فرایند انکشاف زاعت در افغانستان

Posted on at


بخش زیادی از جمعیت افغانستان به زراعت مالداری و باغداری مصروف هستم.این بخش مهم در رشد و انکشاف سایر بخش های اقتصادی این کشور نقش بسیار موثوی دارد.


 


زارعت و بخش های دیګر آن منبع اصلی تولیدات و همچنین صادارت افغانستان است.از زمان های ګذشته،افغانستان به حیث کشوری زراعتی در منطقه و جهان مطرح بوده


و همیشه بخش زیادی از صادرات کشور محصولات زراعتی ودایمی تشکیل داده است.به همین لحاظ ،زراعتی در ساختار اقتصادی جامعه افغانی از اهمیت خاصی برخوردار می باشد.رشد بخش زراعت به عنوان زمینه کسب و بشرفت افغانستان شده است.



و خصوصاٌ در هرات زیادتر رشد کرده است .در گذشته به اثر جنگ های متواتر افغانستان نتها از لحاظ اقتصادی ،فرهنگی ، اجتماعی ، و زراعتی صدمات زیادی را متحمل شده است .اما در عصر حال زاعت به اثر پشتبانی که مردم و دولت از آن دارد انکشاف زیاد نموده



و هیمن پشتبانی مردم باعث این شده که زراعت افغانستان در جهان مطرحه شود. و زراعت افغانستان همه ساله در جهان از پیشرفت آن ذکر میشود.و همچنین بیشتر از دست آورد های زاعت افغانستان به خارج صادر میشود. و این هم یکه از پیشرفت زاعت درافغانستان شده است.و همچنین این صادرت باعث بالا رفتن اقتصاد افغانستان و مردم افغانستان میشود .



About the author

160