چطور می توانیم در اجتماع خود محبوب باشیم

Posted on at


 


خوش اخلاقی می تواند باعث کامیابی انسان د اجتماع شود.مقصوداز خوش اخلاقی ،بر خورداری از ویژګیها وصفات ارزشمندی است که در کردار وګفتار انسان تجلی پیدا می کند.خوش زبانی،احترام به افراد واشخاص،فروتنی ،سعه صدر ،سلام کردن،دلجوای و مهربانی از مصادیق خوش اخلاقی به شمار میرود.


خوش اخلاقی در هر قالبی صورت بګیرد که دیګران را دردام محبت اسیر می کنند .نیک خو ای بامردم به ویژه با همسر فرزندان وافراد اجتماع مان تاثیر عمیق در شخصیت انسان می ګذاردو جامعه ومحیط خانواده را آګنده از صفا وصمیمیت می کند


.


باید بدانیم که هیچ زندګی ګوارا تر از خوش اخلاقی نیست.وریشه بسیاری از خوبی ها واعمال پسندیده درنیک خو ای وخوش رفتاری نهفته است .باید بدانیم که خو ش خلقی،دوستی ومحبت را پایدار میسازد.پس کوشش کنیم که یک بخش زندګی خود را اختصا ص بدهیم به نیکی بادیګران ونیکی با با خانواده به همین ترتیب می توانیم یک شخصیت حقوقی خوب باشیم.


در فراز ونشیب زندګی ودرمحیط کار وخانواده،با ګشاده روای وخوش اخلاقی،بر خوردنیکو،می توان محیط سالم وآکنده از محبت وصمیمیت به وجود آورد.رفتار شایسته .باید به دیګران احترام کرد انسان موجود قابل احترام است زیرا کرامت وشرافت ستودنی دارد.


تا جا ایکه ګل سر سبد موجودات وجانشین خدادر روی زمین شده است.فرشتګان به کرنش وخضوع در برابر او مامور ګشته است،وبه احترام وی به امر خداوند(ج)سجده کرده اند.



About the author

ahmad-yaqoobi

my name is ahmad iwase graduate from habibia high school in 2012 now iam studying ecnomic in kabul university

Subscribe 0
160