با کمپانی ال‌جی بیشتر آشنا شوید!

Posted on at


lg01


 می‌دانید که ال‌جی یکی از بهترین برندها تکنولوژی شناخته می‌شود که تلفیق نوآوری و کیفیت موجود در محصولات این شرکت، بی هیچ چون و چرایی هر خریداری را جذب خود می‌کند. بخش الکترونیک این شرکت پیشرفت فوق العاده  زیادی نسبت به رقبا داشته است. معرفی سری قدرتمند و فوق‌العاده جی در ابتدای سال ۲۰۱۳ و همچنین معرفی یکی از خوش قیمت ترین تبلتهای حال حاضر یعنی تبلت جی پد هم نشان از اراده بالا الجی، در تسخیر دوباره بازار دارد. همچنین در بخش ها دیگر نیز شاهد حضور یخچال،تلویزیون، گجت های پوشیدنی و… بودیم که با استقبال بی‌نظیری روبه‌رو شد. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی به تاریخچه  ال جی از گذشته تاکنون بیندازیم.


چگونگی ظهور ال‌جی و ادغام با گلد استار


international_time_recording_company.men_moving_crate.c1936.102649708.lg


ظهور ال‌جی به سال ۱۹۴۷ بازمی‌گردد؛ یعنی بعد از اینکه Lucky Chemical Industry به عنوان اولین شرکت شیمیایی کره تأسیس شد. پس از آن، در اکتبر سال ۱۹۵۸ شرکت ال‌جی صنعت خود را به تولید لوازم خانگی توسعه داد و نام برندش را به Goldstar Electronics Corporation تغییر داد.


این شرکت کار خود را با تحقیق در زمینه ساخت محصولات مختلف از جمله رادیو، تلویزیون،یخچال و…آغاز کرد. مهم ترین قرارداد این شرکت در ژانویه ۱۹۹۲ شکل گرفت و با هدف پیشرفت، با گلدستار و گلدات ارتباطات ادغام شد و نام شرکت در مارس ۱۹۹۵ از گلدستار به ال جی الکترونیک تغییر یافت. پس از ادغام الجی چندین بار توانست بهترین شرکت در دنیا، در بخش الکترونیک لقب بگیرد!


آشنایی با کلمه ال‌جی


1


  نام برند ال‌جی از واژه  Lucky Goldstar (لاکی گلداستار) یعنی نام ابتدایی این شرکت، گرفته شده است.اما ال جی، یک شعار نیز دارد!Life’s Good شعار این شرکت به معنی ، زندگی خوب یا زندگی خوب است، بوده که در نوع خود جالب است و به نوعی به امیدواری اشاره دارد! اما بد نیست که نام کره ای و اصلی این کمپانی به زبان کره ای را بدانید، در جواب باید گفت: 법인 نام کره ای این کمپانی است!نگاهی کوتاه بر اتفاقات مهم ال‌جی بعد از سال ۱۹۵۸


2007010461030_0


با هم نگاهی گذرا بر مهم‌ترین رخدادهای ال‌جی در طی تاریخ ۵۰ و اندی ساله‌اش می‌اندازیم. ۱۹۵۸: شرکت ال‌جی کنونی با عنوان شرکت گلداستار (GoldStar) تأسیس شد! ۱۹۵۹: تولید اولین رادیو کره ای!۱۹۶۲: اولین تلفن کره ای را تولید کرد! ۱۹۶۵: اولین یخچال کره ای را معرفی کرد!


۱۹۶۶: اولین تلویزیون سیاه و سفید کره‌ای را تولید کرد! ۱۹۶۸: اولین تهویه مطبوع کره‌ای را ساخت! همچنین اولین شعبه خود را در خارج از کشور در نیویورک تاسیس کرد. ۱۹۷۸: اولین نمایندگی فروش خود را در ایالت متحده تأسیس نمود. ۱۹۸۱: اولین تلویزیون رنگی را در کره تولید کرد!


۱۹۸۹: تاسیس یک مرکز تحقیقات فناوری مورد تایید وزارت علوم و فناوری!


