آموزش دیجیتالی و ارتباطات در مقابل حمله های دهشت افگنی در هرات. بخش نخست

Posted on at


در روز سیزدهم سپتامبر شهر هرات و کنسولگری ایالات متحده آمریکا شاهد حمله دهشت افگنانه ای بودند که جان دو افسر پولیس, یک نگهبان امنیتی داخلی و هفت انتحار کننده را گرفت. هرات شهری است که در آن سازمانهای فلم انکس و بانوان انکس ده مرکز انترنت برای مدرسه های محلی و یک مرکز برای بانوان انکس ساختند که تقریقا 50000 دانش آموز را به شبکه جهانی پیوند میدهد.



بانو الهه محبوب نماینده شبکه زنان انکس و هماهنگ کننده در هرات با این واژه ها این موضوع را به تصویر کشیده است. " روز بسیار بدی بود. صبح زود با یک صدای بسیار قوی انفجار از خواب بیدار شدم و زمانیکه شنیدم که در این حادثه یک دانشجویه کامپیوتر ساینس کشته شده است, شوکه شدم. واقعابرای او و خانواده اش متاسفم. حالا همه چیز اینجاه خوب اند, اما فردا کی میداند که ما زنده خواهیم بود و یا نه.


با وجود این رویدادهای غم انگیزدر هرات. بانو الهه محبوب در آخرین مقاله خود تحت عنوان , برنامه فلمسازی اگزمر برای دانش آموزهای افغانستان, خبرهای خوبی را نوید داده است, که توانایی ذهن های بانوان و اراده شان برای یک آینده بهتر برای خانواده های شانرا دوباره به ثبوب میرساند. این رویداد حزن انگیز چند روز بعد از افتتاح دهمین مرکز انترنتی فلم انکس و زنان انکس و یک روز بعد از پیروزی تیم ملی افغانستان در جام جنوب آسیا که ملیون ها نفر از مردم افغانستان را برای شادی و تجلیل به خیابانهای افغانستان و سرتاسر جهان کشاند, روی داد.



دهشت افگنان قصد داشتند که اعتماد و اندیشه یک افغانستان تازه و موفق را تخریب کنند, اما آنها نتوانستند که به اراده هشت ملیون دانش آموز خلاق و باهوشیکه برا ی آینده بهتر در تکاپو اند غالب شوند.



TAGS:


About the author

160