از دوران شیرین کودکی ام تا کنون!!!- بخش دوم

Posted on at


صنف سوم ,چهارم و پنجم را را همچنان با نمرات تکمیل سپری و شاگرد ممتاز شناخته شدم.در صنف پنجم در یکی از محافل در پوهنتون هرات بیوگرافی محجوبه هروی را با نمونه ای از اشعارش بخوانش گرفتم و این کار همه را به شگفت در آورده بود و هم چنان در در پروگرام آموزش با کیفیت انانسر کوچک بودم و توانستم مقام اول را در گوینده گی به سن هشت ساله گی کسب نمایم در حالی که با دستان کوچکم شعار سیاستمداران را انگشت نما کرده بودم.در صنف ششم در مسابقه ی گوینده گی بین مکاتب هرات در رابطه با صلح و آشتی در حقوق بشر مقام اول را نصیب شدم.



به همین منوال صنف ششم و هفتم را نیز با نمرات تکمیل سپری و این بار نیز شاگرد ممتاز مکتب شناخته شدم.در صنف هشتم در حالیکه به ساعت کیمیا درس میخواندیم ,ناگهان هیات های معارف وارد صنف شدند و خواستند تا شاگردان را ارزیابی کنند در آن وقت با علاقه ای که به درس هایم مخصوصا به مضمون کیمیا داشتم معلومات زیادی راجع به علم کیمیا داشتم.وقتی هیات ها وارد صنف شدند و خواهان ارزیابی شدند من داوطلبانه از چوکی اول برخواستم و با تسلط کامل در چشمان هیات ها خیره شدم و با صدای رسا از آنها خواستم تا از من سئوالات داخل کتاب و خارج کتاب کیمیا را پرسان کنند و این کار من دیگران را متعجب ساخته بود و با یاری خداوند متعال توانستم آن روز را با موفقیت سپری کنم و از طرف ریاست معارف هرات متعلم نخبه ی مکتب محجوبه هروی شناخته شدم و در همان روز از سوی هیات ها تحسین نامه گرفتم.


صنف نهم و دهم را نیز با نمرات عالی و تکمیل سپری و شاگرد ممتاز شناخته شدم و در عین حال در اثر فعالیت های زیادم در بین مکاتب هرات از طبقه ی اناث بهترین متعلم سال شناخته شدم و تحسین نامه ای را هم از طرف شورای ولایتی هرات کسب کردم.نظر به همین فعالیت های ده ساله ام قرار شد در تاریخچه و بروشور مکتب محجوبه هروی نام من به عنوان متعلم نخبه ثبت گردد.



و در عین حال ناگفته نماند که در صنف نهم کالکولس اینجینری را آموزش میدیدم و هم در این صنف و هم در صنف انگلیسی خود رد بین همه پسران و دختران با سن کمم و از همه کوچکتر ولی ای مثبت بودم.


و اکنون در صنف یازدهم در مکتب محجوبه هروی قرار دارم و در آینده ی نزدیک بخیر امتحانات را در پیش رو دارم و آماده گی های خود را میگیرم و امیدوارم که با یاری ایزد لایزال بتوانم درجه ی ممتاز بودنم را حفظ کنم و در آینده یک داکتر موفق و جراح و استاد پوهنتون طب معالجوی شوم و مصدر خدمت برای سرزمین قشنگم (دنیای من)باشم.



برای خواندن مطالب قبلی فلم انکس لیسه محجوبه هروی میتوانید پیوند زیر را دنبال نماید:


http://www.filmannex.com/MahjubaHerawiSchool/blog_post


سارا نیکزاد



About the author

MahjubaHerawiSchool

Mahjube Herawi School is located in the third district of Herat Province on Mokhaberat Street. It was named after a famous woman poet Mahjube Herawi (Mahjube Herawi’s real name was Bibi Safora and she was one of the famous Farsi pouter of Badqhis –Afghanistan. Mahjube has about 5,000 poems about…

Subscribe 0
160