مواد مخدر

Posted on at



مواد مخدر یا نشه آور که به صورت طیبعی از برگ ، ساقه ، ریشه ، پوست ، میوه ، دانه و شیره نباتات حاصل شده دارای ذایقه تلخ بوده در اب و الکول حل میشود .

انواع مختلف مواد مخدر طیبعی و مصنوعی که به اشکال متنوع دود کردن ، زرق کردن ، نوشیدن ، مخلوط کردن با مواد دیگر و غیره استعمال میشود ، اثرات نا مطلوب صحی جسمی و روانی را بالای اشخاص معتاد به جا میگذارند .

 

مواد مخدر تحریک کننده ، فلج کننده ، تسکین دهنده و هیجان آور بوده و طوریکه از نام آن آشکار است تاثیرات زهری بر حجرات ، انساج و اعضای مختلف بدن انسان وارد کرده سبب بیحسی ، سستی ، خواب آلودگی ، بیهوشی و دیگر حالات بد میگردد .


به علت همین خواص مواد مخدر است که از قدیم در طبابت های خودسرانه برای کاهش درد بعضی اعضای بدن ، محو آفات نباتی ، جیوانی و غیره بدون فهمیدن عواقب و خطرات ناگوار آن به کار برده شده است .
به مقاصد مختلف درمانی در بعضی حالات از برگ ، ساقه ، ریشه و یا شیره این نباتات جهت تسکین سردردی، تب ملاریا ، محرقه ، درد سینه و سرفه ، ازبین بردن حشرات و آفات نباتی ، پرازیت های حیوانی مانند کنه های مواشی (بز و گوسفند) شپشک های مرغ ها ، پرندگان و غیره استفاده گردیده است.


در پهلوی این تاثیراتی که مواد مخدر دارد ، عوارض و عواقب بد دیگری را نیز بالای کسانیکه به مواد مخدر سر و کار داشته و معتاد میباشند به وجود آورده باعث بی نظمی و سکته گی فعالیتهای حیاتی آنها شده و از نعمت صحت محروم میگردند.
که در نتیجه مسولیت ها و مکلفیتهای فردی ، اجتماعی ، انسانی و اخلافی خودرا به درستی انجام داده نتوانسته از تمام خوشی ها و لذایذ زندگی بی بهره میشوندو منحیث یک فرد منفور از جامعه منزوی شده بار دوش فامیل و جامعه میگردد .


بناً بر تمام افراد جامعه خصوصاً به قشر جوان که نیروی سازنده در کشور می باشد لازم است تا از استعمال مواد مخدر که اثرات شوم بر صحت جسمی و روحی وارد میکند دوری اختیار نمایند.


نویسنده : اسراء امید



About the author

asra-omid

Asra Omid is an Afghan girl, she was born in April 28 , 1994 in Herat,Afghanistan .she finished school two years ago in 2011 from Mahjoba Heravi high school . she is a member of the National unity tribes assembly of Afghanistan ,and she is a blog writer at film…

Subscribe 0
160