۱۹۹۲: با گلدستار و گلدات ارتباطات ادغام شد و برای اولین بار در کره مرکز فناوری اطلاعات توسط ال جی تاسیس شد!


۱۹۹۵: این شرکت، به ال‌جی الکترونیکس تغییر نام داد.


۱۹۹۷: اولین تلفن همراه دیجیتال CDMA برای Ameritech و GTE در امریکا ساخته شد. ال‌جی گواهی UL را در ایالات متحده از آن خود کرد. ١٩٩٨: ساخت اولین تلویزیون پلاسمای ۶٠ اینچی در جهان توسط ال جی


۲۰۰۰: تولید اولین یخچال اینترنتی در جهان


۲۰۰۱: تلفن همراه GSM به روسیه، ایتالیا و اندونزی صادر شد.


۲۰۰۲: ال‌جی به دو بخش LG Electronics و LG Corporation تقسیم شد. صادرات تلفن‌های همراه GPRS رنگی به اروپا آغاز شد. ۲۰۰۳: ال‌جی به بازار گوشی تلفن همراه GSM در اروپای شمالی و خاورمیانه راه پیدا کرد!


۲۰۰۴: ساخت اولین تلویزیون LCD تجاری ۵۵ اینچی در جهان و ساخت اولین تلویزیون پلاسمای ٧١ اینچی در جهان


۲۰۰۵: به عنوان چهارمین برند برتر در بازار تلفن همراه در سراسر جهان معرفی شد ۲۰۰۶: ال‌جی Chocolate، اولین تلفن همراه از سری Black تلفن‌های پیشرفته معرفی شد و ساخت اولین پلاسمای تک لایه ۶٠ اینچی HD PDP و تلویزیون LCD ١٠٠ اینچی، توسط الجی در این سال صورت گرفت!


۲۰۰۸: اولین بلوتوث هدست ترکیبی موبایل معرفی شد.


۲۰۰۹: به عنوان سومین برند برتر در زمینۀ تولید تلفن همراه در بازار جهانی برگزیده شد! همچنین اولین گوشی اندرویدی خود را یعنی اپتیموس کیو را ساخت!


۲۰۱۰: LG OPTIMUS 2X، اولین و سریع‌ترین گوشی هوشمند دوهسته‌ای تولید شد!


۲۰۱۱: LG Revolution، اولین گوشی هوشمند ال‌جی با پشتیبانی از شبکۀ ۴G معرفی و پس از آن Optimus LTE، پرفروش‌ترین گوشی هوشمند ۴G ال‌جی اعلام شد!


۲۰۱۲: تولید گوشی نکسوس ۴ با همکاری گوگل


۲۰۱۳: تولید سوپر فون ها الجی جی ۲ و نکسوس ۵، نخستین تلویزیون oled  جهان را روانه بازار کرد و تبلت خوش قیمت جی پد را معرفی کرد. ۲۰۱۴ : تولید سوپر فون الجی جی ۳   تولید رادیو شرکت ال‌جی کنونی با عنوان شرکت گلداستار در سال ۱۹۵۹ میلادی بود که با تولید اولین رادیو کره‌ای به عنوان پیام آور آغاز صنعت الکترونیک در کره شناخته شد! اولین رادیو ال جی یک انقلاب بزرگ در جهان ایجاد کرد!در زیر تصویر اولین رادیو ال جی را می بینید:


Lucky_Goldstar_first_korean_radio_1959


اولین رادیو الجی در سال ۵۹


  اما کمی بعد از معرفی این رادیو الجی باز هم رادیو ها جدید تر و بهتری را تولید کرد و توانست مشتریان زیادی در این عرصه پیدا کند! 


S7YmPSKBXFIEfK2Q983s1nOAtlxJlu


 


یکی از رادیو ها پر طرفدار ال جی در قرن بیست و اوایل بیست و یکم


این رادیو ها پُلی بودند برای تولید وسایل دیگر تکنولوژی از سوی این کمپانی.


