او در فیلم انکس میخواهند این فرصت را برای دختران افغان در مکاتب بدهند تا آینده خود را تغییر دهند و قدم بردارند به سمت حمایت و توانمندی زنان در کشور های رو به توسعه جایی که شروع آن از افغانستان میباشد.

رویا محبوب در سفر اخیر خود به کالیفرنیا بسیاری از رهبران فکری را در عرصه تکنالوژی ملاقات کرده است.یکی از بزرگترین دستاوردهای او در این سفر، لیست شدن و قرار گرفتن او در بین سرمایه گذاران در "جلی اچ کیو"، مانند بیز استون، موسس و بنیانگذار صنایع جلی، "جک دورسی" ، موسس و رئیس سکوور، موسیقی دان و "بونو" سیاست مدار، "رید هافمن" در لینکدین و ملک الشعرا نوبل "ال گور".

انکس بانوان و "جلی اچ کیو" میخواهند زنان افغان را کمک کنند تا به تکنالوژی ناب و جدید دسترسی پیدا کنند و با استفاده از رسانه های جمعی و دیجیتالی توانمند شوند.



About the author

favad

favad forough was born in 1 june 1992 from Herat- Afghanistan.is the Vice President of Imperial Services & Consultancy Company. he is graduated from Economics in Herat University.

Subscribe 0
160