توریست درافغانستان

Posted on at


 


توریست یا گردشگری همواره مورد پسند مردم بوده ومیکوشند تا در اوقات بیکاری به آن بپردازند درگردشگری اکثرا به مناطقی میروند که دارای اماکن تاریخی ,دیدنی ,وطبیعت شگفت انگیز باشد .واز این طریق درآن مناطق بازار مردم جمع وجوش بیشتری دارد و درکشورهای که جاهای دیدنی برای گردشگران زیاد است واز آن دیدن میکنند درآمد نیز دارد به این معنی که مردماز جاهای مختلف می آیند واکثرا خریداری ها واقامت شان روی اقتصاد آن منطقه تاثیر مثبت دارد.



واین درکشورهای نظیرافغانستان کمتر است چون گردشگران با اطمینان خاطر کمتر در اینجا سفر میکنند وعمده ترین مشکل نبود امنیت است که این صنعت را در افغانستان محدود ساخته است .اما با وجود این کشورما گردشگران خود را دارد وسالانه هستند عده ای که برای گردشگری افغانستان را انتخاب میکنند .چون افغانستان کشوریست که دارای اماکن باستانی ,جاهای دیدنی وطبیعت زیبای می باشد وهمچنان دارای فرهنگ غنی ودلپسند می باشد که توجه  اکثریت گردشگران رابه خود جلب نموده است .


وآمدن گردشگران در چنین وضعیت خود بیانگر این است که جاذبه های توریستی در افغانستان ارزش زیاد دارد که از جمله میتوان از ولایت زیبای بامیان نام برد که سالانه گواه آمدن گردشگران زیادی است ویکی از مهمترین آثار باستانی کشور که پیکرهای بودا است در این ولایت قرار دارد اگرچه در طی جنگهای چند دهه اخیر ویران شده است اما هنوز هم آثارش هویداست ومردم از کشور های مختلف دنیا برای دیدنآن می آیند وآنرا گرامی میدارند .



همچنان موجودیت بند امیر و آب وهوای شگفت انگیز بامیان توجه هر بیننده را به خود جلب میکند ومهمترین ویژگی آن داشتن امنیت است که باعث میشود گردشگران با خاطر آسوده از آن دیدن کنند .گردشگران که از بامیان دیدن میکنند حتماکوه وتپه های پوشیده ازبرف را از دست نمیدهند وبه ورزش ا سکی میپردازند آب وهوای بامیان روح را جان میبخشد واین ولایت را ویژگی خاص میدهد .



مردم آن نیز در آمد خوبی دارند از آمدن گردشگران به این ولایت وبرای آنها مکان های آماده میکنند تا اقامت گزینند وبرای دیدن اماکن وجاهای دیدنی آنها را رهنمایی میکنند .


تنها بامیان نیست بلکه در افغانستان هر منطقه اش ویژگی های منحصر به خود رادارد ودارای مناطق جالب ودیدنی است  بطور مثال در شمال کشور مناطق کوهستانی رسم وعنعنات مردم آن دیدنی است در مناطق شرقی وجنوب شرقی آب وهوا وجنگلات سرسبز  ودر حوزه غرب کشور دشت های که دارای پرنده های کمیاب  است واکثرا گردشگران از دیگر کشور هابرای شکار این منطقه را انتخاب میکنند .



همچنان میتوان از قلعه اختیارالدین هرات نام برد که توجه  بازدید کنندگان زیادی را به خود جلب نموده است ویکی از آثار باستانی باارزش به شمار میرود وروز بروز بازدید کننده های آن از داخل وخارج از کشور در حال ازدیاد است  واز این طریق کسب عواید هم میشود .



باید توجه بیشتر در زمینه صنعت گردشگری صورت گیرد وبه اماکن تاریخی کشور که در معرض نابودی قرار دارد توجه بیشتر شود تا افغانستان نیز بتواند مانند سایر کشور ها از صنعت توریست نیز استفاده کند .



About the author

nazakat25

نزاکت آزرم متولد شهرهرات 1372
محصل شرعیات
وظیفه معلم

Subscribe 0
160