توانمندی بانوان و ساخت مکاتب مجهز به انترنت در افغانستان با نام آور مجله تایم- رویا محبوب

Posted on at

This post is also available in:

امروز یک روز خوب برای افغانها و مخصوصا برای بانوان افغان میباشد.مجله تایم لیست خود را از 100 شخصیت بانفوذ جهان به نشر رسانید.

شما میتوانید رویا محبوب را در لیست پیدا کنید.من او را برای مدتهاست که میشناسم,ما با هم در فاکولته کامپیوتر ساینس  پوهنتون هرات کنار یکدیگر درس خواندیم.او یک دختر فعال با ذهنی خلاق بود.زمانی که او درباره چیزی فکر میکرد او واقعا سعی میکرد تا به مرحله عمل برساند.من با او هیج مشکلی پیدا نکردم در طول زمانی که او با بسیاری از سختیها و مشکلات دچار شد.من همیشه تلاش بی نهایت او را ارج مینهم مخصوصا تاشهای او برای دختران و زنان افغان برای در زمینه تحصیلات.

او نه تنها به عنوان یک همصنفی خوب برای من در طول دوران درس بود بلکه یک همکار خب در جهان تجارت به حساب میاید.ما با هم شرکت نرم افزاری افغان سیتادل را در سال 2010 احداث کردیم که اولین شرکت نرم افزاری راه اندازی شده توسط بانوان در افغانستان است.

اکنون من و رویا محبوب در نیویورک با همکاری فیلم انکس در حال احداث مکاتب مجهز به انترنت در افغانستان هستیم تا دریچه ای از تحصیل و یادگیری را به سمت مکاتب افغانستان باز کنیم توسط رسانه های جمعی که 40 مکتب و 160000 دانش آموز هراتی را با مکاتب دیگر در اروپا و امریکا در ارتباط میسازد.

با راه اندازی پروژه توسعه افغان, رویا محبوب و فیلم انکس خواهان توسعه پروژه از افغانستان به کشور های آسیای مرکزی و جنوبی هستند توسط به کار اندازی یک نرم افزار تحصیلی به نام Examer,و تدریس رسانه های جمعی و دیجیتالی برای شاگردان.این یک راه خوب برای گشترش سیستم جدید تحصیلی برای شاگردان در کشور ها رو به توسعه میباشد و شاگردان را از در ارتباط بودن با اطراف جهان و به اشتراک گذاشتن ایده هایشان خوشنود میسازد.

 

 



About the author

favad

favad forough was born in 1 june 1992 from Herat- Afghanistan.is the Vice President of Imperial Services & Consultancy Company. he is graduated from Economics in Herat University.

Subscribe 0
160