چگونه با بلاگ نویسی زندگی کنیم؟ بلاگ نویسی و افغانستان

Posted on at

This post is also available in:

دیروز, یکشنبه روز خسته کنی برایم بود و روز را در خانه سپری کردم. مانند هر روز دیگری ابتدا لپتاپ خود را روشن کردم تا از گرداگرد جهان باخبر شوم. در حال خواندن خبرهای بی بی سی بودم و در شبکه در حال جستجو که بشکل تصادفی به مقاله " دلایل زیاد برای شروع نوشتن بلاگ از امروز" برخوردم.

در دوران مدرسه به مطالعه ادبیات می پرداختم و مینوشتم , نه برای مردم بلکه برای خود.نوشتن راجعب تمام چیزهاییکه میتوانستم و پیاده کردن احساسات خود روی کاغذ برایم لذت بخش بود. در آنزمان بسیار درونگرا بودم و نمیخواستم که اندیشه ها و دیدگاهای خود را با کسی شریک بسیازم, به همین دلیل نوشته های خود را برای خود نگهداری میکردم.

 

بعد از مدتی بحیث کسی که فقط مضمون های فنی رشته خودش را در دانشگاه مطالعه کرده باشد,  هرگز نوشتن را بر موضوع های پژوهشی ترجیع ندادم.

تجربه واقعی بلاگ نویسی را با فلم انکس شروع کردم.  روزهای نخست را هنوز بیاد دارم که در تلاش این بودم که چی بنویسیم, چگونه بنویسم, کی خواننده من خوهد بود, اهداف را که بلاگ های من باید دنبال کنند و همچنین راهبرهای فلم انکس را که باید برای یک بلاگ کارا من تعقیب میکردم مانند استفاده از کلید واژه ها در عنوان و خود مقاله. همیشه دنبال این بودم که این کلید واژه ها به چی برمیگردند, چرا مهم اند و از همه مهمتر اینکه ما آنها را در بخش جستجو استفاده میکنیم.

 

در واقع, درک نقش مهم کلید واژها در بلاگ شما برای جذب خواننده های مشخص و هدفگیری چیزهای که در مقاله خود راجعب آن صحبت میکنید, مدت زمانی را در بر گرفت. در عین حال اگر شما از شبکه های رسانه های اجتماعی و دیجیتالی برای اشتراک گذاری موضوع های خود استفاده میکنید, این سبب افزایش جایگاه بلاگ شما شده و آنرا در اولویت جستجو نشان میدهد.

به دیدگاه من فناوری و رسانه اجتماعی شما را در جهت ابراز علاقه تان به یک حوضه و موضوع ویژه با برقراری ارتباط با کسانیکه در عین شرایط شما قرار دارند و میتوانند شما را یاری برسانند, کمک میکند.

بلاگ نویسی یک سرگرمی است و سبب خلاقیت شما میگردد.



About the author

ahmadshafi

Ahmad Shafi Raouf was born in 1990 in Herat province of Afghanistan, graduated from high school in 2008. Then started BBA in 2009 in Ishraq university of Herat city, Afghanistan. He is studying now in seventh semester as a senior, and is planning to get his masters degree. He started…

Subscribe 0
160