با رسانه ها با سواد شوید

Posted on at


پیشرفت رسانه های اجتماعی و آموزش بستگی به کار افراد دارد. به هر اندازه که شمار دانش آموزان به شبکه های اجتماعی مثل فیلم انیکس، تویتر، گوگل پلس، و لینکد ان زیاد شود مطابق با آن به شمار دانش آموزان در مکاتب هم بیشتر می شود. بعد از صحبت کردن با دانش آموزان مکاتب متعدد بشمول نیو پالتز، من با شاگردان بیشتری در شبکه های اجتماعی آشنا شدم. رابطه ما با تبادل ایمیل و بلاگ ها قایمتر شد.


 


بلاگینگ حالا یک موضوع عام شده، اما تفاوت های زیادی وجود دارد بین کسانیکه به شکل مسلکی کار میکنند و کسانی که به گونه ی اتفاقی کار میکنند. یعنی کسانی که به گونه ی مسلکی کار میکنند ارزش کلمات کلیدی،  بازاریابی هدفمند و رسانه های اجتماعی را میدانند. آسیای جنوبی و مرکزی از مناطق جالب و پیچیده ی هستند، جایکه زبان ها، فرهنگ ها و سیاست های متفاوت اهداف عام را به اشترا ک میگذارد.  و این بسیارمتفاوت است بافرهنگ های متجانس مثلا درآمریکا جایکه فرهنگ و زبان حاکم است و 314 ملیون نفر در تمام قاره با هم همگون هستند. نرم افزار آموزشی اگزیمانر نقش کلیدی را در برقرار سازی ارتباط بین اطفال با سیستم تعلیمی، وشرکت های تجارتی جهانی مانند فیلم انیکس در آسیای مرکزی و جنوبی بازی میکند. جهان به بلاگ یا سایت دیگری نیاز ندارد برای فرهنگ و تجارت غربی، بلکه به نظریات ومفکوره های جدید برای پیشرفت تجارت و ترقی نیاز دارد مثلا در آسیای جنوبی و مرکزی، جایکه صنعت سامسونگ و نوکیا وجود داشته باشد، فروشگاه های اپل وجود و جایگایی ندارد.


 


ازماه گذشته که سافت ویر آموزشی اگزیماینر نصب گردیده و شاگردان به آزمایش آن آغاز نموده اند، من مقاله های عالی را که توسط دخترها نوشته شده باشد خواده ام. در ظرف یک هفته من از آنها توقع بارگزاری را در انیکس پریس هم دارم که با این صاحب بدست آوردن امتیازات مایکروسکالرشیپ و پرداخت از طریق موبایل هم میشوند و همچنین میخواهم که پنج ژورنالیست مسلکی هم در انیکس پریس سهیم شوند و به گونه ی سیاسی در درست ساختن سیاست های غلط کارکنند. در 19 نومبر من و رویا محبوب از دانشگاه نیوپالتز دیداری داشتیم برای جلب توجه مکاتب تجاری و همکاری شاگردان آمریکایی و افغان در تولید و توزیع ساختن   فیلم های حرفوی و نویسندگی حرفوی.


فرانسیسکو


ترجمه: رفیع الله سینا


 


 


 



About the author

RafiullahCena

Muhammad Rafi is a 23-year-old boy who has already graduated from Journalism Faculty of Herat University.
He works both at one of Herat Local Radios as an announcer and Film Annex as a blogger.

Subscribe 0
160