روزه ماه قرآن

Posted on at


ماه روزه؛ ماه ثواب، ماه نجات، ماه توبه، ماه نیاز، ماه قرآن، ماه حاجات، ماه برکت، سلطان ماه ها، خجسته ترین ماه ها،برگزیده شده ای ماه ها میباشد که درین ماه تمام مسلمین جهان به مهمانی خدا متعال میروند. ماه روزه ماه نزول قرآن که در درین ماه مبارک کتاب الله (قرآن کریم)نازل شده است. ماه روزه، ماه نزیک شدن به خدا و دوری از معصیت است که تمام مسلمین با طاعات و عباداتی شبانه روزی خود، خود را به خدای خود نزدیکتر میسازند و از گناه و معصیت دوری میورزند. روزه یکی از جمله پنج بنای اسلام بوده که بجا کردن آن یکی از فرایض خدای مهربان است.


در هر یک از فرایض خدا هزاران در هزاران حکمت نهفته میباشد و خدای بزرگ در هیچ کاری بصورت قاطعانه بر بنده گان خود امر نکرده است، مگر اینکه در آن مفاد بنده گانش باشد. بعد از گذشتن چندین قرن مفاد روزه گرفتن از نگاه علم طبابت واضع گردیده است که این خود یک قدم مستحکی بر اثبات گفته های فوق میباشد زیرا مفاد زیادی بالای کلیه ای سیستم های بدن مثل سیستم هضمی، دورانی (کاهش چربی خون یا از بین بردن هایپرلیپیدیمی، کاهش قند خون) و غیره سیستم ها میباشد. و نیز موثر در کاهش وزن نزد اشخاصیکه اضافه وزن هستند، که امروزه یکی از ریسک های عمده امراض قلبی وعاویی بوده و بیشترین آمارمرگ و میر را در جهان به ثبت رسانیده است.



مسلمین جهان در آستانه ای فرارسیدن این ماه متبرک میباشند و آماده گی زیادی را بخاطر مهمانی خدا گرفته اند. این ماه انقریب فرا میرسد و با فرا رسیدن این ماه خجسته شاگردان مکتب امیر علی شیر نوایی هم آماده گی های زیادی برای شروع شدن دوره جدید فلم انکس گرفته اند و ثبت نام نیز جریان دارد. شاگردان که این صنف را (صنف فلم انکس) به پایان رسانیده اند در حال تمرین کردن دروس گذشته ای خود هستند و همه روزه از انترنت مکتب استفاده میکنند و دروس خود را تکرار کرده و حل مشکلات میکنند.



مکتب علی شیر نوایی یکی از جمله مکاتبی بود که در هر دو دوره ای انتخابات یکی از مراکز رای دهی انتخاب شده بود و مسولین پور کار این مکتب در انتخابات زحمات شایسته ای را کشیدند و تمام مسوولین و شاگردان فعال این مکتب در انتخابات دوره دوم اشتراک کردند و از حق رای خود استفاده نمودند. و همه شاگردان همان طوری که منتظر اعلام نتیجه انتخابات هستند به همان گونه انتظار دوره جدید را میکشند و سخت مشتاق اشراک در ضنف فلم انکس میباشند. و در ضمن اینکه آمادگی برای ماه مبارک رمضان گرفته اند آمادگی های خاص را بخاطر فعال بودن در فلم انکس گرفته اند.


این شاگردان با رضایتی که از فلم انکس و شرکت سیتادل دارند میخواهند از جمله فعالترین عضو فلم انکس باشند و ارزش فلم انکس را برای دیگران بفهمانند. و قسمیکه درین روزهای بزرگ؛ که روز های نزیک به ماه رمضان است،به خاطر آینده کشور خود دعا میکنند و از خدا میخواهند تا رحمی به دل کارکنان پروسه انتخابات بندازد و نتایج انتخابات را بصورت شفاف و بی طرفانه اعلان کنند، برای مسولین فلم انکس و سیتادل نیز دعا خیر و برکت میکنند و از آنها به بابت زحمات آنها سپاسگذار هستند و برای هر یک آنها خوشی و سعادت تمنا دارند.



بیاید در ماه روزه دلهای خود را از هر گونه کینه و کدورت پاک سازیم و مخلصانه و صادقانه عبادت خدا را بکنیم. بیاید بر کشور خود دعا کنیم تا از هر نوع بهران در امان بماند. بر بیچاره گان دست کمک دراز کنیم و بر یتمان رحم نمایم تا بتوانیم از یک طرف وظیفه دینی خود را ادا کرده، فرض خدای لایزال را بجا آورده و از جانب دیگر توشه ای برای آخرت خود فراهم سازیم. و لا اقل از نعمت های فراوانی که خداوند برای ما عطا کرده است توانسته باشیم که بوسیله عبادات و شب زنده داری های که درین ماه پور فیض انجام میدهیماز خداوند متعال اظهار سپاس کرده باشیم.



برای خواندن مطالب قبلی فلم انکس لیسه امیر علی شیر نوایی میتوانید پیوند زیر را دنبال نماید:


http://www.filmannex.com/AmirAliSherNawaie/blog_post



About the author

AmirAliSherNawaie

Amir Ali Sher Nawaie was established in 1368. At first, it was both a male and female school but in different shifts until 1390. In 1390, it became a female school and students are now studying in three shifts. It has 29 classes, more than 4,000 students and 155 teachers.…

Subscribe 0
160