میوه ها و فواید آن

Posted on at


میوه ها بخش مهمی از ویتامین ها و منرال های ضروری بدن میباشند . که استفاده زیادی دارند . میوه ها به دو بخش تقسیم شده اند : میوه های خشک و میوه های تازه . میوه های تازه شامل : سیب ، انار ، شفتالو ، خرمالو ، زردآلو ، هندوانه ، خربوزه ، آلو ، انجیر ، بهی ، زردک ، انگور ، خیار ، مالته ، کیله و غیره .


میوه های خشک شامل : تخم کدو ، پسته ، نخود ، جلغوزه ، چهار مغز، سنجد, فندق، کشمش ،قیسی ، خرما خشک ، بادام که انواع زیادی دارد از جمله بادام زمینی ، بادام درختی و بادام هندی میباشد .


فواید آن : سیب به قلب فایده دارد که روزانه حد اقل باید یک دانه استفاده شود . آب زردک به چشم فایده دارد . مالته برای استحکام بخشیدن به دندان ها موثر است . آب انار برای از بین بردن درد و خارش چشم استفاده میشود . خوردن انگور باعث تقویت روح و روان میشود . خربوزه دارای ویتامین های زیادی است چنان که امیرالمومنین عمر بن خطاب قریشی درباره خربوزه چنین فرموده اند : 1ـ طعام است ، یعنی خوردنی است . 2ـ شراب است ، یعنی نوشیدنی است . 3ـ ریحان است ، زیرا معطر است . 4ـ حلوا است ،‌زیرا شیرین است . 5­ـ همچو گیاه ها مفید است .6ـ همچو خطمی در روده ها موثر است . 7ـ سبزیست ، زیرا خواص سبز در آن است . 8ـ نان خورش مردم است 9- مشکلات مثانه را برطرف میکند و ادرار را به جریان می اندازد . 10 -در خربوزه هیچ درد و بیماری نیست .


پس می گوییم که تمام میوه ها از اهمیت و فواید خاص خود برخوردار میباشد و استفاده های زیادی دارد زیرا بدن ما ضرورت به ویتامین دارد و از میوه ها نیز به حیث دارو هم استفاده میشود . یعنی در طب هم نیز استفاده میشود . و همچنان میتوان گفت که از میوه ها به حیث بهترین سالاد هم میتوان استفاده کرد .



About the author

asma-faqiri

اسما فقیری در اول حوت سال 1379 ه .ش مطابق به سال 2000 م در ولایت باستان و باشکوه هرات دریک خانواده متمدن و علم دوست دیده به جهان گشود و اولین فرزند والدین خود میباشد . اسما نظر به استعداد ویژه خویش با توجه به سن کمی که داشت…

Subscribe 0
160