افغانستان و آموزش پایدار

Posted on at


خواستم تا این بار رشته ئ کلام را از انقلاب وتحول یا بهتر، دگرگونی که در ذهنیت وافکار هم میهنان ومردمان پدید آمده اغاز نمایم.


مردمانی که به جزء از خود وخواسته ها واهداف خود،حتی گاهی بر دیگری نمی اندیشیدند،که هم پیکرشان گرسنه است یا برهنه،ندارد یا مریض است،غرق در مشکلات است یا شکست روزگار خورده ویا اینکه در سخت ترین شرایط ممکن در حال جان کندن است.هیچ فرقی برایشان ندارد که دگران در چه حال به سر می برند،فقط به فکر اینکه چگونه گلیم شان را از آب بکشند وبیشتر کمایی کنند وبر انبارها وخزینه های ایشان بیافزایند.خود را از روی چه مسلمان می نامند،از اسلامی که حتی بی خبری از همسایه را گناه و ظلم نه بلکه مسلمان نمی خواند خود را بی خبر می گیرند.


"مسلمان نیست کسی که شب با شکم سیر بخوابد وهمسایه اش گرسنه باشد."(حدیث شریف)



اما هم اکنون در جامعه ئ امروزی مان این درد حس نمی شود، چرا که اینان بیدارند قلب ایشان آگاه، می تپند در غم دیگری و از خویشتن می برند تا گوشه ای از درد آنان را تسکین بخشند و مرهمی بر اندوه شان شوند. حتی دانش آموزان این مرز و بوم، فرزندان ملکه ئ جلالی نیز در این تحول فعالانه سهیم شدند، از جیب خرج شان برای کمک به هم وطنان مصیبت دیده ایشان مصرف نمودند. از دختران خیلی کوچک تا بانوانی به تازگی با زنان انکس یکجا شده اند. همگی به فکر یاری رسانی و مدد به هم نوع شان اند. این بانوان انکس فعالانه در تمام عرصه ها می درخشند؛ در سمینار آموزشی که به منظور ارتقاء ظرفیت و توانمندی های ایشان در این مهد دائر گردیده نیز سهم گرفته اند و می خواهند پیشرفت بسیار نمایند، با عضویت در تیم والیبال از دنیای ورزش و صحت مندی و رقابت نیز عقب نماندند، تیمی که توانسته بهترین تیم در سطح مکاتب دخترانه ئ هرات باشد.



برای دستیابی به هدف والایی که به منظور معرفی بلاگران جوان افغان به جهان بر گزار گردیده در این هفته با این بانوان برای بهتر نوشتن ونگرش بهتر به محیط اطراف و انتخاب بهتر موضوعات صحبت های زیادی صورت گرفت. و اجزای مهم کنترول پانل همچو تدریس شد. و بانوانی مانند: فهیمه، فاطمه و آزیتا بعد از گذشت این روزها توانسته اند بهتر بنویسند.



برای خواندن مطالب قبلی فلم انکس لیسه ملکه جلالی میتوانید پیوند زیر را دنبال نماید:


http://www.filmannex.com/MalakeJalaliSchool/blog_post


فرشته احمدیان



About the author

MalakeJalaliSchool

Malake Jalali is located on Godam Street in front of the big Masque of Herat, Afghanistan. It has 3270 Students, 101 teachers and 2 buildings.

Subscribe 0
160