زنده گی نامه ی شبانه شمیم احمدی٬ "احترام به پدر و مادرم از جمله وظایف من میباشد"ا

Posted on at


در سال 1377در ولایت هرات متولد شدم,نامم را خواهر بزرگترم انتخاب نمود و معنی نامم نیز تمام چیزهایی که در شب ظاهر میشود را شبانه میگویند.دوران مکتبم از صنف اول تا صنف سوم را در مکتب متوسطه ی راضی درس خواندم,یک سال در تجربوی و یک سال در مکتب ملکه جلالی و در آخر نیز خانواده ام مرا شامل مکتب میرمن حیاتی نمودند.


دوران مکتبم همراه با سختی ها و فراز و نشیب ها رو به پایان است و من حال شاگرد صنف یازدهم میباشم,پیش از تولدم خانواده ام در ایران بودند و باز دوباره به افغانستان بازگشتند ولی بنا به برخی از مشکلات دوباره به ایران باز گشتند ولی دوباره به افغانستان آمدیم.


افغانستان در دید من زمانی که از ایران بازگشتیم بسیار خراب معلوم میشد,ولی حال با تلاش و کوشش مردم به خصوص نسل جوان و علم جو رو به پیشرفت و ترقی است,بدترین خاطره ی زنده گی ام بیماری مادرم در دو سال پیش بود او آنقدر بیمار شد و به دلیل بیماری سنگ صفرا مجبور به مسافرت به کشوری دیگر به همراه برادرم,خواهرم و مادرم گردیدند.شیرین ترین خاطره ی زنده گی شنیدن کامیابی خواهرم در رشته ی حقوق بود.



به دلایل مشکلات زیادی که پدر و مادرم در اوایل زنده گی خود دیده بودند حال من برای جبران زحمات آنها دوست دارم در آینده ی نزدیک به یاری خداوند مهربان یک حقوق دان شوم و برای رسیدن به این هدف تلاش و کوشش زیادی مینمایم,اشتراک در کارهای اجتماعی را بسیار دوست دارم و حال نیز شاروال مکتب میرمن حیاتی میباشم.


فیلم انکس نیز یکی از خواسته های من بود تا بتوانم در اجتماع سهیم باشم و با افراد زیادی آشنا شوم زیرا به عقیده من یک شبکه ی اجتماعی است که توانست استعداد های نهفته در وجود برخی از دانش پروران را برملا سازد و از همه مهمتر اینکه میتوانیم در مورد هر آنچه در ذهن داریم بنویسم.بیشتر دوست دارم مقالاتی که مینوسم در رابطه با ایمان و اسلام,انواع حقوق و دیگر موضوعات دلچسب باشد.



خصوصیات:


یک شخص خوی گرم و این خصلتم موجب گردیده که با دوستان زیادی دوست باشم,در کنار تمام این خصلت ها یک شخص کینه به دل نیز میباشم و اشتباه یک شخص رو نمیتوانم زود فراموش کنم,در انتخاب دوست عجله میکنم بدون امتحان,با تمامم اعضای خانواده صمیمی هستم.در عین حال شخص آخر خانواده هستم.


نقاط ضعف:


یکی از بدترین خصلت هایم این است که زیاد حسود میباشم و نمیتوانم هیچ کسی را بالاتر از خود ببینم,در مقابل حرف کسی نمیتوانم سکوت کنم و باید جوابش را بدهم.


قدردانی از پدر و مادرم و سپاسگذاری از آنان نیز یکی از وظایف من است تا بتوانم از آنان در مقابل تمام تلاش هایشان سپاسگذاری کنم.



برای خواندن مطالب قبلی فلم انکس لیسه مېرمن حیاتی میتوانید پیوند زیر را دنبال نماید:


http://www.filmannex.com/MirmanHayatiHighSchool/blog_post


شبانه شمیم احمدی



About the author

MirmanHayatiHighSchool

Mirman Hayati High School is one of the historical schools of Herat, Afghanistan. It was established in 1340 (1961). This school is located in the center of Herat city, on Shahid Mirwais 28 Street. It has 1,810 students in two shifts and 50 teachers. This school was first reconstructed by…

Subscribe 0
160