مروری بر مدار قطب شمال

Posted on at

This post is also available in:

 

علاقه بخشی اساسی برای یک فیلم ساز است. بسیاری میگویند که اگر شما علاقه و خلاقیت برای ساخت فیلم های جالب که محتوای خوب نداشته باشد، احتمالا چیزی را که برای رقابت با فیلم سازان امروزی لازم است را ندارید و شاید بهتر باشد دنبال چیزی دیگر باشید. افرادزبده معمولا به بالاترین سطح میرسند واین معمولا چیزی است که برای آن مبارزه میکنید و شما را به هدفی که دنبال آن هستید میرساند. بعنوان نویسنده و فیلم ساز، داشتن علاقه را در کارم بخوبی درک میکنم. بسیاری از افرادی که من را میشناسن،منرا فردی جاه طلب تصور میکنند. 

 

اما علاقه شما بعضی وقتها برای ساختن فیلم کاهش پیدا میکند و این شاید چیزی نباشد که شما فرض میکنید. فیلم سازان جدید علاقه به طلسم کردن یا نگه داشتن هر چیز برای مخاطلبان خود دارند. در کل فرقی نمیکند که چگونه به موضوع نگاه میکنید، آنها بطور عموم یکی را انتخاب میکنند. مخفی نگه داشتن هر چیزی در فیلم خوب نیست چون مخاطبان فکر میکنند که فیلم سازان به آن اندازه هوشیار نبوده اند تا چه چیزی در حال اتفاق افتادن است بدون اینکه تمام جزئیات کار به انها گفته شود.

 

نگه داشتن همه چیز در پایان کار هم خوب نیست، چون باعث میشود مخاطبان فکر کنند باید داستان و فیلم بهتر ساخته میشد و اینکه فیلم ساز در تهیه داستان خوب نبوده است. همچنین ممکن نیست که بطور کامل دقیق باشد، بحرحال در دنیای سرگرمی فیلم احساس داشتن یک واقعیت استدرواقع چیزی که مردم فکرمیکنند که شما انجام میدهید، چیزی هست که مردم فرض میکنن دشما انجام خواهیدداد و این خوب نیست اگر کاری که انجام میدهید باعث شود که مخاطبان یکی از این دو حس را داشته باشند. 

مدار شمال از بسیاری جهات از هر دو جهت در فیلم دچار مشکل خواهد شد، بصورت  جزئی چون بعد از انجام یکی به دنبال بعدی خواهد رفت. 

 

در آغاز این فیلم بصورت واضح در خواهید یافت کوشش میشود که داستان فیلم را بدون گفتن دیالوگ شرح دهند. در نتیجه وقتی که فیلم این روش را متوقف میکند، ناهماهنگی ایجاد میشود و شما از اینکه تغییر در داستان امده متعجب میشوید. بااینحال یکی از مزیت های داستان که صامت و بانشاط بوده این است که تمام رویدادها در داستان بصورت تصویری اتفاق می افتد. بحرحال در وسط راه داستان عوض میشود ولی هنوز تلاش داستان بر این است که بصورت صادقانه و ساده واقعیات دنیای اطراف ما را نشان دهد.

 

فکر میکنم ارزش دیدن را دارد. میتوانید آن را در پایین و یا در فیلم انکس مشاهده نمایید.

 



About the author

ruhollah-mehraban

hi, My name is Ruhollah, I am graduated from Language department of Kabul University, I am doing translation,web logging, I like to write and create ..

Subscribe 0
160