تحصیل در افغانستان

Posted on at


کشورهای انکشاف یافته را اگر دقیق نگاه کنیم تمامیشان از علم و تحصیل پیشرفته به تمدن و موفقیت رسیدند.ویک جامعه زمانی پیشرفت میکند که اکثریت مردم آن در جستجوی علم و دانش باشند و برای بدست آوردن علم و دانش جد و جهد زیاد نمایند.همچنین خداوند بزرگ آموختن علم را بر هر زن و مرد فرض دانسته و برای آموختن آن تاکید زیادی نموده اند.


تاریخ اسلامی و تحقیقات دانشمندان نشان داده است که جامعه ای که از لحاظ علمی فقیر میباشد این جامعه رو به تباهی خواهد رفت به مقایسه ی جوامع پیشرفته و علم گرا که روز به روز شاهد موفقیت هایشان هستیم.گاهی شاهد وقایعی بودیم که سبب متعجب شدنمان شده مانند اینکه در آغازین روز های صدر اسلام به تاثیر نبود علم و دانش کافی دست به زنده به گور نمودن دختران خود کردند.هستند چه بسا اشخاصی همچون دانشمندان و نخبه گان و هم چنین دانش پروران یک جامعه که آن را به سوی قله های بلند ترقی سوق میدهند.



متاسفانه در کشور زیبای ما طی سه دهه جنگ ستون های علم و دانش را ویران ساخت و حتی روزها و ماها و سال ها گذشت و بر تعداد اشخاص بی سواد افزوده شد و مردم فقط سعی در یادگیری کسبه های آزاد برای امرار معاش کردند.و حال خوشبختانه جوانان این مرزو بوم تلاش شبانه روزی برای یادگیری علم و دانش مینمایند.


تمام هموطنانمان سلاح پیروزی و کامیابی خود را همان قلم خود میداند.امروزه قشر تحصیل کرده افغانستان این قدرت را دارند تا نگذارند افغانستان تحت استعمار و ظلم و ستم دیگر کشورها قرار گیرد.حال دیگر خانم ها هم در نهاد های علمی تلاش در یادگیری علم و دانش هستند و سعی میکنند همانند مردان برای پیشرفت های علمی سرزمین شان حماسه آفریند.



این هفته با جذب شاگردان باری دیگر سعی در ثبت نام نمودن شاگردان در صنوف جدید آموزش رسانه های اجتماعی فیلم انکس گشتیم تا این بار هم استعداد های نهفته ای در میان این دختران سخت کوش بیابیم تا از رنج ها,کامیابی ها,پیشرفت ها و نواقص جامعه ی افغانی مان بنویسند تا باشد گوشه از مشکلات جامعه را با قلم خویش به انعکاس نهند تا همگان بخوانند.



و از همه مهمتر خرسند هستیم از اینکه با جذب دختران در این رسانه های اجتماعی بیشترسعی در نوشتن مقالات و دل نوشته هایی از یک زن افغان مینمایند.شاگردان زیادی با وجود مشکلات فراوان با شور و اشتیاق زیاد نام هایشان را جذب شدن در این صنف نوشتند.


تا باشد بعد از جلسات آموزشی و ختم این صنوف بهترین ها و دختران سخت کوش زیادی سعی در تلاش در این سایت های اجتماعی نمایند.



تشکر٬


خوانندگان گرامی،


برای خواندن مطالب قبلی فلم انکس من میتوانید پیوند زیر را دنبال نماید:


http://www.filmannex.com/MahjubaHerawiSchool



About the author

MahjubaHerawiSchool

Mahjube Herawi School is located in the third district of Herat Province on Mokhaberat Street. It was named after a famous woman poet Mahjube Herawi (Mahjube Herawi’s real name was Bibi Safora and she was one of the famous Farsi pouter of Badqhis –Afghanistan. Mahjube has about 5,000 poems about…

Subscribe 0
160