زندگینامه ساجده امیری، "به زندگی کردن امیدوار باشید"ا

Posted on at


با نام و یاد خدایی اغاز می نمایم که مرا از گلی افرید و در من روح دمید.


من دختر هستم که تا حال که به این سن و موقع از زمان رسیده ام با مشکلات و سختی های زیادی دست و پنجه نرم نمودم، اما با لطف و یاری خداوند توانسته ام تا به حدی از عهده ئ انها بر ایم و امیدم را از دست نداده ام.


دوران خوش کودکی ام در کشور همسایه ئ مان ایران سپری شد و در انجا چون هنوز کودکی بیش نبودم انقدر توجهی به اتفاقات اطرافم نداشتم و هنگامی که نخستین گام ها را از دوره ئ کودکی فراتر گذاشتم و به نوجوانی نزدیک گردیدم به کشور خودمان بازگشتم و در یکی از دهات اطراف هرات مسکن گزین شدیم٬ شروع زندگی جدیدی را از ان مکان اغاز نمودم.



آن دهکده ان قدر زیبا بود، مه با قدم نهادن بر روی سبزه زارهایش و با دست نهادن و لمس کردن اب جوی های روانش؛ خود را خوشبخت ترین ادم روی این کره ئ خاکی تصور می کردمو ان زیبایی ها به من ارامش خاصی می بخشید. چندی که گذشت به شهر باستانی هرات رهسپار شدیم و من با گذرندان امتحان ورودی وارد صنف پنجم مکتب گردیدم؛ در حالی که چیز زیادی از درس های مکتب نمی دانستم، سعی و تلاش می کردم تا به موفقیت های بیشتری دست یابم و درس ها را بهتر یاد بگیرم و بیشتر بدانم.



من دختر هستم که به دین و ائین کشورم توجه خاصی دارم و همیشه در هر مکان حجابی که قران ان را زینت زن خطاب نموده، رعایت می نمایم و به ان پایبندی خاصی دارم. دختری هستم که قلبش سرشار از محبت وکمک به دیگران است و اگر زمان اطرافیانم از من ازرده شوند بسیار غمگین شده و اگر اشتباهی کرده باشم عذر خواهی میکنم، احترام به بزرگان برایم بسیار مهم است وبه هنر نقاشی٬ مقاله نویسی و شعر نویسیعلاقه زیادی دارم.


و من ان دختری هستم که در هنگام موفقیت خود را سوار بر قایق که از رنگین کمان است می بینم و در اسمان نیلگون شناور.در برابر نعمات بزرگ خداوند سر به سجده فرود می اورم و از همین خاطر است که والدینم نام مرا ساجده یعنی سجده کننده ماندند.



برای خواندن مطالب قبلی فلم انکس لیسه ملکه جلالی میتوانید پیوند زیر را دنبال نماید:


http://www.filmannex.com/MalakeJalaliSchool/blog_post


ساجده امیری



About the author

MalakeJalaliSchool

Malake Jalali is located on Godam Street in front of the big Masque of Herat, Afghanistan. It has 3270 Students, 101 teachers and 2 buildings.

Subscribe 0
160