تولید تلفن

چالش بعدی گلد استار تلفن بود! پس از موفقیت در تولید رادیو در سال ۱۹۶۲ گلد استار تصمیم به تولید تلفن گرفت و همچون رادیو اولین تلفنان کمپانی نیز یک انقلاب بزرگ در دنیا ایجاد کرد و همین تلفن بود که زمینه ساخت تولید موبایل ها رافراهم کرد! این شرکت با تولید تلفن سود بسیار خوبی بدست آورد!

csmzzjx5wxgi7tk79act


اولین تلفن ال جی


بعد از تولید این تلفن، کمپانی گلداستار باز هم تلفن ها دیگر نیز تولید کرد، اما هیچ یک به اندازه اولین تولیدش موفق نبود و این کمپانی دیگر به سمت تولید تلفن نرفت! اما بعد ها شاهد تولید تلفن همراه از این کمپانی بودیم که در ادامه به آن خواهیم پرداخت!


 


تولید لوازم خانگی (یخچال و ماشین لباس شویی و …)


گلد در ماه آوریل ۱۹۶۵ اولین یخچال کره ای (نام مدل: GR-120) توسط کمپانی گلد استار تولید شد! ابتدا محصول آزمایش این یخچال به بازار آمد و پس از اینکه موفقیت کسب کرد، تولید انبوه یخچال آغاز شد! این یخچال امکاناتی خوب و جالبی همچون تنظیم کننده دما و بخش فریزر داشت! چند دهه بعد از تولید موفق یخچال، ال جی به سراغ ماشین لباس شویی نیز رفت و مدل ها زیادی را نیز در این زمینه ارائه کرد! تولید یخچال برای گلد استار سود بسیاری را به ارمغان آورد، پس از آن تا سال ۱۹۹۵ نیز تولید یخچال ها به صورت عادی پیش می رفت! اما بعد از تغییر نام به ال جی الکترونیک، این کمپانی تمرکز بیشتر به خرج داد و یخچال ها بسیار بیشتر و بهتری را روانه بازار کرد!


88e31c463ba64f0


یکی از مدل ها جدید ال جی


اما در تولید ماشین لباس شویی ابتدا این کمپانی، آنچنان موفق نبودولی رفته رفته، شاهد تولید ماشین لباس شویی ها خوبی بود که اوج اون در اوایل قرن بیست و یکم بود، یعنی زمانی که گلد استار به ال جی الکترونیکس تغییر نام داد!


product63619112981412


یکی از بهترین و جدیدترین ماشین ها لباس شویی ال جی


تولید تلویزیون



تولید تلویزیون یکی از بخش ها موفق ال جی از گذشته تا کنون بوده است!بیایید با هم به تاریخچه “تلویزیون‌های ال‌جی” نگاهی بیاندازیم.


01


۱۹۶۶- VD-191


اولین تلویزیون ال‌جی که توسط گلداستار قبلی تولید شد.


این تلویزیون اولین تلویزیون سیاه و سفید بود که در کره جنوبی معرفی شد.


این تلویزیون نماد جهشی به‌یادماندنی در بازار تلویزیون بود.


……………………………………………………………………………………………………………………….


 02


۱۹۷۹- CNP-804


-عرضه اولین تلویزیون رنگی کامپیوتری!


 در این دوره، ممکن است داشتن امکاناتی مانند حالت خواب و ساعت دیجیتال برای محصولات کاملاً واضح و عادی باشد. اما به سختی می‌توان باور کرد که ال‌جی در آن زمان،  اولین برندی بود که فناوری کامپیوتر را در تلویزیون گنجاند.


………………………………………………………………………………………………………………………


03


۱۹۹۳- CNR 2525


-اولین تلویزیون چندکاره مجهز به پخش‌کننده CD


این آخرین تولید گلد استار بود، که یک تولید موفق برای این کمپانی به شمار می رود! گلد استار مرزها را فراتر برد و تلویزیون‌هایی تولید شد که از زمان خود پیشتر بودند.


……………………………………………………………………………………………………………………..


 04_1


۲۰۰۱- MN-60PZ10


-اولین تلویزیون ۶۰ اینچ PDP


این اولین تولید بزرگ بعد از تغییر نام گلد استار به ال جی الکترونیک بود؛ که در نوع خود یک نوآوری تمام‌عیار بود.


