صفحه کلید لپ تاپ‌مان را چگونه تمیز کنیم؟

Posted on at



لپ‌‌تاپ‌ها هم اکنون به یکی از جدایی ناپذیرترین وسایل زندگی بشر تبدیل شده‌اند اما متاسفانه به دلیل نوع طراحی و ساختی که دارند، باز و بسته کردن برخی از قطعات سخت افزاری‌ آن‌ها کار دشواری است. کی‌بورد‌های لپ تاپ را می‌توان همانند یک آهن‌ربا دانست که علاقه وافری به خاک، گرد و غبار دارند و این علاقه زیادی، سبب کوتاه شدن عمر لپ‌تاپ ها و از طرفی کاهش زیبا جلوه کردن آن‌ می‌شود. در این مفاله قصد داریم به کمک شما عزیزان شتافته و راهی را برای تمیز و پاکیزه نگاه‌ داشتن کی‌بوردهای لپ تاپ خدمتتان پیش‌کش نماییم. در ادامه با آی‌تی رسان همراه باشید.


یک: ابتدا لپ‌تاپ‌تان را خاموش نمایید. آن را از شارژر جدا کرده و تمام فلش مموری‌های خود را از آن خارج کنید -.


دو: برای تمیز کردن ساده، لپ‌تاپ خود را به طرف جلو شیب دهید. سپس به آرامی، ضربه ای به پشت لپ تاپ زده و به خارج شدن هرچیزی که در بین صفحه کلید مانده، امیدوار باشید.



سه: انتهای یک قاشق چای‌خوری را با پارچه‌ای مرطوب بپوشانید. حال قاشق چای‌خوری را در امتداد لبه‌های کلید‌های کی‌بورد بکشید. این کار سبب می‌شود تا تمام گرد و غبارهای موجود در بین صفحه کی‌بورد، از آن خارج شده و صفحه کلید کمی زیباتر جلوه کند


.


چهار»: حال جارو برقی را به برق زده و آن را برروی تمام کلید‌ها با فاصله‌ای نسبتا نزدیک، نگه دارید. این عمل ، صفحه کی‌بورد را از گرد و خاک‌های بیشتری رهایی می‌دهد. همچنین می‌توانید با استفاده از یک سشوار، این کار را انجام دهید.



پنج: اگرهم هنوز برخی از کثیفی‌ها وذرات ریز نان در بین کلید‌ها دیده می‌شوند، آن‌هارا دانه دانه از لپ‌تاپ جدا کرده و در جایی امن نگه دارید. حال پارچه‌ای مرطوب را در محل هر کلید، کشیده و این کار را تا زمان پاک شدن کامل کثیفی‌ها ادامه دهید. همچنین شما می‌توانید کلیدها را بشویید اما در انجام این کار، دقت کنید چراکه هرگونه بی توجهی به کلیدها در هنگام شستن‌شان، سبب گم شدن راحت اجزای صفحه کی‌بورد می‌شود.


نکته: بعضی از کلید‌ها یک پایه فلزی دارند، ابتدا پایه فلزی آن‌هارا به صورت اسلاید در ریل خود برده و سپس کلید‌های صفحه کی‌بورد را در مکان مربوطه جا بزنید.



About the author

WAreSAAAA

abdul wares sulaimankhel student in mashal institute from Herat (AFG)D Live in herat and a member of british council school online project

Subscribe 0
160