جوانان و چگونگی برخورد خانوده ها

Posted on at


مبحث و گفتگوی خانواده از جمله مهمترین و اساسی ترین مباحث را در یک جامعه گفته می توانیم، زیرا خانواده اولین خشت بنا و تهداب یک جامع است که رفته رفته با گذشت زمان به یک جامعه و ملت پر جمعیت که همه افراد در آن با موقعیت و جایگاهی که دارند، امرار حیات می کنند، سر آغاز این زنده گی از خانه و خانواده شروع می شود. به عباره دیگر گفته می توانیم تنها جای نسبتاً امنی که میتوان انسان درین دنیای پر آشوب و هرج و مرج داشته باشد، محیط گرم و صمیمی خانوادست، به ویژه برای جوانان یا نونهالان باغ خانواده که در مرحله حساس زنده گی قرار دارند.


باید فضای خانواده طوری باشد که جوانان بتوانند مشکلات و خواسته های شان را با خوانواده خود در میان بگذارند، نظریات، پیشنهادات و انتقادات خویش را مطرح کنند، تصمیم گیری درست داشته باشند، احساسات و عواطف خویش را بروز دهند، دور از اضطراب و استرس برای انجام هر کاری اقدام نمایند، اعتماد به نفس داشته باشند، در انتخاب دوست دقیق باشند، و بتوانند برنامه های را برای آینده خویش طرح نمایند و بسیاری از اقدامات دیگری که استعداد آن را دارند انجام دهند.



زیرا جوانان آینده سازان یک کشورند که میتوانند شخصیت های بر جسته یک کشور شوند و در تمام عرصه پا بگذارند. درین جا می آموزند که با یکدیگر در فضای مسالمت آمیز و دوستانه زنده گی نموده و با هم برای هر پیشامدی که درزنده گیبه وقوع می پیوندد، در جستجوی راه حلی باشند، در ابتدا همین کانون پر مهر خانواده است که جوانان درس های زنده گی و پیچ و تاب های آن را می آموزند، و یا بهتر بگویم همین نقش ارزنده خانوادست که شخصیت سازی جوان را در مراحل بعدی زنده گی وی رقم می زنند. همه ای این فرُصت های طلایی و تجربه های زنده گی را جوانان در آموزش گاه خانواده می آموزند.



اما متاسفانه اکثر خانواده ها در برابر جوانان شان بی تفاوت و بی اعتنا اند، که همین عملکرد شان باعث شده است که امروز ما شاهد بسیاری از جوانانی باشیم که به راه های غلط بروند و دوستانی را اتتخاب نمایند که رفتارشان روی دیگر جوانان تأثیر منفی بگذارد، طبیعتاً وقتی یک جوان نتواند با اعضای فامیلش درست ارتباط برقرار نماید و تمام موضوعات را با آنان در میان بگذارند، در عوض پیشنهادات و نظریات سالم آنها را به پرتگاه بدبختی ها بکشانند.



دختران مکتب امیر علی شیر نوایی که بدون شک جز جوانان کشور ما محسوب میشوند از جمله جوانان خوش شانس میباشند چون دارای خانواده های متدین و مهربان هستند؛ این خوانواده ها همیشه فرزندان خود را در راستای علم و دانش تشویق کرده و برای آنها تمام شرایط و لوازم تحصیلی را آماده ساخته و مانع اشتراک فرزندان شان در صنوفی که آینده ساز فرزندان شان است، مثل (صنف فلم انکس) نمیشوند و میخواهند مجبوراً در بیرون از خانه با افراد بی بند و باری رو در رو خواهند شد که همین افراد می توانند توسط اشتراک اولاد های شان در همچون صنوف آینده شان را بسازند. آنها متعقد هستند که فرزندان شان در هر هفته با موضوعات جدیدتری آشنا میشوند و ترقی میکنند. این مفکوره خوانواده ها شاگردان به جا بوده و برای شان ثابت شده است.


که در جریان این هفته تعلیمی ایشان توانستند که برنامه های متفاوت مجازی را آموزش ببینند، که این فعالیت های آنها باعث خوشی ما و فامیل های محترم شان شده است. بناً گفته می توانیم که خانه اولین مکتب و افراد خانواده اولین مربیان جوانان اند، که میتوانند با تشویق، حمایت و پشتیبانی در راستای هرچه بیشتر ترقی و پیشرفت شان فرزندان شان به پیش وبه سوی فردای هرچه روشن تر سوق دهند، تا باشد که ملتی سربلند و سرافراز با نامی زرین و افتخار آمیز داشته باشیم.



برای خواندن مطالب قبلی فلم انکس لیسه امیر علی شیر نوایی میتوانید پیوند زیر را دنبال نماید:


http://www.filmannex.com/AmirAliSherNawaie/blog_post



About the author

AmirAliSherNawaie

Amir Ali Sher Nawaie was established in 1368. At first, it was both a male and female school but in different shifts until 1390. In 1390, it became a female school and students are now studying in three shifts. It has 29 classes, more than 4,000 students and 155 teachers.…

Subscribe 0
160