بهار و استقبال از چشن معارف

Posted on at


با زنده شدن طبیعت در فصل زیبای بهار در اکثر ولایت افغانستان منجمله ولایت هرات همه اهل معارف به استقبال سال تحصیلی جدید شان میروند. ودر نخستین روزهای این فصل با برپای جشنی تحت نام جشن معارف نخستین روز ازسال تحصیلی جدید شانرا با نواختن زنگ مکاتب تجلیل مینمایند. که امسال این آغاز و جشن برای اساتید و شاگردان مکتب امیر علی شیر نوائی متفاوت تر از همیشه به چشم میخورد. زیرا شاگردان این مکتب با برگذاری محفلی میزبان سید فضل الله وحیدی والی ولایت هرات, آروین طاهری رئیس معارف این ولایت و نماینده گان بلند رتبه از دیگر اراکین دولتی بودند.



که در این محفل؛ مدیره لیسه امیر علی شیر نوائی منحیث یکی از سخنرانان محفل ضمن بیان دست آوردهای شاگردان این مکتب, به صنوف آموزشی دفتر افغان سیتادل تحت نام بانوان انکس اشاره نموده, از زحمات و همکاری بی دریغانه مسئولین این دفتر قدردانی نمود.


اما مهمتر از همه٬ آنچه که بیشتر در این محفل در خور ستایش است, حضور گرم ومتفاوت شاگردان صنوف آموزشی پروژه بانوان انکس در این محفل بود. عده ای به شعر و مقاله خوانی در این محفل پرداختند و عده ای هم از مهمانان این محفل پذیرائی مینمودند. و اینگونه میخواستند برهمه ثابت نمایند, که این سال تحصیلی شانرا متفاوتر از دیگر شاگردان و دیگر سالها آغاز نمودند. که این تفاوت توأم با اندوخته های جدیدی از دنیای تکنالوژی,شبکه های اجتماعی و خلاقیت شان در نوشتن بود.



این شاگردان که در آستانه ختم دوره آموزشی شان در پروژه زنان انکس قرار دارند. در محفل متذکره ضمن ایراد مقالاتی به ارتقآ سطح آگاهی شان در دنیای تکنالوژی, در زمینه وبلاک نویسی و آگاهی از دنیای مجازی شبکه های اجتماعی اشاره نموده, خودرا مدیون دست اندرکاران و مسئولین پروژه زنان انکس پنداشته, از همه شاگردان خواستند و ایشانرا تشویق نمودند, فرصت را از دست نداده در صنوف و دوره های جدید این مرکز ثبت نام نمایند. وبرای آینده درخشان خویش, وسر بلندی خانواده شان و سر انجام کشور شان گامهای استوارتری بردارند, وبر اندوخته های علمی شان بیفزایند.


تشکر


:برای خواندن مقاله قبلی من میتوانید پیوند زیر را دنبال نماید


www.filmannex.com/blogs/120660/120660


 



About the author

AmirAliSherNawaie

Amir Ali Sher Nawaie was established in 1368. At first, it was both a male and female school but in different shifts until 1390. In 1390, it became a female school and students are now studying in three shifts. It has 29 classes, more than 4,000 students and 155 teachers.…

Subscribe 0
160