آیا شما متیو موداین هستید؟ آیا من متیو موداین هستم؟

Posted on at


موداین  (Modineبا متیو(Mathieve) در مورد ساخت فلم های کوتا صحبت میکند.

 من تا حالا یک فلم بزرگ ساخته ام و بزودی یک فلم زیبای دیگر هم خواهم ساخت. از خودم همیشه میپرسم که چرا به ساخت فلمهای کوتاه برگشته ای؟ باز برای خودم پاسخ میدهم ," من برای ساخت فلم های کوتاه دلیل های ویژه خود را دارم". در قدم نخست من در ساخت فلم های کوتاه پاسخ گوی کسی نمیباشم, به این معنا که این فلم ها را من از پول شخصی خود میسازم. این فلم ها برای پول درآوری نیستند. آنها را به اساس علاقه خود و هنر داستان گویی سینمایی میسازم.

دلیل دوم اینست که در فلم های کوتاه میتوان از ابزار فلم سازی بصور آزادانه استفاده کرد,  بدون احساس اینکه باید از شیوه تعین شده کار پیروی کرد. هیچ یک از سه فلم ذیل: بچه دختر را ملاقات میکند, بچه دختر را از دست میدهد و بچه دوباره دختر را میگیرد به اندازه کافی موضوع برای یک فلم بلند ندارند. در یک فلم کوتاه دختره از بچه بیزار میشود و از او جدا میشود. پایان فلم.

سوم چون ساختن فلم های کوتاه دشوار است. فلم های کوتاه واقعا شیوه دشواری دارند چون شما زمان کوتاهی برای بیان موثر داستان خود دارید. این چالش جالب فلمسازی است. به اساس همین دلیل, بیشتر وقت ها روش کمیدی, بهترین روش برای فلم های کوتاه اند.بیشتر فکاهه های آقای دان ریکلز(Don Rickles) برای ساخت فلم های دلچسب پسندیده اند.

چهارم , ساختن فلم های کوتاه  روش خوبی برای مصروف بودن در زمان های فراغت بحیث یک هنرپیشه است. ساختن فلم های کوتاه یک روش خوبی برای خلاق و مولد ماندن است در زمانیکه در حالت انتظار برای اجرای یک برنامه تازه هستید.

چگونه ساختن فلم های کوتاه را شروع کردم؟ دو فلم ساز, بنام رابرت التمن(Robert Altman)  که افتخار سه بار  کار کردن با او را داشتم و استنلی کابرک(Stanley Kubrick)  که مرا تشویق به نوشتن کرد, الهام بخش من در ساختن فلم های کوتاه بوده اند.  آقای کابرک (Kubrick) مرا تشویق به آزاد نویسی کرد, تا از ساختارهای که در مدرسه آموخته بودم دوری کنم. ما باهم در حدود دوسال در روی فلم نیمتنه فلری کامل(Full Metal Jacket)   کار کردیم و روش کاری ساده او برای هر بیننده ای تاثیر برانگیز بود. آلتمن(Altman)  چگونگی رفتار با هنرمندان را برایم آموخت. او همیشه میگفت که نود درصد کار او انتخاب هنرمندان پسندیده برای نقش پسندیده شان بود. اما هنرمندان میدانند که اگر باب(Bob)   شما را برگزید, شما تجربه خوبی خواهید داشت و فرصتی برای بهترین بودن برای شما فراهم خواهد شد. 

در بالا: استنلی کابرک(Stanley)  در مجموعه نیمتنه کامل آهنی. عکس: ماتیو موداین(M. Modine)

در پایین: روبرت آلتمن(Robert Altman)  در جریان تولید فلم آرتر میلر(Arthur Miller)   عکس : توسط متیو موداین(M. Modile) 

بسیار خوب است که فلم های خود را در تارنمای فلم انکس به اشتراک بگذارم. چند دلیل در این مورد وجود دارد

دلیل نخست جای شان مشخص است و هر زمانیکه بخوایم آنها را پیدا کنم, جای برای پیدا کردنشان وجود دارد. دلیل دوم, زمانیکه کسی از من بخواید که فلم های کوتاه را ببیند, خیلی ساده میتوانم آنها را برای یافتن فلم های خود رهنمایی کنم.

دلیل سوم. زمانیکه کسی از من میخواهد که فلم های من را ببیند و من او را رهنمایی میکنم تا با رفتن به فلم انکس فلم های مرا ببیند و  در عوض یک مقدار پاداش خواهم گرفت.

آرزو دارم که مردم از دیدن فلم های کوتاه من لذت ببرند. اینها به گونه ای  جالب ساخته شده اند. فلم های من به گونه ای, داستان گویی سینمایی اند که تلاش من را همراه با خوشبینی به تصویر میکشند. من با افراد بدبین و بدبینی موافق نیستم, از همین خاطر دوست دارم که بیش از این هم که شده خوشبین باشم, اما باید به یاد داشت که خوشبینی را باید با یک سطح از بدبینی متوازن ساخت. همکاری, امید و تلاش جمعی را دوست دارم. از مصیبت به اساس آنچه با خود می آورد خوشم نمی آید, اما آنها یک خوبی دارند که مردم را گرد هم جمع میکنند. حدس میزنم که دلیل اینکه فلم را دوست دارم نیز همین است. پدر من مدیر یک تماشاخانه بود و از سن کودکی شاهد قدرت سینما و توانایی  اش برای گردآوری مردم بوده ام. مردمیکه برای تماشای فلم جمع میشوند, زندگی تعداد شان در اثر فلم ها تغیر میکند, تعدادی مردم از فلم ها از خود گذری می آموزند, تعداد سخاوتمندی و روشنفکری می آموزند. بعضی از فلم ها و هنرمندان مردم را در زمانیکه به خنده ضرورت دارند, میخندانند.

سپاس از تماشای فلم های من

برای خواندن مقاله های من به با جم دالرمپل(Jim Dalrymple)  در مجله آنلاین حلقه(The Loop Online Magazine)  بپیوندید. برای تماشای تصاویر من توسط متیو موداین(M. Modine) و آگاهی در مورد تمام موضوع های فلم "نیمتنه کامل فلزی" و استنلی کابرک(Stanly Kubrick)  برنامه "یادداشت های روزانه نیمتنه فلزی" را بارگیری کنید.

برای آموختن بیشتر تارنمای www.fullmetaljacketdiary.com را بازدید کنید.  متیو(Mathieve)  را با این نشانی در تویتر دنبال کنید. @MatthewModine. برای بازدید از تارنمای رسمی متیو موداین(Mathieve Modine)  به این نشانی مراجعه کنید. http://www.matthewmodine.com



About the author

ahmadshafi

Ahmad Shafi Raouf was born in 1990 in Herat province of Afghanistan, graduated from high school in 2008. Then started BBA in 2009 in Ishraq university of Herat city, Afghanistan. He is studying now in seventh semester as a senior, and is planning to get his masters degree. He started…

Subscribe 0
160