موسیقی پانک: فیشن درهم و برهم لباس های گرام قیمت در موزه هنرهای متراپالیتان

Posted on at

This post is also available in:

توسط: کیلی شیا اسمت(Keely Shea Smith)

شش روز بعد از اینکه نمایشگاه فیشن تحت نام (درهم و برهمی در فیشن لباس) در موزه هنری میتروپالیتن(Metropolitan)  افتتاح شد به تاریخ پازدهم ماه می سال 2013 در آن اشتراک کردم. بحیث دانشجوی آموزشگاه فیشن فن آوری در هرگوشه این نمایشگاه میتوان شور و هیجان دانشجوهای رشته های بازرگانی و طراحی را به تماشا نشست. از دو ماه مانده به برگزاری این نمایشگاه اعلانات و مقالات زیادی تقریبا در همه رسانه های خبری و فیشن به وفرت پیدا میشد. 

 

در بدو ورود همه مراجعین توسط تعداد انبوه از نگهبابان بازرسی میشدند و پیشاپیش برای شان در مورد ممنوعیت عکس برداری در نمایشگاه هشدار داده میشد.

با اندی دور شدن از نمایشگه به طرف دستشویی ها رفتم. فکر کردم که این آشنایی تازه من با این جهان تازه است. در یک مقاله که در روزنامه نیویورک تایمز(New York Times)  به قلم سوزی مانکز(Suzy Menkes) نگارش یافته است, خواندم که" تنها دلیلکه ضعف نمایشگاها در سالهای 1970 نمایان میشد, دستشویی های کثیف و نامرتب شان بود. بویژه زمانیکه در آن نشانهای استفراغ و یا منع کاربرد مواد مخدر وجود نداشته باشد."  همکار من با دیدن تصویر آنجاه برایم گفت که این چی است؟ در پاسخش گفتم که دقیق نمیدانم, اما هفته پیش آنرا در مرکز شهر دیدم.  

به تعقیب یک مجموعه از مردم به نگارستان بعدی نمایشگاه رفتیم, جاییکه با یک مجموعه بزرگ فیشن از بایگانی ویوین ویست وود(Vivienne Westwood)  ,آدمک ها با طرح موهای رنگارنگ آفریقایی و شبیه طرح های گرافیکی فلم ها روبرو شدیم. این فضا با موسیقی دل انگیزی طوری عیار شده بود که مجموع مردم بازدیدکننده را علاقهمند خود نگهدارد.

 

در امتداد نمایشگاه فلم های فیشن زیادی به نمایش درآمده بود که اطاق های نمایشگاه را به رنگهای صورتی و سفید مزین کرده بود. آدمک های از شخصیت های متفاوت مانند ویست وود(Westwood), مک کوین(Mcqueen), باربری(Burberry), و حتا میشل کورس(Michael Kors) و کالوین کلین(Calvin Klein) در کنار دیوارهای نمایشگاه ردیف شده بود.در نمایشگاه فیشن میتوان همه چیز را از بسته های آشغال گرفته تا گل میخک, سنجاق و هر چیز دیگریکه بتوان نام گرفت, دید و ما آنها را دوست داریم. 

 

گشت و گذار در نمایشگاه ما را به فروشگاه تحفه ها رساند, جاییکه تقریبا همه در آن کدام چیزی میخرند. در زمان خارج شدن از نمایشگاه من و دوست من روی تجربه خود از نمایشگاه  اندیشیدیم و من نتیجه گیری خود را چنین توسعه دادم.

در این نمایشگاه بحیث یک پخش کننده و یا توضیع کننده کدام محصول نرفته بودم. همتایان من و من انسانهای دهه نودیم و بسیار از آواز خوانهای راک دهه هفتاد شایسته تریم که نام اسپایس گرلز(spice girls) را برگزینیم. به هر حال تاسف و نا امیدی بلاگ نویسان از نسل آینده را درک نمیکنم. این نمایشگاه بیشتر بر موسیقی پانک(Punk) (نوع موسیقی راک)تمرکز کرده بود تا نوع فیشن که از آن سرچشمه گرفته است. این نمایشگاه نوعی حالت نسبی بین فیشن و موسیقی پانک را داشت که بصورت موازی هردو باهم ترکیب شده بودند. بطور خلاصه: @KeelySheaSmith

موسیقی پانک: این نمایشگاه تا چهاردهم ماه اوت(August) سال 2013 باز خواهد بود.

همه تصاویر از موزه هنرهای متروپالیتن است.




About the author

ahmadshafi

Ahmad Shafi Raouf was born in 1990 in Herat province of Afghanistan, graduated from high school in 2008. Then started BBA in 2009 in Ishraq university of Herat city, Afghanistan. He is studying now in seventh semester as a senior, and is planning to get his masters degree. He started…

Subscribe 0
160