افغانستان در سال 2014 همراه با فیلم، صنف های انترنت و خروج نیروهای خارجی

Posted on at

This post is also available in:

2014 یک سال پر مشغله برای افغانستان. شاید بیش از دهه طالبان و ظهو رنیورهای خارجی برای افغانستان سرنوشت ساز باشد.ارتش امریکا و ناتو با حملات گسترده شبانه خواستار از بین بردن پایگاه های طالبان در افغانستان شدند.حتی بعضی از این حملات منجر به کشته شدن غیر نظامیان افغان نیز شده است.

هرچند آینده افغانستان بعد از خروج نیروهای خارجی از این کشور یک مسئله حیاتی است که منجر به نگرانی هر افغان شده است.

 

برای من به عنوان یک افغان و گذراندن لحظات سخت و طاقت فرسا در دوران مهاجرت به یاد آوردن آن لحظت برای من هرگز خوشایند نخواهند بود. نکته مهم این است که افغانها دیگر از جنگ و خونیریزی خسته شده اند و دانسته اند که به جز بدبختی و فقر دیگر چیزی را به بار نخواهد آورد.

جنگ بسیار مضر است حتی در هر قسمتی از جهان هم که باشد. با درنظر داشت جنگ جهانی دوم که بین چندین کشور رخ داد بود را اگر با شرایط کنونی این کشورها مقایسه کنیم میبینیم که فرق فاحشی بین دوران جنگ و بعد از دوران جنگ وجود دارد.این عکس هیروشیما بعد از بمب اتم است در سال 1945.

 

و این هیروشیمای کنونی میباشد

نکته مهم این است که تخریب کاری فقط با تلاش سخت دوباره بازسازی خواهد شد.تجارب چندین ساله افغانستان از دهه ها جنگ که اکنون در مرحله بازسازی قرار دارد وفکرکردن درباره اینکه چگونه میتوان به مردم انگیزه داد تا در روند بازسازی تلاش کنند.

رسانه های جمعی و دیجیتالی در افغانستان با مقایسه با سکتورهای دیگر رشد بسیار زیادی را داشته است.دلیل اصلی آنها وجود نسل جوان افغان میباشد. این بهترین راه و قابل دسترس ترین راه میباشد برای نسل جوان. این درکل درباره باز کردن وب سایتهای انترنتی، دانلود کردن فیلم های رایگان، تماشای فیلم های آنلاین و ارتباط با بنیادهای شبکه ای.

ساخت صنوف انترنت در افغانستان یک قدم ضروری در ارتباط قرار دادن میلیونها افغان ب شبکه جهانی میباشد. طراحی رسانه های جمعی و برنامه های فیلم سازی توسط فیلمسازان فیلم انکس.

 

قادر ساختن هر طفل افغان با آموزش و رسانه های جمعی و دسترسی به انترنت میتواند چشمهای آنها را به سمت اینکه چگونه میتوانند برای آینده کشور خود گامی را بردارند باز خواهد نمود.



About the author

favad

favad forough was born in 1 june 1992 from Herat- Afghanistan.is the Vice President of Imperial Services & Consultancy Company. he is graduated from Economics in Herat University.

Subscribe 0
160