برسی کلی یک جنرال کانادایی از افغانستان

Posted on at


 افغانستان دهه ها میشود که از نا امنی و جنگ های خانه مانسوز داخلی و خارجی رنج میبرد, این جنگ ها مشکلات فراوانی را برای مردم و جامعه افغانستان به جا گذاشته و سبب دشواری های فراوانی در تمام بخش های زندگی و کارو بار در این کشور شده است. این مشکلات گریبان گیر تمام کسانی شده است که در این کشور زندگی میکنند و در مواردی زندگی مردم هزاران کیلومتر دورتر از ما را نیز دچار چالش کرده است.

حادثه دهشت افگنی 11 سپتامبر 2001 یکی از این نوع خاطرات تلخی است  که همه جهانیان از آن آگاهی دارند و بحیث یک خاطره تلخ در خاطرات شان حضور دارد. آنها هر زمانیکه یادی از افغانستان و شرایط این کشور برای شان تازه میشود, همان خاطرات تلخ در ذهن شان می آید و ماموریت صلح آمیز در این کشور را مهم تلقی میکنند.

نیروهای خارجی از سال 2001 در افغانستان حضور دارند که سبب نابودی حکومت دهشت افگن و قرون وستطایی طالبان و دهشت افگنان همکار شان گردید. بر اساس ماموریت که به عهده گرفتند نبرد خود با طالبان را زیر چتر سازمان ناتو و آیساف ادامه دادند. در این راستا در کنار مشکلات بسیار فراوانی که وجود داشت دست آوردهای نیز بدست آمده که نمیتوان از آنها چشم پوشی کرد. آنها دست به ایجاد زمینه های گسترده کار و زندگی در افغانستان زدند, مدرسه های تازه ای فراوانی ایجاد کردند که سبب شد ملیون ها دانش آموز دختر و پسر به فراگیری دانش بپردازند. این خود یک موفقیت بزرگ هم برای مردم افغانستان و هم کشورهای کمک کننده خارجی است.

در زمان حضور نیروهای خارجی در افغاسنان زمینه های فراوانی برای کسب و کار و فعالیت های روزانه فارهم شد که یک نکته بسیار مثبت ناشی از حضور نیروهای خارجی در افغانستان است. هرازان سازمان و شرکت تازه تاسیس در در این کشور ایجاد شد که مردم زیادی را اشتغال فراهم کرد و آنها را قادر ساخت تا کاروبار ویژه خود را داشته باشند. اینها نکته های قوت نیرویها خارجی در افغانستان شمرده میشوند.

 

 

 

 



About the author

NATOChannel

The North Atlantic Treaty Organization (NATO) is an intergovernmental military alliance based on the North Atlantic Treaty signed on 4 April 1949. NATO constitutes a system of collective defense in response to an attack by any external party. This is NOT the official NATO website. For that site, please visit…

Subscribe 0
160