مردم افغانستان خواهان دموکراسی هستند

Posted on at


مردم افغانستان همچون متباقی جهانیان با درک مفاد دموکراسی در یک جامعه، خواهان دموکراسی استند و برای رسیدن به حقوق شان تلاش می کنند.


روبین از دانشجویان کابل می گوید: «اگر واقعاً دموکراسی تطبیق شود، ما شاهد نا برابری یا ضایع شدن حق کسی در کشور، نخواهیم بود



 


ما مثال های زیادی در مورد مفاد برقراری دموکراسی در یک جامعه داریم، که آزادی بیان یکی از این مثال ها است


متین یکی از دانشجویان می گوید: "آزادی بیان یکی از ضروریات یک جامعه است؛ که با وجود آن جامعه می تواند پیشرفت کند."


وی افزود: "به طور مثال اگر هر فرد بتواند به راحتی سخن بگوید، می تواند کمبودها و مشکلات مسؤولان را بگوید و مسؤولان هم با توجه به این انتقادها می توانند در راستای داشتن کشوری مردمی، تلاش کنند."



 


او گفت که علاوه بر مسؤولان، نیروهای پولیس نیز می توانند با ایجاد شرایط مناسب، آزادی بیان که یکی از حقوق اساسی هر فرد است، را تضمین کنند که در نتیجۀ بررسی چالش ها و مشکلات،در راستای بهبود وضعیت کشور، همه با هم تلاش کنیم.


امروزه افغانستان یکی از کشورهایی است که آزادی بیان در آن امری کاملن مشروع تلقی شده و تلاش نیروهای پولیس در ایجاد چنین شرایطی بسیار مؤثر است و نمی توان آن را نادیده گرفت.


علی رضا از باشنده گان کابل؛ آزادی بیان را حق خود می داند و از نیروهای پولیس می خواهد که در راه رسیدن او به این حقش او را یاری کنند.


 



او گفت که با نبود آزادی بیان حق مردم ضایع می شود، یعنی مردم نمی توانند مشکلات یا پیشنهادات خود را به گوش مسؤولان برسانند و سبب نارضایتی مردم از دولت می شود.


علی رضا از ابراز انتقادات و پیشنهادات در کشور، ابراز خشنودی کرده و می گوید: "درحال حاضر ما به راحتی می توانیم انتقادات و پیشنهادات مان را به گوش مسؤولان برسانیم."


 



پولیس برای تأمین دموکراسی در یک جامعه، از طریق تأمین فضای امن و حفظ حقوق افراد می تواند نقش بازی کند و پولیس امروزی کشور با آموزش دیدن و آشنا شدن با وظایف خود، در این راستا تلاش می کند.



About the author

ahmad-frogh-waris

graduated from Ghulam Hadir khan high school in 2008, have Bachelor degree in BCS (bachelor in computer science) 2014/3/14 working in a construction company as an IT assistant & admin assistant and a blogger in filmannex.

Subscribe 0
160