صدای یک زن افغان

Posted on at


چه زیبا بود خداوندی که زیبایی زمین را زن خلق نموده او را قلبی مهربان، پیکری ظریف، صورتی زیبا و اراده ای قوی اعطاء نمود و چه خوشبختیای نصیب من کرد که مرا جزءی از نیم پیکر جامعه قرار داد.


آری! من زن هستم، نیاز به هیچ تغییری ندارم و مرا نیاز به هیچ تعبیری برای شناختنم نیست و تو ای مرد بدان که با تهدیدات و ناقص العقل گفتن نمیتوانی مرا از اهدافم دور نمایی و بگویی زن را چه به درس؟ چه به سیاست؟ همین طور که میتوانم بهترین ها را برای اطفالم معیا سازم میتوانم برای آینده شان نیز بهترین رهبر را انتخاب نمایم، چه میشود اگر حقوقم تا حدودی رعایت نمی شود؟ مگر من هم جزءی ازین جامعه نیستم؟ من هم حق زندگی، حق آموختن علم، حق بیان حقیقت و از همه مهمتر حق انتخاب دارم.من هم میخواهم مانند تو برای آینده کشورم تصمیم بگیرم.. آری، من هم رای می دهم!



خانم های جامعه ما چه خوب توانستند با رشد این افکار در رای دهی 16 حمل سال 1393 اشتراک چشمگیری داشته و کشوری را که بعد از سال ها جنگ و نابسامانی پا به عرصه جدید میگذاشت حمایت نمایند بر علاوه توانستند سرنوشت را رقم بزنند. تمام رای دهندگان به امید آینده ای روشن، صلح آمیز فقط بخاطر تامین امنیت فرزندان امروز و آینده سازان کشور عزیزمان افغانستان در پروسه رای دهی اشتراک نمودند و در این زمینه خانمها با وجود مخالفت ها همکارهای خوبی برای مردان در تشکیل عضویت انتخابات بوده اند.



امیدوارم خانمها در هر قدم زندگی حقی را که خداوند(ج) برایشان داده است با اراده و عزم قوی بدست آورند و مردان جامعه نیز همکار خوبی در این راستا باشند و آنها را در تمام عرصه های زندگی تشویق کنند تا باشد زنان ما پشتیبان قوی در زندگی خود داشته باشند و جرات شان چند برابر شود.



برای خواندن مطالب قبلی فلم انکس بانوان انکس هرات میتوانید پیوند زیر را دنبال نماید:


http://www.filmannex.com/herat-womensannex/blog_post



About the author

herat-womensannex

Herat Digital Citizen Fund is subpart ofDigital Citizen Fund based in NYC. Digital Citizen Fund.com is a blogging and film platform that empowers the women and children of Central Asia with a "pay for content" model where bloggers and filmmakers get paid based on their Buzz (performance) Score. Monthly payouts…

Subscribe 0
160