اشتراگ زنان در عرصه آموزش پایدار در آسیایی مرکزی

Posted on at


سهم گیری چشمگیر زنان در هر عرصه موجب شده در جامعه های امروزی پیشرفت به سزایی نمایند هم اکنون در کشورمان شاهد این هستیم که زنان در بیشتر عرصه ها فعالیت دارند ومی توانند از حقوق خویش به درستی استفاده کنند. مثلا" در میان وکلای مرد زنان هم نیز اشتراک دارند که این هم یکی از نشانه های پیشرفت زنان در جامعه امروزیست که مورد بررسی بیشتر رسانه ها قرار گرفته است.و سهم گیری و کاندید زنان در شورای ولایتی، اشتزاک آنها به حیث معاون رئیس جمهور در کاندیدای ریاست جمهوری نشان دهنده پیشرفت و فعالیت هر چه بیشتر زنان افغان است و این یک امیدواری است برای دیدن زن و مرد به یک چشم.



در دیدگاه اسلام زن مقدس ترین و ظریف ترین مخلوق الهی است. زن جوهریست با ارزش و کمیاب که بودن آن در جامعه نقش برازنده ای را ایفا میکند. در افغانستان حقوق زن به کلی پایمال شده وزن را مثل یک شی ناچیز وبی ارزش قرار داده و از آن استفاده ی سوئ مینمایند.خرسندیم که باز هم نسبت به چند سال پیش زنان در بیشترین عرصه ها اشتراک دارند و پیشرفتشان موجب مطرح شدنشان در جامعه گردیده است.



در این هفته هم به سلسله فعالیت های قبلی  مکتب محجوبه هروی  که مرکزی برای شاگردان این مکتب انتخاب شده تا سطح    علمی خود را ارتقا دهند شاگردان هفته ی جاری را به نوشتن مقالات جالب و خواندنی با عنوان های حقوق زنان, چگونه یک انتخابات سالم و دقیق داشته باشیم, آرزوی یک کودک افغانبهترین سرآغاز, اعتیاد بلای خانمان سوز,ناامیدی,و .... پرداختند.



مطابق با هفته های قبلی شاگردان برتر مورد تقدیر قرار گرفتند و هم چنین ادامه ی برنامه ی آفیس برایشان آموزش داده شد که این آموزش شامل دو تب دیگر از این برنامه میباشد.و مشکلاتشان در رابطه با سایت اجتماعی فلم انکس ترفیع گردید واز شاگردان خواسته شد تا مقالات زیباتر با عنوان های جالب تر بنویسند.گروه های انتخاب شده با هم در صنف به رقابت پرداختند و هر روز یک گروه توسط خود شاگردان معرفی و مورد تحسین قرار میگرفت.


شاگردانی که در این هفته فعالیت زیاد نمودند عبارت اند از سحر فضلی, روبا نیک سرشت, روینا, یلدا, عقیده یارمل, زینب و کامله میباشند و در آخر امیدوارم تمام زنان افغان موفق و سربلند باشند و در هر عرصه فعالیت های خاصی را ایفا نمایند.



برای دیدن مقاله جدید و قبلی فلم انکس من میتوانید پیوند زیر را دنبال نماید: http://www.filmannex.com/MahjubaHerawiSchool 



About the author

MahjubaHerawiSchool

Mahjube Herawi School is located in the third district of Herat Province on Mokhaberat Street. It was named after a famous woman poet Mahjube Herawi (Mahjube Herawi’s real name was Bibi Safora and she was one of the famous Farsi pouter of Badqhis –Afghanistan. Mahjube has about 5,000 poems about…

Subscribe 0
160