فقر اقتصادی و جوانان

Posted on at


قسمیکه میدانید اقتصاد یکی از مهمترین بخش های اساسی یک جامعه و کشور به شمار میرود.متاسفانه در افغانستان امروز به صورت قابل توجهی پایین است و فقر اقتصادی همه جا را گرفته است و در کشورما این پدیده ی شوم سالهاست که دامنگیر مردم ما شده است.


امروز به خاطر فقر و بیچاره گی است که جوانان کشورمان از تحصیل باز مانده اند.بخاطر فقر است که مردمان سرزمین مان به بهانه های مختلفی از قبیل مهاجرت, مریضی, بیکاری و غیره جان شیرین شان را از دست میدهند.امروز شاهد هزاران هزار مشکل دیگر از این قبیل به خاطر نداشتن پول هستیم.یکی به خاطر نداری و تنگدستی نمیتواند مریضی اش را تداوی کند,جوانان به هزاران آرزو و آمال نمیتواند تحصیلاتش را ادامه دهد و  در موسسات تحصیلی دولتی و غیر دولتی اشتراک نماید.و جوان دیگری در گوشه ای دیگر از شهر آرزوی دادن امتحان کانکور را دارد تا آینده اش را رنگین سازد اما افسوس که پول ندارد.متاسفانه در کشورماجوانان زیادی هستند که بخاطر نبود سرمایه ی کافی برای پیشبرد زنده گی ترک تحصیل کرده که خود بر حجم بیسوادی در کشور میافزاید.



ببینید که فقر چگونه زنده گی ما را دگرگون میسازد,پدری که بخاطر خانواده اش سال های سال زحمت میکشد تا لقمه ی نانی را سر سفره ببردو اما امروز به خاطر نبود شغل ایده آل برایش مجبور به انجام دادن کارهای دشوار است تا خود و فامیلش را از فقر و تنگدستی نجات دهد.



جوانی که برای بدست آوردن مخارج زنده گی و تحصیل مجبور به مهاجرت به کشورهای دیگر میشود و یا اینکه ناامیدی تمام زنده گی اش را محاصره کرده و از همه چیز گذشته روی به مواد مخدر میآورد که سبب تباهی زنده گیشان میگردد.در زنده گی شاهد حالاتی بودیم که دیدن آن واقعا انسان را متاثر میسازد.به طور مثال اطفالی را میبینیم که به جای درس و تحصیل در سرک ها مشغول جمع نمودن زباله ها هستند.



این است وضعیت اقتصاد در کشورمان


فرشته عباسی


برای دیدن مطالب قبلی فلم انکس من میتوانید پیوند زیر را دنبال نماید: http://www.filmannex.com/MahjubaHerawiSchool


 



About the author

MahjubaHerawiSchool

Mahjube Herawi School is located in the third district of Herat Province on Mokhaberat Street. It was named after a famous woman poet Mahjube Herawi (Mahjube Herawi’s real name was Bibi Safora and she was one of the famous Farsi pouter of Badqhis –Afghanistan. Mahjube has about 5,000 poems about…

Subscribe 0
160