ملکه و جلالی و گذشته و آینده اش

Posted on at


ماه ملک ملقب به ملکه ئ جلالی دختر سلطان غیاث الدین محمد سام و همسر علاءالدین سام آخرین پادشاه خاندان و دولت شنسبیه بوده است . ملکه ئ جلالی در کمال زیبایی و خوشرویی ، زندگی باعفت و پر از تقوایی داشت . این بانو در هنر خط و ادبیات ماهروتوانا و در علوم عصر خویش آگاه و مطلع بود .


او حافظ قرآن کریم بود و عمر خویشتن را به عبادت گذرانید و همیشه معتکف و مصلی بود . همسرش این بانو را زبیده ئ زمان و خدیجه ئ دوران خوانده و در بساری از آثار وی متقی بودنش نیز آشکارا است .


کنون بیرق داران این مهد این چنین بانویی را سرمشق فرزندان و دانش پژوهان خویش قرار داده و گزیده اند تا باشد آنان نیز در آن چنین مسیری گام بردارند و به شایسته گی نائل آیند .


بانوان جوان این مهد که تازه به دنیای تکنالوژی و عصر ارتباطات گام نهادند و خواهان ایجاد شخصیتی جدید و اجتماعی برای خویش اند ؛ این نخستین گام ها را از فراگیری اساسات کامپیوتر وقطعات و اجزا و ساختار آن و برنامه ئ ویندوز آغاز نموده اند و اکنون با ساختار کلی سیستم عامل ویندوز آشنا یند و به سوی برنامه ورد و نوشتن و مقاله نویسی گام بر می دارند .



About the author

MalakeJalaliSchool

Malake Jalali is located on Godam Street in front of the big Masque of Herat, Afghanistan. It has 3270 Students, 101 teachers and 2 buildings.

Subscribe 0
160