منشا تکالیف روانی

Posted on at


در مبتلا شدن اشخاص به تکالیف روانی دلایل متعددی می تواند سهیم باشد و در موارد بسیاری از این تکلیف تنها یک علت نمی تواند عاملی برای رشد و ایجاد تکالیف روانی در اشخاص باشد.


نظریه عمومی متخصصین که در این مورد قابل پذیرش است؛ آنست که تکلیف های روانی منشأ و برگرفته شده از زمینه های ارثی بوده که در محیط جامعه رشد و توسعه یافته است و پرورش می یابند


.


تأثیرات مهم ابتلا به امراض روانی شامل: سوء استفاده های جنسی و فزیکی ، تحکم اجتماعی ، خشونت ، استبداد و دیگر واقعه و تجربه های استرس زا، مشکلات اقتصادی ، مشکلات خانوادگی ، کم مهری بی توجهی ، ضعف در روابط اجتماعی ، مشکلاتی را که فرد در دوران مهاجرت متحمل می شود، مشکلات کاریابی، تعصب های خانوادگی، خصیصه های فرهنگی و اجتماعی همه اینها باعث می شود تا فرد دچار مشکلات روحی و از همه بدتر تکالیف روانی گردد.


تمام این مشکلاتی که ذکر شد در هر جامعه یی وجود دارد، ولی سوال اینجاست که چه طور می شود با این مشکلات مقابله کرد و چگونه مشکلات اجتماعی و روانی را تحت حمایت قرار داد ؟



باید گفت که شدت تنش هایی که در زندگی انسانها ایجاد می شود همیشه یکسان نبوده و رفع و برطرف کردن آنها کار ساده به نظر نمی آید و به سادگی میسر نمی شود.


فرض مثال: در زندگی هر فردی باران می بارد اما زمانیکه سیل جاری شود چه می توان کرد و یابه عنوان نمونه ؛ اگر فردی تشنه شود ؛ میتوان تشنگی اش را با آب برطرف کرد، اما اگر این تشنگی تمامی افراد جامعه را در برگیرد چه باید کرد ؟


طبعا که به آسانی و سادگی نمی توان این مشکل را برطرف کرد.


برای حل چنین مسائلی ، جامعه با دیگر افراد و گروه ها مشکلات مورد نیاز را تحت موضوع مدیریت حل می کنند، بنا براین نوع میزان حرکت و کوشش برای رفع این واقعات بستگی به شدت و میزان هر رویداد دارد



پروژه حمایت روانی از موسسه تحقیقات روانشناسی فکر ، تحقیقاتی در مورد میزان مشکلات روانی و صحت در افغانستان انجام داده اند و در دو ولایت افغانستان ( کابل و جلال آباد ) پروژه و را شروع کرده اند و مهم ترین دستاورد این پروژهء حمایتی ، افزایش حمایت از زنان افغان بوده است و هدف اصلی این پروژه حمایتی مقایسه و برانداز کردن میزان تاثیرات قانون و رفتارهای خانواده بالای زنان میباشد که با صحت و روان آنها تاثیر مستقیم دارد.


و طی تحقیقاتی که این پروژه انجام داده است نمایش میدهد که زنان در خانواده های افغانستان بیشتراز تکالیف روانی، روحی، افسردگی، استرس، اضطراب، و ترس های خانوادگی قبل و بعد از فیصله های فامیلی میباشد.


این پروژه کوشش میکند که با استفاده از تکنیک و روش های روانشناسی؛ صحت و حالات روانی زنان را بهبود بخشد و آنها را قارد سازند تا روابط و رفتارهای اجتماعی خود را بهتر سازند.


وامن انکس



About the author

womensannex-kabul

Women's Annex Kabul is a blogging and film platform that empowers the women and children of Central Asia with a "pay for content" model where bloggers and filmmakers get paid based on their Buzz (performance) Score. Monthly payouts on Women's Annex can range from as little as $5 per month…

Subscribe 0
160