زنان و انتخابات

Posted on at


زن به معنای واقعی یک موجودالهی است.زن نصف ازپیکر جامعه انسان وبشریت می باشد. گویند جوهر اصلی زن حیا او میباشد.وآن هم وقتی که در حجاب اسلامی در بیرون از خانه ظاهر گردد.خداوند(ج) فرموده: <<که حقوق زنان را پامال نکنید.>>.در بعضی از فرهنگ ها زنان حق انتخاب را ندارند. اما شکر است خدای مهربان را که فعلآ زنان ارزشت پیدا کرده.ودیگر به زنان به چشم حقارت دیده نمی شود. چنانچه حضرت محمد (ص)می فرمایند:<<به زنان تان نیز حق بدهید زیرا انان نیز همانند شما انسان هستند>>.ازموضوع دور نشویم باید یاد آورشویم که زنان درانتخابات (16)حمل (1393) در وطن ما افغانستان نفش مهم وآرزنده را ایفا نمودند.ولی در مناطق ناأمن اشتراک زنان کم رنگ بود.



در انتخابات (16)حمل (1393) زنان دوشا دوش مردان برای یک انتخابات شفاف و مردمی منحیث یک عضوی از جامعه اشتراک ورزیدن ونقش عمده را بخاطر انتخاب یک زعیم خدا پرست و وطن دوست ایفا نمودند. همه به شور ذوق از خانه های خود برآمده و هر کدام به انتخاب خود یکی از کاندیدای ریاست جمهوریرا انتخاب نمودند.فلهذا نقش زنان در جامعه رونق پیدا کرده است.نماینگر این می باشد که زنان نیز می توانند همانند مردان تصمیم بگیرند.چشم امید تمام مردم به زعیم آینده کشور است. انتخاب کردن حق قانونی هر شهروند افغان می باشد.



زنان و مردان کشور عزیز ما باید در انتخاب خود دقیق باشند.چرا که هر یکی از کاندیدا ریاست جمهوری ممکن ریس جمهور آینده مملکت ما شوند. در این صورت سر نوشت افغانها به دست او می باشد. و این انتخاب می تواند سرنوشت تمام مملکت ما را رقم بزند. تا در آینده یک صلح دایمی و پایدار در وطن مان افغانستان برقرار شود.و ما بتوانیم به آزادی زنده گی خویش را سپری کنیم. درست درس بخوانیم و مکتب برویم. و در مورد آینده خود بی اندیشم و زمینه تحصیل را برای خود و دیگران مساعد بسازیم.



برای خواندن مطالب قبلی فلم انکس لیسه عبدالله هاتفی میتوانید پیوند زیر را دنبال نماید:


http://www.filmannex.com/Hatifi-Herat/blog_post



About the author

Hatifi-Herat

Established in 1938, Hatifi High School is one of the largest schools in Herat, Afghanistan and has 8300 students. The students attend the classes in rotations. The school offers 116 classes only for female students. Film Annex and Citadel are building an INTERNET classroom at Hatifi High School in June…

Subscribe 0
160