پیروزی از آن افغانستان است

Posted on at


افغانستان کشوریست که از هر لحاظ تکمیل است , تنها کمبودی اش نا امنی و بی امنیتی است. .

اگر امنیت داشته باشد , نه کسی میتواند مانع کسب و کار مردم شود و نه کسی از ترس بی امنی از خانه خود بیرون نمیشود .بخاطر نداشتن امنیت کشورهای بیگانه یا دشمنان افغانستان بر آن غالب میشوند , نیروهای ضد افغانستان وارد کشور شده و قصد تخریب کردن  کشور را دارند .جاهای تاریخی را تخریب میکنند , خانه های مردم را ویران ساخته و مردم بی گناه  را از بین میبرند.متاسفانه این وضیعت ادامه داشت گرچه هیچ کمبودی نداشت اما بازم روبه پس رفت بود  این سبب میشد تا دشمنان کشور روحیه گرفته و افغانستان را ویران کنند , همه افغانها بخاطر این کمبودی متاثر بودند و نمی توانستند کدام کاری را انجام دهند تا که کشور خود را از این بدبختی نجات دهند .

اما ازین به بعد چنین نخواهد بود روز چهارشنبه 20 سنبله سال 1392 جوانان قیور افغانستان با کمایی کردن مقام قهرمانی در بین کشورهای منتخب جنوب آسیا به ملت رنج دیده و صبور کشور خود خوشی تقدیم کردند , که نه تنها افغانستان را بلکه کشورهای همسایه و دیگر کشورهای جهان را تکان داد .روز چهارشنبه  یک روز تاریخی سال 1392 بشمار میرود .

افغانها چنین خوش بودند که همه در سرک ها بیرون شده و با افتخار بیرق افغانستان را گرفته گشت و گذار میکردند . بازی کنان لیگ برتر خوشی به افغانها دادند که در سالهای متمادی آنها چنین خوشی نداشتند  , همیشه در جنگ سپری کردند و حسرت پیروزی دشمنان را خوردند . تلاش جوانان افغانستان باعث شد که افغانستان با افتخارترین کشور جنوب آسیا شود .این باعث افتخار بازی کنان است که بانداشتن مکان برای استراحت و نداشتن غذای صحیح برای خوردن بازم توانستند مقام قهرمانی و کپ قهرمانی جنوب آسیا را از آن خود  کنند  .

هرات:-       کابل:-

مزارشریف:-

هزاران نفر برای دیدن فینال مسابقه خودرا از کسب و کار انداختند و به تماشای این مسابقه آمدند یا به خانه , یا به دوکان , حتی بعضی از طریق رادیو مسابقه را دنبال کردند , همچنین  بارک اوباما ریس جمهور آمریکا به صورت زنده این مسابقه را از پرده تلویزیون تماشا میکرد و برای برنده شدن افغانستان احساس خوشی کرده و به شیر مردان فوتبال افغانستان افتخار میکرد . بارک اوباما حیرت زده شده بود , وی گفت : عجب مردمی هستند 30 سال در آتش جنگ سوختند و باز هم برنده شدند , در بازی کریکت آمدند تمام دنیا را حیرت زده کردند , در المپیک آمدند مدال هارا بردند و حال در فوتبال کپ آسیا را بنام خود کردند , اگر این مردم چند سال دیگر در صلح زنده گی کنند فاتح هر میدان میشوند .

تمام افغانها چنین خوش هستند مانند پدرو مادری که به فرزند خود میبالد . خلاصه این خوشی بود که مرز قوم و مذهب پرستی را شکست , قهرمانی لیگ برتر ظهور یک قدرت نو در جنوب آسیاست , افغانستان 11 سپتمبر را به نوع مثبت رقم زد.

پیروزی از آن ماست....!

وطن نامت جاویدان است

سرم در راهت فدا است

گرچه ضعیف و ناتوانی

اما همتت غالب دیگران است

( فردینا عالمیار)



About the author

fardinaalemyar

She is Fardina Alemyar, a student in eleventh class in Mahjuba Herawi High School.She was born in 1996 in Herat city Afghanistan. she live in Ferdowsi street .She is studying DEl (Diploma in English Language) in HTC. She is a favorite of Volleyball, reading books and writing.and she is a…

Subscribe 0
160