نعمت های بیشمار الله ج و ناسپاسی انسان

Posted on at


الله متعال برای اسودگی و ارامش ما در این دنیا نعمات بیشماری را عطا فرموده است تا ما از انها استفاده عظیمی داشته و در مقابل شکر انها را بجا بیاوریم.افرینش اسمانها از جمله بزرگترین نعمتهای خداوند متعال میباشد.الله متعال هفت اسمان و هفت زمین را در یک شبانه روز افرید.او تعالی اسمان را مانند چتر یا سقفی بدون ستون بروی زمین خلق کرد.و انرا بوسیله ستاره گان و افتاب و مهتاب زینت بخشید.



 


و این دلیل بزرگ و اشکارایی برای اثبات وجود و یگانگی پروردگار عالم است.الله متعال زمین را افرید و انرا هموار ساخت تا انسان روی ان در ارامش و سهولت زنده گی کند. در اطراف و اکناف ان سیر و حرکت کند و از گنجینه ها و سرمایه های مدفون در ان بهره مند شود.و به روی زمین به عمارت و سازنده گی بپردازد.زمین و اسمان هر دو از جمله بزرگترین نعمتهای الله ج است.اختلاف شب و روز نیز نعمت بسیار بزرگی برای ما بنده گان گنهکار است.



این قدرت الله ج را برای ما به اثبات میسازد.گردش شب و روز با اختلاف درازی و کوتاهی ،سیاهی،و سفیدی ،تاریکی و روشنایی فواید زیادی را برای انسان فراهم میکند.شی یرای راحت و سکون و روز برای کسب و کار و طلب رزق مهیا گردیده است.هرگاه شب نمیبود بسیاری از مخلوقات از راحت و خواب محروم میگردیدند،همچنان شب فرصت خوبی برای استراحت که انسان در موارد مختلف از ان استفاده میکند.چنانچه انسان از روز و روشنایی ان برای کارهای سازنده استفاده بعمل میاورد .



همین قسم تعیین اوقات ،ایام،ماهها،و فصلهای سال در نتیجه اختلاف شب وروز میسر میگردد که اینها همه از نعمتهای عظیم پروردگار برای انسان و از نشانه های قدرت او تعالی میباشد.فرود امدن اب از اسمان نیز از جمله نعمتهای بزرگ الله ج میباشد که بواسطه ان زمین خشک و مرده را حیات میبخشد و انواع نباتات و زنده جانها را بروی زمین پیدا میکند و به حرکت میاورد .



خداوند متعال با فرود اوردن اب باران ،نیرو های رشد و نمو در زمین را که در حالت خشکی و مرگ قرار دارند به حرکت میاورد . در اثر این حرکت انچه در زمین حرکت انچه در زمین پوشیده است ظاهر میشود و نباتات و گلها و میوه ها و غیره بیرون میشوند و سرسبز میگردند.زنده ساختن زمین و انتشار انواع و اصناف نباتات و حیوانات بر روی زمین از نشانه های بزرگ قدرت و عظمت پروردگار عالم است .




About the author

neloofar

NAME :Nilofar
L/N :Zaka
COUNTRY :Afghanistan
CITY :herat
BORN DATE :1997/12/27
BORN PLACE :HERAT
AGE:17
student at:tajrabawi
CLASS:11



Subscribe 0
160