انترنیت و جامعه بشری

Posted on at


دنیای امروزی پُر از پیشرفت و تکنالوژیست، و چیزی جزء پیشرفت و تکنالوژی در آن رخ نمیدهد، زیرا امروز تحولاتی به چشم میرسد که تمامی نیازها را برطرف گردانیده است، و این تحولات، تحولات روزافزونی است که پایداری انترنیت برآن غلبه نموده و آن را رونق بیشتری میدهد.


انترنیت چیست؟...آیا واژه یست یا عاملیست؟...آری! انترنیت هم واژه است و هم بزرگترین و کاملترین عاملیست که در جامعه بشری استفاده وسیعی دارد.


انترنت وصل کننده جهان و کامل کننده اطلاعات میباشد، عواملی را به بار می آورد که در جامعه های مختلف آنرا به خوبی دیده میتوانیم. انترنیت عامل خوبیست برای بلند بردن اطلاعات، پائین آوردن ضعف های ملی، پیشبرد اقتصاد، بازرگانی, بازاریابی و همینطور آگاه کردن مردم از رخدادهای موجود در یک کشور، خبرهای داغ و غیره...


انترنیت دستگاه بسیار کوچکیست اما توانایی کارهای خیلی بزرگی را دارد، زیرا عقل بشری روی آن کار کرده و آن را اختراع کرده است. این را نیز باید یادآور شد که حافظه پایگاه انترنیت است و این حافظه بود که انترنیت را به میان آورد.



رول انترنیت در اقتصاد نشان دهنده اقتصاد بهتر در جامعه میباشد. زیرا دفاتر و موسسأت بین المللی که بر اقتصاد جامعه می افزایند، همواره تلاش می ورزند تا از طریق انترنیت مسائل موجود در خود را به بهترین نحوه در دسترس مردم بگذارند، و از طریق انترنیت کار صادرات و واردات خود را بهتر بسازند.


همچنان رول انترنیت در رأستای علم و دانش نشان دهنده سطح آگاهئ بالای میباشد که تمامی علم طلبان میتوانند خود را از آن مستفید گردانند. امروزه تعداد زیادی از مشکلات دانشجویان از طریق انترنیت حل و فصل میگردد.


در جامعه بشری اگر به انترنیت از هر چهار جهت نظر انداخته شود، رول ارزنده آن به چشم میرسد. به گونه مثال: رول انترنیت در تحقیقات, وقتی خواسته باشیم در مورد شخصی اطلاعات بدست بیاوریم و غیره .


نقش ارزنده انترنیت در جامعه بشری چیست؟


در گذشته مردم به گونه های مختلف و دشواری از یکدیگر آگاهی پیدا میکردند. اما ایجاد انترنیت سبب شد تا همه بتوانند از دورترین نقطه دنیا باهم ارتباط برقرار کنند.



انترنیت جایگاه ویژه ی را در بین تمامی انسان ها ازآن خود کرده است، و پُر مصرف ترین عاملی شده است، که بدون آن زندگی اقتصادی محال خواهد بود، چون هرگاه انترنیت نباشد تمامی پیشرفت ها سقوط خواهد کرد. بنأ انترنیت نیمی از زندگی بشر را تشکیل میدهد.


انترنیت دو طریقه برای استفاده دارد، طریقه دُرست و طریقه نادُرست. برخی از افراد از انترنیت به گونه نادُرست استفاده میکنند، و این استفاده ها چیزی جزء ضرر به بارنمی آورد.


استفاده نادُرست از انترنیت برای همه آشکار است. این انترنیت نیست که شما را وادار به انجام کارهای نادُرست میکند، بلکه خودتان هستید که تصمیم میگیرید از آن چگونه استفاده کنید.


انترنیت وصل کننده جهان، نظر گیرنده مردم و سهولت برای بشر میباشد.


انترنیت در تمامی جهان و نیز در افغانستان استفاده زیادی دارد.


همچنان در اکثر مکاتب افغانستان نقش فلم انکس به خوبی نمایان شده است. و همینطور به دسترس قرار دادن انترنیت برای شاگردان در مکاتب نیز از جمله خیر خواهی فلم انکس شناخته شده٬ و برای منفعت شاگردان مکاتب به کار انداخته شده است. خوشبختانه فلم انکس در ولایت هرات نیز فعالیت های بزرگی را انجام داده است، و در اکثر مکاتب هرات نیز تشویق کننده استعدادها بشمار میرود.



لیسه نسوان مولانا عبدالله هاتفی نیز از جمله لیسه های پُر افتخار و خوشبختیست که فلم انکس در آن فعالیت میکند.


و جا دارد تا از فلم انکس بابت تشویق استعدادها سپاسگذاری کنیم.


از شروع فلم انکس در لیسه هاتفی طی سال 1393 تا بحال موضوعات زیادی برای شاگردان تدریس شده و اندیشه شاگردان را تقویت بخشیده است. طی این مدت کمی٬ اطلاعات در باره کمپیوتر برای شاگردان داده شده است، قواعد مقاله نویسی، office، نصب office، ساختن Gmail(طریقه ارسال نامه, اتچ کردن فایل ها, باز کردن و دونلود کردن نامه و دیگر تنظیمات)،Google+و استفاده از آن و موارد دیگری برای شاگردان این لیسه نیز تدریس شده است.شاگردان نیز مقالات زیبای را تحویل میدهند، و روز به روز این مقالات زیباتر و زیباتر میشود.مقالات چندتن از شاگردان به نامهای کبری محمدی(کروخی)، نسرین حقیق و تمنا حامدی به عنوان بهترین مقالات شناخته شده است.



"فلم انکس همواره بتاب تا ز نور تو همه تابان تر شوند..."


برای خواندن مطالب قبلی فلم انکس لیسه عبدالله هاتفی میتوانید پیوند زیر را دنبال نماید:


http://www.filmannex.com/Hatifi-Herat/blog_post



About the author

Hatifi-Herat

Established in 1938, Hatifi High School is one of the largest schools in Herat, Afghanistan and has 8300 students. The students attend the classes in rotations. The school offers 116 classes only for female students. Film Annex and Citadel are building an INTERNET classroom at Hatifi High School in June…

Subscribe 0
160