چگونه اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی میتواند جودو و گشتی را نگهدارد؟

Posted on at

This post is also available in:

ماه ژوئن گذشته یک زمان بسیار ویژه برای یک جودوکار جوان از شهر سینای ایتالیا بود.چیارا کارمینوسی مدال برنز مسابقات قهرمانی زیر هجده سال اروپا را که در تالین استونیا برگزار شده بود از آن خود کرد. او نخستین جودو کار از شهر سینا خواهد بود که ایتالیا را در مسابقات قهرمانی جهان در میامی”Miami”  همراهی خواهد کرد.  واقعا به این دختر که تاریخ مسابقات جودو را بازنویسی خواهد افتخار میکنم و همچنین به مربی اش آقای سیمون کرستی نه تنها به این خاطر که او سخت کوش, از خود گذر, هوشمند و مربی مهربان است بلکه چون او برادر بزرگ من است.



چیارا در نوجوانی شروع به این ورزش کرد. گرچه او تا هنوز هم از خود در شهر خود تاریخی به جاه گذاشته است اما آینده چیزهای بیشتری برایش فراهم خواهد کرد. پیروزی تازه اش به او اعتماد به نفس لازم را برای پدیدار شدن در عرصه جهانی داد و امروزه همه به شمول مخالف های او ظهور او را تماشا میکنند.

چیارا همه اطرافیانش را مفتخر ساخته است.  با این موفقیت او مردم زیادی را انگیزه داد تا راه او را پیروی کنند. این هنر رزمی بیشتر از همیشه به توجه ضرورت دارد. بویژه بعد از اینکه به اساس یک دستور کاری تازه گشتی در بازی های المپیک 2020 از فهرست ورزشهای پویا حذف خواهد شد. بعد از اعتراض و درخواست های زیاد از سرتاسر جهان این ورزش توسط کمیته جهانی المپیک حذف شد. کمیته المپیک قبلا تصمیم پرسش برانگیز خود را بازبینی کرده است و در تاریخ هشتم سپتامبر  در بوینس آیرس پاسخ قاطعی به علاقه مندان گشتی خواهد داد. اگر این ورزش تایید شود کار غیر قابل باوری خواهد بود. در سال 708 پیش از میلام  که گشتی در آتن, یونان شکل گرفت, گشتی در آنزمان نیز وجود داشت. زمانیکه در سال 1896 نخستین مسابقات نوین المپیک در آتن برپاه شد باز هم گشتی جز از آن بود. مسابقات سال 2004 نیز در یونان درخود گشتی را داشت. نمیتوانم المپیک را بدون گشتی تصور کنم.



جودو و گشتی خاستگاهای متفاوتی دارند و در دوره های متفاوت تاریخ شکل گرفته اند.گرچه این دو هنر در اساس نکات مشابه زیادی دارند ولی  جاپان و یونان تا فکر میکنید از دید تمدن و موقعیت از همدیگر دور اند.  هر دو ارزشها مشترکی را بیان میکنند مانند اخلاق خوب ورزشی, احترام به حریف, کار اخلاقی, مبارزه با مصیبت ها,کرامت انسانی و روح قربانی شدن برای اهداف عالی. در این مورد میتوان بخش های زیادی نوشت.  جودو و گشتی تاریخ و تاثیرگذاری زیادی در کشورهای زیادیکه در تقلای سیاسی و اقتصادی اند و نظم بصورت سنتی در آن تدریس میشود, دارد. ورزش در کشوهای آسیای مرکزی  راه و روش متفاوت را نسبته آمریکا و اروپاه پیموده است و روزشکاران بیشتر علاقهمند دیدگاهای عالی ورزش اند. بطور نمونه جودو و گشتی ورزشهای ملی افغانستان نیستند ولی بازهم این کشور در کوشش آموزش ارزشهای بالا به مردم خود با استفاده از این ورزشها است. در تعداد زیاد کشورهای در حال توسعه این دو ورزش بیشتر به ورزشهای جنگی شبیه اند تا هنرهای رزمی.

برای تمام دوستداران جودو حذف کشتی, ورزش شبیه جودو از بلندترین سطح رقابتی هشدار دهنده است. زمانیکه یکی از کهنترین ورزشها از فهرست ورزشهای شایسته می افتد, پرواضع است که جودو هیچ مصونیت ندارد و میتواند در خطر باشد. شناخت و آشنایی کمتر با جودو نسبت به گشتی, نکته ضعفی  است که میتواند آنرا قربانی حذف بعدی کمیته جهانی المپیک کند.



باید برای نگهداری از جودو و گشتی کاری کرد.  آقای فرانسسکو رولی رییس و مدیر اجرایی فلم انکس برنامه خود را برای احیای این ورزشها در یک مقاله بیان داشتند. اگر تمام ورزشکاران گشتی و جودو اثرگذاری این ورزشها بر خود را مینوشتند و در رسانه های اجتماعی به اشتراک میگذاشتند, این دو ورزش نه تنها که مشهورتر میشدند بلکه بیشتر از این درک میگردیدند. قدرت رسانه های اجتماعی در مبارزات اجتماعی نامحدود است. اگر ما تجربه و علاقه خود به جودو و گشتی را بشکل بلاگ وارد رسانه اجتماعی میکردیم, میتوانستیم سبب یک واکنش بسیار بزرگ گردیم. بیایید گشتی را از خرد شدن توسط کمیته المپیک نجات دهیم.  بیایید همه تشویش ها در مورد نامزدی جودو در رقابت های پیش رو را برطرف کنیم. بیایید در مورد این دو ورزش بزرگ صحبت کنیم و هزاران خواننده را متوجه آن بسازیم.

جیاکومو کرستی

http://www.filmannex.com/webtv/giacomo

مرا دنبال کنید @ @giacomocresti76



About the author

ahmadshafi

Ahmad Shafi Raouf was born in 1990 in Herat province of Afghanistan, graduated from high school in 2008. Then started BBA in 2009 in Ishraq university of Herat city, Afghanistan. He is studying now in seventh semester as a senior, and is planning to get his masters degree. He started…

Subscribe 0
160