حال و هوای انتخابات

Posted on at


انتخابات افغانستان از راه میرسد، کاندیدا ها خود شان را ثبت نام می کنند، برنامه ها و کمپاین های انتخاباتی آغاز میشوند، مردم به دنبال اخذ کارت رأی دهی به صف می ایستند، چهره شهرها با پوستر های انتخاباتی رنگ دیگری به خود میگیرند، رسانه ها و شبکه های اجتماعی فعالتر از همیشه عمل میکنند و محراق توجه خاص کاندیدا ها و رأی دهندگان قرار میگیرند و بلاخره همه انگشت های شانرا مثل هم، رنگ میکنند.

اما سوال اینجاست که با تمام این کار

 ها که برای انتخاب زعیم چهار سال آینده من و تو انجام میشود، مسئولیت ما در قبال این تصمیم بزرگ و حیاتی چیست؟ چه معیار ها را برای انتخاب رئیس جمهور در نظر میگیریم؟ و ...

مهمتر از همه توجه به شخصیت کاندیداها است که باید گذشته کاری و میزان صداقت، تعهد و دلسوزی شان به این آب و خاک را در نظر بگیریم و باورمندی ایشان به اساسات و آموزه های اسلامی باید جز اصلی ترین معیار ها باشد.

افغان بودن (به معنی خاص) نامزد ها مهم است که باید از درون جامعه افغانی برخاسته باشند، با فریاد های خسته ملت آشنا و سابقه فعالیت در جهت منافع بیگانگان را نداشته باشند. برنامه های نامزد ها باید به شیوه مُوشِگافانه بررسی شود تا برنامه های عملی ارائه کرده باشند نه وعده هائیکه صِرف برای گمراه ساختن اذهان عامه داده شده.

در نهایت فردی را انتخاب کنیم که مرهمی بر درد های روز افزون این ملت بزرگ باشد، دلش برای افغانستان بسوزد، دستاورد های حکومت فعلی را حفظ کرده و از تجارب آن استفاده لازم را بکند.

هموطن بیا عاقلانه بهترین انتخاب را داشته باشیم چون میدانم لایق بهترین ها هستیم!


نویسنده: محمد کمیل جوادی



About the author

JawadiKumail

My name is Mohammad Kumail Jawadi, I am studying Computer Science Faculty at Kabul University and working as a blogger at Film Annex, I love my home land “Afghanistan” and its citizens, I like to have relationship with my nice compatriots and other excellent people.

Subscribe 0
160