بشر دوستی قابل ملاحظه بتمن برای تحصیلات و توانمند سازی بانوان افغانستان

Posted on at

This post is also available in:

دیروز, من به فرودگاه جان اف کندی رفتم تا رویا محبوب را بردارم, همکار و رئیس شرکت نرم افزاری افغان سیتادل.او همراه با خواهر خود الهه محبوب بود, اداره کننده دفتر هرات , ناظر بر 7 مکتب و یکی از موقعیت های انکس بانوان که ما برای 35000 شاگرد آماده ساخته ایم و این رقم را تا 40 مکتب و 160000 شاگرد تا پایان سال 2014 افزایش خواهیم داد.آیا آنها قهرمان هستند؟

آنها از کابل پرواز کردند و پرواز 30 دقیقه به تاخیر افتاد, اما متاسفانه آنها به مدت 2 ونیم ساعت در گمرک مانده بودند.در طول انتظار من در فرودگاه من به یاد بتمن افتادم,بله بتمن, قهرمان مشهور! بتمن نیز یزای دوستان قهرمان خود که از افغانستان میامدند انتظار میکشید.آنها سفر کرده بودند تا به قهرمان افغان, ثریا قدیر, کمک کنند, کسی که به عنوان DUST شناخته شده است.


 

 

با توجه به اینکه من و بتمن چندین ساعت را با هم گذراندیم, درباره این صحبت کردیم که هر دوی ما در افغانستان چه کار میکنیم؟زمانی که او شنید ما در افغانستان مکاتب میسازیم,او به پروژه توسه افغان و فعالیتهای انکس بانوان بسیار مشتاق شد.او چندین بار از من درباره سرمایه گذاری و نتایج آن پرسید.زمانی که من به او گفتم فقط با مبلغ 20 الی 30 هزار دالر ما 4000 شاگرد را به صفحه جهانی انترنت متصل ساختیم,و البته با برنامه نرم افزاری Examer, ما زنان و مردان افغان را آموزش میدهیم تا در زمینه رسانه های اجتماعی متخصص شوند, چشمان او از حدقه بیرون شد و برق زد.او مرا با سوالاتش بمبارد کرد و ما درباره افکار هدفمند برای افغانستان, توانمند سازی بانوان و تحصیلات برای پسران و دختران صحبت کردیم.



 

به یاد داشته باشید که بتمن از سال 1939 تا کنون که 74 ساله شده زندگی میکند.در نتیجه تمام جرایم افراد جانی و آشوب گر دیگر برایش قدیمی شده است.بتمن اکنون از وقایع جدید لذت میبرد.


 

بتمن من را به آقای بروس وین, یک میلیاردر امریکایی و جوان عیاش و صنعت گر و انسان دوست, معرفی کرد.برای سالها بروس وین بر روی کار خود با دقت سرمایه گذاری کرد, برای مردم گوتام و سایر مردم جهان پیام و تصویر میفرستاد.او قدرت تحصیلات و افکار هدفمند را میداند.اخیرا روبین, همکار با وفای بتمن به درجه بالاتری ارتق کرده و نقش او از ماندن در کنار حالا به رهبر تبدیل شده است.چه کسی میخواهد روبین باشد زمانی که شما بتمن هستید؟


رویا و الهه رسیدند.من با بتمن خداحافظی کردم و ما تصمیم گرفتیم هفته آینده بیشتر با هم در تماس باشیم,حد امکان برای نوشیدن یک قهوه در استودیو فیلم ما در منهتن.شاید رابط ما در آسیای جنوبی ومرکزی, خانم فرشته فروغ, با او مصاحبه کند.من شما را در جریان خواهم گذاشت.

یکبار که من به دفتر بازگشتم, یک مقاله بسیار شور انگیز از یک فیلم ساز در فیلم انکس خواندم, سیمون مالتسیو, عنوان مقاله این بود: تبدیل شدن به بتمن و یا چرا فیلم سازی مهم است.

با بازدید به مکالمه من و بتمن, من فورا متوجه این شدم که قسمت اعظمی از سرمایه گذاریها و موفقیتهای او در طی 74 سال تجارب قهرمانانه او بود.او به قدرت بیش از حد حمایت از تحصیلات و توانممنداسازی بانوان در افغانستان و سایر کشورهای رو به انکشاف پی برد.بر علاوه هفته گذشته اعلان شد که آنجلینا جولی که به عنوان لارا کرافت شناخته شده است, یک مکتب دخترانه در افغانستان را توسط عایدات بخش جواهرات خود تمویل میکند.

 

من سخت به این معتقدم که در زندگی تا بشردوستی را درک کنیم تا به مردم شادی به ارمغان بیاوریم, و کمک قهرمانانی جون بتمن, روبین, ثریا قدیر و لارا کرافت میتواند کمک بزرگی برای آوردن لبخند و انگیزه برای مردم باشد.

 

مرد عنکبوتی میگوید: با توان بیشتر, مسوولیت بیشتری پدید می آید.

 



About the author

favad

favad forough was born in 1 june 1992 from Herat- Afghanistan.is the Vice President of Imperial Services & Consultancy Company. he is graduated from Economics in Herat University.

Subscribe 0
160