ارزش نمایش های پشت صحنه در فلم ها

Posted on at

This post is also available in:

میدانید که صحنه دلخواه من در فلم "کین خواه" چیست؟ شاید تا هنوز آن صحنه را ندیده باشید. آیا صحنه  شوارما(Shawarma)  را دیده اید؟ اگر ندیده اید یک دی وی دی کامل آنرا بخرید و یا به تارنمای یوتیوب(You Tube)  بروید.  صحنه که در موردش صحبت میکنم, یکی از برنامه های پی آیند فلم است و ارزش انتظار کشیدن را دارد.  این صحنه های بسیار خنده دار و بعضی وقت ها دربرگیرنده اشتباهات و پشت صحنه های فلم, و یا اعلانات فلم میباشد. همه موضوع ها از فلم جمز باند(James Bond)  بنام " از روسیه با عشق"  با شعار جیمز باند برمیگردد, شروع میشود. اما نخستین صحنه مربروط به فلم ماپت(Muppet) بود, که در اخیر فلم برای صحبت و گفتگو با بینندگان درنظر گرفته شده بود.

تعدادی از صحنه های دلخواه من مربوط به فلمهای کمیدی اند مانند صحنه های اخیر فلم "کینخواه" و تصاویری که در اخیر فلم هانگ اور(Hangover)  نمایش داده میشوند. برعلاوه, با دیدن یک فلم هیجانی جدید با شخصیت های شگفت انگیز مانند اکس من (X-Men), همه بینندگان توقع دارند که پشت صحنه های مرتبط با این فلم  را نیز ببینند. بیشتر فلم ها مانند فلم " کین خواه","مردآهنی", "مرد بی باک" و " اکس من" از صحنه های نمایشی استفاده میکنند تا داستانهای متفاوت را باهم پیوند بزنند. فلم های "دزد دریایی  دریای کارائیب" و " سریع و خشمگین" از نمایش های پشت صحنه برای توضیحات بیشتر و پیوند فلم با برنامه های پی آیند آن استفاده کرده اند. 

نمایش های پشته صحنه ارزش بازرایابی وتوسعه وی برای فلم دارد. با در اختیار گذاشتن این پشت صحنه ها برای حامیان اصلی فلم میتوان آنها را بیشتر با فلم پیوند داد و در فلم درگیر کرد. آنها با استفاده از این پشت صحنه ها به پیام گذاری در مورد فلم میپردازند و آنها را در حسابهای کاربردی خود به اشتراک میگذارند. این به خودی خود امتیاز فلم را بالا میبرد و پیش از اینکه فلم به بازار بیاید به پیش بینی ها و انتظارات از فلم دامن میزند. 

تعدادی از تارنماها و برنامه های مانند (Aftercredits) و (MediaStinger) فقط برای نمایش پشت صحنه های فلمها ایجاد شده اند. بار دیگر اگر میخواستید که در مورد فلم ها معلومات بدست آوری, سری به آنها بزنید.  آیا در سینما برای دیدن صحنه های اضافی منتظر میمانید؟ آیا میخواهید مستقیم به تارنماهای بروید که بتوانید صحنه های مهم فلم دلخواه خود را ببینید؟



About the author

ahmadshafi

Ahmad Shafi Raouf was born in 1990 in Herat province of Afghanistan, graduated from high school in 2008. Then started BBA in 2009 in Ishraq university of Herat city, Afghanistan. He is studying now in seventh semester as a senior, and is planning to get his masters degree. He started…

Subscribe 0
160