جنگ با دهشت افگنی و ماموریت جهانی ناتو

Posted on at


افغانستان از سالها به این سو از مداخله های کشورهای همسایه خود رنج میبرد و سالها در دشواری های زندگی رنج کشیده است. این مداخله های سبب ایجاد گروه دهشت افگنی طالبان و به دنبال آن حضور گروه های دهشت افگنی جهانی نظیر القائده گردید که سالها این کشور را در عقب ماندگی نگهداشتند و سبب کشتار بی شمار در داخل و خارج از این کشور گردیدند.


این گروه های دهشت افگن به تاریخ نهم ماه سپتامبر  سال 2001 فرمانده فقید مقاومت برضد نیروهای دهشت افگن طالب و القائده, آمر صاحب احمد شاه مسعود را به شهادت رساندند و دو روز بعد به تاریخ یازدهم همین ماه به برج های دوقلوی تجارت جهانی در نیویورک حمله کردند که سبب مرگ هزاران انسان گردید.



آمریکا به جنگ افغانستان کشیده شد, کشورهای ناتو و دیگر کشورهای دوست آمریکا نیز به این جنگ پیوستند که کانادا یکی از آنها می باشد. آنها توانستند که در مدت کوتاهی طالبان را به نابودی بکشانند و حکومت تازه ای را به کمک نیروهای مقاومت که سالها در مقابل طالبان میجنگیدند ساماندهی کنند. اما مشکل طالبان و القائده حل نگردیده است و تا هنوز از مردم افغانستان و نیروهای خارجی قربانی میگیرد.


مردم و دولت افغانستان امید دارد که بعد از خروج نیروهای خارجی بازهم کمک های شان به این کشور ادامه یابد و مردم ما بتوانند که زندگی خود را بطرف پیشرف و توسعه ادامه دهند. زمان گذشته است که بار دیگر نیروهای افراطی و طالبان به قدرت برسند از مردم قربانی بگیرند. مردم امروز خود سرنوشت خود را بدست خواهند گرفت  و برای آزادی و صلح مبارزه خواهند کرد. 



About the author

NATOChannel

The North Atlantic Treaty Organization (NATO) is an intergovernmental military alliance based on the North Atlantic Treaty signed on 4 April 1949. NATO constitutes a system of collective defense in response to an attack by any external party. This is NOT the official NATO website. For that site, please visit…

Subscribe 0
160