یو.اس.آی.دی ، تفکر هدفمند، توسعه اقتصادی، کمک بشری در افغانستان و ماحول آن

Posted on at

This post is also available in:

تفکر هدفمند معتاد کننده است !!!

هفته پیش، از یو.اس.آی.دی بازدید کردیم تا دو انترویو مهم را انجام دهیم. اولین انترویو با خانم ماورا اونیل، کارمند ارشد ابداعات، و دومی با خانم پریا جایسینگانی، رئیس موبایل سلوشن بود. در طول هر دو انترویو، من سعی کردم تا دو مرجع مهم را به کانسپت هدفمند با داشتن تفکر هدفمند و بازاریابی هدفمند مرتبط بسازم. تیم کاری فیلم انکس روی انترویو ها کار میکند تا آنها را بصورت آنلاین و قابل دسترس برای ۵۰ میلیون بیننده ماهوار، بخصوص ۵ میلیون نفری که در صفحه برنامه توسعوی افغان و وومن انکس کار میکنند باشد.

بگذارید توضیح بدهم که یو.اس.ای.دی چی است : سازمان بین المللی ایالات متحده آمریکا برای توسعه بین المللی

کلمه کلیدی در اینجا " توسعه بین المللی می باشد؛ . کهکمک آنها از طرف مردم آمریکا می باشد. با در نظر داشت ساحه وسیع فعالیتهای یو.اس.آی.دی در اینجا عامل بالقوه ای وجود دارد تا کلمه کلیدی بلند و بالا و مهمی را مشخص کنیم : 

 

 مدیریت کمک به مردم در خارج

رهنمای سیاست خارجی وزیرامورخارجه

کمکهایاقتصادی،توسعویوبشری

 

درطول بازدیدمان از دفترهای پریا جایسینگانی، من استفاده وسیعی از کلمات کلیدی که برای کار با موبایل سلوشن تهیه شده را دیدم، بویژه یک بورد با لیستی از ۳۰۰ عبارت که در پروژه های خاص و آی.دی.ای.آ.اس استفاده شده بود دیدم. آیا من فقط IDEAS را گفتم ؟ بعد از ان از دیپارتمنت IDEAS در USAID دید نکردیم ،ابتکاروتوسعه بین الدول IDEA

 

ازآنجا، شما میتوانید به دنیای تفکرهدفمند وکلمات کلیدی طولانی را ببینید : 

 

برای مثال، در اینجا میتوانید کلمات کلیدی با مفهمومی را در صفحه اول ببینید : 

 

ابداع

شراکت

تاثیر

توسعه

کم هزینه

دوام

تاثیر توسعه

تاثیربالای توسعه

 

کلمات کلیدی بالا بسیار کوتاه و عام می باشند ،بنا این خیلی سخت خواهد بود که با جستجوی این کلمات نمره بالایی بگیرید. اگر هدف بصورت صحیح انتخاب شود، موفقیت فوری را تضمین میکنند. برای مثال بجای تاثیر توسعه، ما باید مفهوم " تاثیرتوسعه ویا افزایشی نیست " رابکارببریم. ما به این تفکر هدفمند میگوییم !

 

با استراتژی تفکر هدفمند، ما هدف ساخت مکاتب را در افغانستان مشخص کردیم، بجای استفاده از عبارت معمول تر آموزش در افغانستان. این به فیلم انکس اجازه میدهد تا رهبری را در مدت زمان کوتاه مربوطه ایجاد نموده و ۸ ویدیو از ۱۰ ویدیو را در صفحه اول جستجوی ویدیو، و با یک یا دو نتیجه در جستجوی عمومی در گوگل ببینید…

 

 

 

و هم اکنون به وب سایت 

 

 

 وازایده های متنوع لذت ببرید. کلمات کلیدی و پتانسیل بازاریابی این سازمان را ببینید.

پایین بروید و به صفحه موبایل سلوشن نگاه کنید. از آنجا ایده های هدفمند بیشتری را ببینید، کلمات کلیدی و پتانسیل بالقوه برای دیپارتمنت و سازمان خاص را میبینید. این شما را به ۳۰۰ کلمه کلیدی در دفتر یو.آس.آی.دی باز میگرداند. چیزی که به ذهن من خطورمیکند اهمیت این موضوعات است ، وتنوع وگوناگونی مطالب وکانسپتهای هدفمند است. تنها چیزیکه نبود آن احساس میشود، مستغلات مربوط به هر هدف می باشد. در حقیقت ، ۳۰۰ کلمه کلیدی که به آن مراجعه میکنم، باید به زبان های محلی افرادی که از آن مستفید میشوند ترجمه شود. این اولین صفحه نتایج را تضمین میکند، و مستغلات باور نکردنی برای هر کدام از کلمات کلیدی و ترکیب آنها در نقاط مختلف بشمول افغانستان و باقی آسیای مرکزی و جنوبی می باشد.

 

آنلاین شوید و اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی را سرچ کنید :

 

من دوستدارم تا پریا جای سینگانی و گروه جادویی اش را از دوباره ببینم. ما میخواهیم تا ۵ کلمه کلیدی، تفکر هدفمند و استراتژی بازاریابی را بصورت کامل توسعه دهیم و شروع به جایگزینی یو.آس.آی.دی بعنوان رهبر روی موضوعاتی لیست شده، با بدست آوردن مستغلات با ارزش  به زبانهای انگلیسی ،فارسی ،دری، پشتو، اردو، بنگال وهرزبان دیگری که شهروندان مربوط به آن بتوانند ازکار یو.آس.آی.دی و آی.دی.آی.آ مستفید شوند

 

از نظر من ، بخصوص بعد از شنیدن گفتگوی ماورا اونیل و پریا جایسینگانی و انترویو با فرشته فروغ، یو.آس.آی.دی و تیم متخصصانش سازمانی باارزش و مهم برای توسعه و محدود سازی ترور و تبعیض. عملیات نظامی هزینه باورنکردنی رو زندگی و منابع دارد. ایده های بزرگ راه حل های صلح جویانه و دوامدار را فراهم می سازد، تا جایی که مستفیدشوندگان آنقدر آموزش دیده باشند تا به آن دسترسی داشته باشند.

 

هم اکنون در گوگل تفریح میکنیم : ساخت مدارس در افغانستان

 

یا به اردو ما بالاتر از ویکی پدیا هستیم :

 

دومین فیلم انکس را جایگذاری کنید … آیا یو.اس.ای.دی باید این درجه بندی ها را داشته باشد. بخصوص برای ۳۰۰ کلمه کلیدی طلایی که نوآوری را با خود دارند ؟

 

NO POLITICS - JUST INTERNET.



About the author

ruhollah-mehraban

hi, My name is Ruhollah, I am graduated from Language department of Kabul University, I am doing translation,web logging, I like to write and create ..

Subscribe 0
160