تعبیر نابجا از آزادی

Posted on at


کشور زیبای ما افغانستان که درجنوب آسیا موقعیت دارد ودارای آزادی دموکراسی و از جمله کشور های اسلامی به شمار می آید و نیز یک کشور کهن و باستانی است. مردم آن در زمان خلافت حضرت عمر(رض) به دین اسلام روی آوردند و اولین ولایتی که به دین اسلام روی آورد، ولایت هرات بود چون تمام مردم از ظلم و ستم خسته شده بودند و وقتیکه دیدند که دین اسلام یک دین پاک، با عدالت، یگانه پرستی میباشد به آن ایمان آوردند. بعد از آن همه مردم کوشش های زیادی کردند که طبق گفته خداوند( ج) و پیامبر( ص) عمل کنند و در همان زمان این کار را انجام دادند.



اما متاسفانه زمانیکه طالبان حکومت را در دست گرفتند ظلم و ستم های زیادی را بالای مردم انجام دادند. آنان به زور مردم را به مسجد روان میکردند تا نماز بخوانند حتا اگر آنان وضو نداشتند. آنان به دختران اجازه نمیدادند تا به مکتب بروند فقط بچه ها اجازه داشتند به مکتب بروند و فقط مضامین اسلامی را بی آموزند در آن زمان آزادی وجود نداشت تا همه حق برابری را داشته باشند.


اما وقتیکه ظلم و ستم از بین رفت و آزادی به وجود آمد تا مردم به خوبی زندگی کنند و به خواسته ی که می خواهند برسند و پیشرفت کنند آزادی بیان،حق تفکر،برابری و بدون تبعیض زندگی کنند. اما آنان از آزادی در راه درست استفاده نکردند. همین که آزادی به وجود آمد بعضی از اشخاص جامعه فکر کردند که آزادی این است که هر کاری که بخواهند انجام داده میتوانند. میتوانند هر جنایتی که بخواهند انجام بدهند. بی حجابی ،سو استفاده،دزدی و غیره جنایات دیگر انجام بدهند.



وقتی صحبت از آزادی می شود همه فکر می کنند که همین که مانند غرب باشی و همچو کار های انجام بدهی و یا همچو لباس های بپوشی آزادی است. اما مردم این را درک نکردند که این آزادی از خود قوانینی دارد که باید آنرا مرعات کنند. وقتی میتوانیم بگویم که آزادی هست زمانیکه طبق قوانین اسلامی و قوانیین دولت عمل کنیم نه این که مثل بعضی از جوان امروزی که هر بی حجابی،فشن که بخواهند انجاممی دهند. امروزه بیشتر از مردم تعبیر نا بجای از آزادی میکنند. وقتی به کدام محفل میروند آنقدر بی حجابی می کنند که گوی این جا افغانستانی نیست که می گویند که یک کشور اسلامی است و به غیر از آن بهترین مثال آواز خوانان هستند که فرهنگ و دین خود را فراموش کردند و آهنگ های می سازند که غربی ها همچو آهنگ های نمی سازند. وقتی به این موضوع فکر میکنم با خود می گویم همان دوره طالبان بهتر بود. چون در آن زمان هیچ کس را نمی گذاشتند بی حجابی کند و یا کدام جنایتی انجام بدهد. آیا استفاده درست از آزادی همین است؟



از دولت فقط همین را می خواهم که آزادی را بوجود آورد که همه چیز در آن مرعات شود دختران بتوانند به هر جایکه می خواهند وظیفه بگیرند اما با حجاب اسلامی.


امیدوارم که همه چیز درست شود و مردم به خوبی از آزادی استفاده کنند.


برای خواندن مطالب قبلی ام میتوانید پیوند زیر را دنبال نماید:


http://www.filmannex.com/Hatifi-Herat


فرزانه سادات



About the author

Hatifi-Herat

Established in 1938, Hatifi High School is one of the largest schools in Herat, Afghanistan and has 8300 students. The students attend the classes in rotations. The school offers 116 classes only for female students. Film Annex and Citadel are building an INTERNET classroom at Hatifi High School in June…

Subscribe 0
160