کمک مالی به دختران، آموزش دوامدار و آگاهی دیجیتال

Posted on at

This post is also available in:

امروز من فرصت یافتم تا بخشی از AGFAF باشم، بودجه برای کمک مالی به دختران افغان، در مکتب لاورنس در نیوجرسی، من توسط لیو موتیوک دعوت شدم تا در ورکشاپ بهمراه ۲۳ دختر افغان شرکت کنم و در مهمانی شام در مقابل دانش آموزان ، اعضای AGFAF، نمایندگان مکتب لاورنس و حمایت کنندگان این دو سازمان سخنرانی کنم.

 

 

فرشته فروغ ، عضو بورد وومن انکس، سیمیون مالتیو، فیلم ساز فیلم انکس و فیدار خورزالو، منجر بازاریابی همراه من بودند، ما اندکی بعدازظهر به مکتب لاورنس رسیدیم و فورا ورکشاپی را برای آموزش دانش آموزان در مورد صفحه فیلم انکس و نقش مان در کمپانی دایر کردیم. دو خانم جوان به نام فاطمه حیدری و یاسمین محمدی، که در دفتر وومن انکس در کابل  بعنوان نویسنده و دستیار بازاریابی کار میکنند و بخشی از برنامه AGFAF هستند منتظر ما بودند. ما در مورد ظرفیت و استعداد بالقوه زنان در بخش نویسندگی و فیلم سازی و حقیقت اینکه آنها در بخش نمره بز و اجرااتشان در تمام صفحه فیلم انکس پیشتاز بوده و از مردان در افغانستان، آمریکا و سایر نقاط دنیا نیز پیش هستند صحبت کردیم ، برای معلومات بیشتر صفحه اجتماعی فیلم انکس را ببینید. 

 

 

در زمان ورکشاپ تیم فیلم انکس، بشمول فاطمه و یاسمین، دانش آموزان افغان و نقش ما در کمپانی و نحوه کار در فیلم انکس را توضیح دادند. جالبترین بخش سئوالهایی از دانش آموزان بود، ما تمام بخش های این ورکشاپ را فیلم برداری کردیم و امیدواریم تا ۷-۱۵ روز آینده فیلم را در صفحه وومن انکس و فیلم انکس آپلود کنیم .

در اینجا انترویو با یاسمین محمدی را به انگلیسی که چند هفته پیش در کابل در استدیو فیلم انکس/ وومن انکس گرفته شد میبینید:

  

در اینجا انترویو با فاطمه حیدری، که چند هفته پیش در کابل در استدیو فیلم انکس/ وومن انکس گرفته شد میبینید : 

لئو موتیوک مردی هوشیار و زیرک است، کسی که با حوصله در مورد ماموریت AGFAF و پروژه های آینده اش برای من توضیح داد، در دو ماه آخر لئو موتیوک و من بارها با هم صحبت نمودیم و در بخش های متعددی همکاری ها و توافقات ایجاد کردیم، او یکی از هوشیارترین افرادی است که من از شروع کارمان در افغانستان ملاقات کرده ام، شب گذشته کارکردهای AGFAF  و دیدگاهی که لیو مونتیوک و شریکش برای آینده بهتر داشتند مرا متحیر نمود. یکی دیگر از افراد موثر در این پروسه گراهام کول بود، مسئول پیشین مکتب لاورنس و استاد ارشد در مکتب وستمینستر، او در تمام مدت زمانی که آنجا بودیم ما را کمک و همراهی نمود و از تجربه اش در آموزش آکادمیک برای دانش آموزان جوان گفت.

 

هدف من برای آموزش دانش آموزان جوان، دختران و زنان آگاهی بیشتر در در مورد دنیای دیجیتال از طریق آموزش دیجیتالی، با هدف  پرورش استعدادها و کمک به داستان نویسی، من از آنها میخواهم که افکار، ایده ها و احساسات خود را بیان کنند و قهرمانان مدل و افراد مهم دیگری را  کشف کنند. فرشته فروغ یکی از پیشقدمان در کانسپت تابعیت و ارتباطات بدون مرز میباشد و دید خود را در ویدیو زیر برای ما تشریح نموده، و جزئیات بیشتر در چند هفته پیش روی بشمول شرکت وی در TEDxNYC ارائه خواهد شد.

 

برای اینکه روز پرکار و موثرتری داشته باشیم، روبرتو و جیوانا، از ایتالیا برای شرکت  در نمایش عکاسی توسط هنرمند زلمی آمدند، عکس ها چهره هایی از افغانها و مناظر زیبای افغانستان و مردمش را نشان میداد.

 

 

بیشتر بخوانید

 Digital Literacy, Education, Knowledge and Learning, for Afghanistan, Central South Asia and other Developing Countries, Investing in Social Enterprise for Women In Technology, Digital Literacy and Social Media and How Female Students from Afghanistan Earn Money On Film Annex; Sustainable Education, Business and Philanthropy.

 لطفا به صفحه من مراجعه نموده و خود را راجستر کنید. و برای مطالب جدید در وومن انکس نیز خود را ثبت نام کنید

 personal page on Film Annex 

 Women's Annex  

Francesco Rulli.

 

 

 



About the author

ruhollah-mehraban

hi, My name is Ruhollah, I am graduated from Language department of Kabul University, I am doing translation,web logging, I like to write and create ..

Subscribe 0
160