زنان تاجر افغانستان

Posted on at


افغانستان کشوریست که از 11 سال گذشته، پس از سقوط رژیم طالبان، به پیشرفت های اقتصادی چشمگیری دست یافته است و در این بین تنها چیزی که حیرت همگان را به خود واداشته، سهمگیری زنان در کسب و کار است. و طی سالیان گذشته تا به امروز زنان سهم بسیار فعالی در تجارت و کسب و کار در ساحه محلی، ملی و بین المللی داشته اند.


در این بلاگ به معرفی چند تن از زنان موفق در تجارت و کسب و کار میپردازم. امیدوارم تا آخر با من همراه باشید.


1- رویا محبوب (بنیانگذار و رئیس شرکت نرم افزاری افغان سیتادل)



رویا محبوب، دختر افغان تجارت پیشه ای است که تحصیلات عالی خویش را در دانشکده کامپیوتر ساینس ولایت هرات به اتمام رسانده است. او شرکت نرم افزاری افغان سیتادل را که برگرفته از تخصص وی میباشد همراه با فرشته فروغ، استاد دانشگاه هرات، اساس گذاری و افتتاح نمود و تا امروز دستاورد های بسیار بزرگی را با خود داشته است که بزرگترین پروژه های آنها پروژه اگزمر (Examer) و مجهز کردن مکاتب دخترانه شهر هرات با کامپیوتر و انترنت میباشد که زمینه کاریابی و اشتغال زایی را برای دختران این شهر فراهم ساخته است.


2- زرغونه ولی زاده (رئیس شرکت حمل و نقل تکتاز)



زرغونه ولی زاده یکی از موفق ترین و جسور ترین زنان تجارت پیشه افغانستان و جهان به شمار میرود. او شرکت حمل و نقلی خویش را با جسارت کامل افتتاح نمود و از چندی پیش در این زمینه به کار مشغول است. نام وی در چندین مجله معتبر اروپایی در میان جسورترین زنان تاجر جهان قرار گرفته است.


3- فاطمه اکبری (مدیر شرکت گلستان صداقت)



فاطمه اکبری یکی از زنان موفق تاجر در افغانستان مخصوصا در بین مردمان هزاره به شمار میرود، زیرا از چندی پیش که به عنوان مدیر در شرکت گلستان صداقت ایفای وظیفه مینماید دستاوردهای بزرگی را به ارمغان آورده است و یک چهره محبوب در میان مردم هزاره است. این شخصیت توانسته است در شرکت خود برای بیش از 100 زن زمینه کار را فراهم کند.


این سه تن ستاره هایی از آسمان تجارت افغانستان بودند که به طور خلاصه برای شما معرفی شدند.


منتظر بلاگ های بعدی من باشید!


"فواد فروغ"



About the author

favad

favad forough was born in 1 june 1992 from Herat- Afghanistan.is the Vice President of Imperial Services & Consultancy Company. he is graduated from Economics in Herat University.

Subscribe 0
160