رقم بزرگ ساخت مدارس در افغانستان , سیاست نه فقط اینترنت

Posted on at

This post is also available in:


 این هفته، نمایندگان مطبوعات و رسانه هاي تاسیس  شده  با فیلم انكس  برای ابراز علاقه به طرح توسعه افغانستان در تماس شدند. شریک من رویا محبوب در کابل است، و طوريكه  بسیاری از شما در حال حاضر ممکن است بدانيد، ما در حال ساخت مدارس در افغانستان با کلاس های درس اینترنت در هرات، در نزدیکی مرز ایران استيم. از زمان که من در نیویورک استم،  برای من تدریس آسان تر است، اما من به رسانه ها این حقیقت ساده را گفتم: "داستان واقعی در اینجا رویا محبوب است.اينجا بسیاری ازاشخاص مثل من وجود دارند، اما تنها یکی  وجود دارد كه رويا محبوب است. " موقف من در این پروژه استراتژیک نيست،  در واقع بینانه و ساده و منطقی است


.


درسن 44 سالگي، با 22 سال زندگی در شهر نیویورک ، من، تعداد زیادی از وضعیت ها را ديدم و بسیاری از مردم را ملاقات نمودم  و تعداد زیادی از شرکت ها ايجاد شد، اما من هرگز با چنین فرد باورنکردنی و الهام بخش به نام  رویا محبوب  مواجه نشده بودم. رویا يك زن 25 ساله افغان، باريك و بلند  است، و علاوه برين  مدیر عامل موفق ترین شرکت دیجیتال در افغانستان بوده است .  او از مدت چندين سال بدينطرف  با دولت افغانستان و ایالات متحده به عنوان یک پیمانکار مستقل كار كرده است. او جهان را از شرق دوربه آسیای مرکزی، واز اروپا به ایالات متحده آمریکا به عنوان مهمان با افتخار از سازمان های خصوصی و دولتی سفر كرده است. رویا یک شخصیت بسیار قوی دارد، و هنگامی که او می خواهد، او می تواند من را در جايم قراردهد. با وجود كه من  تجربه  کمربند سیاه 4 درجه در جودودارم ، من آمده ام تا درک كنم  که جر و بحث با او یک تجربه یادگیری  است.

شریک من در شركا سرمایه فلم انكس ، مایک سویینی، به من را به عنوان OZ Crazy Wizzard ،تعريف ميكند. چرا که من آنچه را که دیگران نمی بینند من مي بينم و هیچ تردیدی در آن به عمل كند وجود ندارد.


 در دسامبر 2011، من مصاحبه رویا رابا ناتو دیدم. چند ماه بعد، من در نهایت توانستم به او برسم، و درظرف  چند هفته، ما یک طرح فوق العاده  ماستر پلان براي ساختمان 40 کلاس های درس اینترنت  در40 مكاتب برای اتصال 160.000 بچه ها را به شبکه جهانی وب موافقت كرديم. امروز، ما را در تشكيل سيتادل شهر نيويارك بخاطر حمایت بيشتر از پروژه های انکشافی در افغانستان، ساخت مدارس در افغانستان، و توسعه Examer، و نرم افزار های آموزشی برای افغانستان، آسیای مرکزی و دیگر کشورهای در حال توسعه همکاری شده ايم.

علاوه بر ایجاد 4 کلاس درس اینترنتی در 4 ماه اتصال نزدیک به 20،000 کودک، را به  Afghan Development Web TV  و 36 مصاحبه  با رهبران متفكر مختلف انجام دادند. و همين طور شما ميتوانيد كه در Business Incubator چینل اختصاصی دیده میتوانید.


وب سايت  تلويزيوني انترنتي افغان  به طور متوسط 2.6 میلیون بیننده  و  11.5 میلیون بيننده  صفحه تنها در ماه جون دارد. و در اینجا جمعیتی بيننده Afghan development است.




بر علاوه  موفقیت فوق، این هفته، FilmAnnex.com #  در این کشوردر رديف 37، و جلوتر از CNN و  NY قرارگرفت . https://www.quantcast.com/top-sites.



دربخش  بازدید ازصفحه  ، ما از هافینگتون پست شماره 9 را بر روی سایت قرار گرفت پيشي گرفتم. پست هافینگتون نمایش ها منحصر به فرد دارد، اما دفعات بازدید صفحه در هر بازدید بيشتر شده است .


 به این معنی است که ما باید بیشتر کاربران «چسبنده» داريم قسميكه ما به  آنها پاداش ميدهيم، در حالی که دیگران فقط محتوای شان را ميگيرند و مفاد دوباره توزيع نميگردد.


رویامحبوب ،یک علاقه مندی سراسری درعرصه تحصیلات واقتصادافغانستان یکی ازعوامل به پیش رفتن آنکس فیلم دریک گام بزرگ میباشد.


این دراضافه باصدها ویدیوجدید ازکاخ سفید،ناتو،ناسا،یواس ای دی،وهمچنین 283000کاربردیگر،تهیه کنندگان متخصص محتویات برای شبکه فیلم انکس است.


ایا یک ویدیومیتواندیک تفاوت رابمیان بیاورد؟ بله ،میتواند! اگر رویامحبوب ان مصاحبه را باناتونمی داشت الان 20000 شاگردبه صنف های اینترنت دسترسی نمی داشتند،ودرراس ان انهاازفرصت های کمتری برخوردارمیبودند.


یک ویدیوی 3دقیقه و35ثانیه ای که درسال 2011 توسط ناتوفیلم برداری شده بود،بنام "یک تاجرزن درهرات"شهرت یافت من راازفرصت هایی برخوردارساخت که تغییرات زیادی درزندگی ها بمیان بیاورم که نقطه شروع ان ازخودم بود.


 


مترجم : علی رضا محبوب 


 


 


 



About the author

alimahboob

Ali Reza Mehrban is from Afghanistan.He was born and lived in Iran with his family,and they return back into Afghanistan in 2002.Ali graduated from Tajrobawi High school of Herat-Afghanistan.Now he is bachelor of Software Engineering from Computer science of Kabul University.He has been working as project coordinator of Afghan Citadel…

Subscribe 0
160