………………………………………………………………………………………………………………………..


 05_1


۲۰۰۳- TN-60SZ30HR


به نظر این تغییر نام به این کمپانی هویت اصلی اش را داده بود!اولین تلویزیون پروژکشن HDR LCD نیز از تولیدات مهم این کمپانی است!


…………………………………………………………………………………………………………………….



09


۲۰۱۰- ۵۵/۴۷LX9500


در سال ۲۰۱۰ با فناوری اختصاصی Full LED ال‌جی مرز تلویزیون‌های سه‌بعدی فراتر رفت.


…………………………………………………………………………………………………………………….


10


۲۰۱۳- ۵۵EA9800


-اولین تلویزیون منحنی OLED دنیا


آخرین شاهکارال‌جی این تلویزیون است! ال جی همچنان به ابتکارآفرینی و حرکت به پیش برای تولید اولین‌های دنیا ادامه خواهد داد.


ورود به تولید گوشی ها اندرویدی


lg-optimus-q-1


ال‌جی با نام اپتیموس وارد دنیای گوشی‌های هوشمند اندرویدی شد! محصولی به نام اپتیموس کیو، اولین دستگاه اندرویدی این کمپانی کره‌ای بود که نسبت به رقبا، کمی دیر تر وارد دنیا اندروید شد. همین ورود دیر و عدم تمرکز کافی بر تولید گوشی‌های هوشمند سبب شد تا ال‌جی در آن برهه زمانی از رقبا عقب بیفتد و کاربران به عنوان یک سازنده مطرح اسمارت‌فون بر رویش حساب باز نکنند.


 


تولدی دیگر


gsmarena_015


 ال‌جی داشت به راحتی از رقبا شکست می خورد! اما قصد نداشت به این راحتی قافیه را رها کرده و نظاره‌گر سایر رقبا باشد، دست به کار شد و محصولاتی چون اپتیموس G و G Pro را روانه بازار کرد تا به کمک آن‌ها نام و نشانی به دست بیاورد. اما این مدل‌ها برای مطرح شدن کافی نبودند و ال‌جی به سراغ رده نکسوس و گوشی‌ها دیگر رفت و با برداشتن نام اپتیموس از روی گوشی‌هایش، اراده کرد تا  عدم موفقیت در رده هوشمندها را نیز از روی پیشانی‌اش بردارد. این کمپانی با تولید گوشی الجی جی ۲ توانست دوباره به اوج بازگردد و با تولید این گوشی توانست، طرفداران زیادی برای خود دست پا کند!


الجی در آخرین قدم محصول فوق العاده G3 را تولید کرده و قصد دارد تا با این سوپر فون هوشمند خود را به اوج برساند!


بخش پایانی مطلب:


Korea-Seoul-Yeouido-LG_Twin_building-01

دفتر مرکزی ال جی در سئول



این حقیقت بر هیچکس پوشیده نیست که ال جی یکی از بزرگترین کمپانی ها جهان است! این کمپانی دارای بیش از ۸۲ هزار کارمند است که همه آنها  برای پیشرفت این کمپانی تلاش می کنند.


بخش سرگرمی ال جی یکی از اساسی‌ترین بخش‌ها این شرکت محسوب می‌شود که اخیرا با ارایه نسل جدید پرچمدار خود و رقابت تنگاتنگ با سونی و سامسونگ و اچ تی سی، این اهمیت بیش از پیش نمایان شده است. ال جی، همچنین در بخش تلوزیون هم همواره جزو برترین‌ها بوده و  اخیرا در این بخش توانسته تلویزیون منحنی تولید کند .  


شاید در آینده‌ای نه چندان دور بتوانیم شاهد حضور گوشی‌ و تبلت هاخارق‌العاده‌ای از این شرکت باقدمت و محبوب باشیم.





About the author

WAreSAAAA

abdul wares sulaimankhel student in mashal institute from Herat (AFG)D Live in herat and a member of british council school online project

Subscribe 0
160