منشی دفتر ایالات متحده, جان کری, و رویا محبوب درباره اقتصاد افغانستان, تحصیلات و توسعه رسانه های جمعی گفتگو کردند

Posted on at

This post is also available in:

هفته گذشته, رویا محبوب در دبی سال نو شمسی را جشن میگرفت.در همان زمان, من سفری به واشنگتن داشتم همراه با فرشته فروغ, رابط فیلم انکس با کشورهای آسیای مرکزی و جنوبی, و "سیمون مالسیو" و "الکسی لوچنکو", فیلمسازان و ویرایشگران در فیلم انکس, تا در شام ترتیب شده سالانه توسط دانشگاه امریکایی در افغانستان اشتراک کنیم.روز بعد ما همراه با "ماریا اونیل" درباره کار وی به عنوان مدیر ارشد خلاقیت در USAID صحبت کردیم.

و "پریوا جیسینگهای" پیرامون کارش به عنوان رئیس تشکیلات موبایل در USAID صحبت داشتیم.

دو روز در واشنگتن, مخصوصا ملاقات در USAID, من را واداشت تا تلاش بیشتری در رشد و توسعه "افکار هدفمند" Target Thinking داشته باشم.

جمعه, رویا به من زنگ زد تا من را در جریان بگذارد که باید رخصتی های خود را کوتاه کند و به کابل برگردد برای یک ملاقات بسیار مهم که روز سه شنبه باید ارائه میشد.روز دو شنبه او ملاقاتی با رئیس دفتر ایالات متحده, جان کری داشت.زمانی که من این خبر را شنیدم فکر کردم: کری یک مرد خوش شانس است! و 12 ماه کار کردن با رویا به ذهن من خطور کرد.چیزی که در جلوی چشمانم آمد ویدیوی: ساخت مکاتب در افغانستان بود.یک ویدیوی ساده 60 ثانیه ای که کار 12 ماهه ما را خلاصه کرد.پیشنهاد من این بود تا ویدیو را برای  آقای کری نمایش دهیم تا خود ویدیو همه چیز را بیان کند.چند ساعت بعد او در جلسه ای با جان کری , رئیس دفتر ایالات متحده بود.

 

 

 

زمانیکه من به عکس کری در حال صحبت کردن با رویا دیدم, امیدوارم از قرصتی که برای او نصیب شده است را بفهمد.جان کری همراه با خیلی از آمریکایی ها و اروپایی های دیگر,به رویا محبوب نیاز دارند,به دانایی او, مهارتها و شبکه نویسندگان دختران و زنان جوان افغان, توسعه دهندگان نرم افزارهای کامپیوتری و متخصصین رسانه جمعی تا آجندای خود را به جلو براند.زویا محبوب با جلن کری درباره اقتثاد افغانستان, تحصیلات و توسعه رسانه ای جمعی صحبت کرد, همچنین درباره پروژه توسعه افغان و انکس بانوان.رویا به جان کری راه حل هایی را پیشنهاد نمود.

 

بعد از ملاقات وی با جان کری او مصاحبه ای را با صدای آمریکا داشت و همچنین همراه با جمعی از خبرنگاران که من در آینده برای شما مقالات را به اشتراک خواهم گذاشت.در اینجا نقل قولی از رویام میباشد.

"تکنالوژی معلوماتی و رسانه ها قدرت این را به بانوان میدهند تا نستقل شوند و حس اعتماد به نفسی را میبخشد تا بتوانند نظریات خود را به اشتراک بگذارند زیرا در شبکه های جمعی کسی نیست تا برایشان بگوید چرا شما بیرون از خانه هستید؟چرا با مردان صحبت میکنید؟ زیرا هیچکس آنها را نمیشناسد."

 

فقط رویا, بدون سیاست

 

 



About the author

favad

favad forough was born in 1 june 1992 from Herat- Afghanistan.is the Vice President of Imperial Services & Consultancy Company. he is graduated from Economics in Herat University.

Subscribe 0
160