آرایش خانم ها از چه زمانی معمول شد؟

Posted on at


آرایش


انسان ها در طول تاریخ و در نقاط مختلف جهان همواره سعی میکرده تا خود را زیباتر و جذاب تر نشان دهد, و این موضوع در بین زنان اهمیت بیشتری داشته است. اما عوامل زیبای در زمان ها و مکانها ی گوناگون فرق عمده ای داشته اند. مثلا هم اکنون نیز یک زن نمیه وحشی آفریقای قسمت های از پوست بدن خود را می برد و پودر سنگ سیاه یا سرخ به بریدگی ها می زند تا پس از التیام این رنگ را حفظ کند, در واقع او میخواهد خود را زیباتر از دیگران نشان دهد و یا لب های خود را آنقدر می کشد تا از وضع طبعی خارج کند تا آویزان دیده شوند, در حقیقت هدفش اینست که به زیبای دست یابد و یا یک زن اسکیمو روغن و چربی به بدن خود می مالد تا مورد علاقه مرد اسکیمو قرار گیرد, شاید تعجب کنید که هم اکنون در قرن بیست و یکم زنان طایفه ای در از زمان کودکی حلقه های فلزی به گردن خود م اندازند و مرتبا بر تعداد آنها می افزایند تا گردن آنها مثل زرافه دراز شود!  و همچو زن هایی را < زن زرافه> نامند, و در بین زنان زرافه هرکدام  که گردن بلندتری دارد در چشم افراد این قبیله از دیگران زیباتر است.


هم اکنون در بین زنان اروپای, آمریکای و حتی آسیای برخی ها دست به آرایش های نادرست و پوشیدن  لباس های مبتذل می زنند که از نظر یک زن دانشمند رفتار آنها بی شباهت به کارهای زنان ما قبل تاریخ نیست. مثلا رنگ بنفش برای موهای سر, و پوشیدن چکمه ی چرمی خیلی بلند در وسط تابستان و یا استعمال بیش از حد مواد آرایشی به صورت(چهره) که منجر به تعقیر چهره نیز میشود.



نتیجه: از آنجای که فهمیدیم آرایش از ما قبل تاریخ در جاها و مکان های محتلف به شیوه های گوناگون تا فعلا و جود داشته پس برما لازم است تا نشان دهیم که حال ما متمدن تر هستم نسبت به یک ملیون سال قبل یا بیشتر و باید نورمال تر عمل کنیم.


 


با تشکر



About the author

omar-zobair-hamidy

I AM OMAR ZOBAIR FROM HERAT, I'M THE 4TH YEAR STUDENT OF COMPUTER SCIENCE (BCS), AND BESIDE OF BEEING VICE-PRESIDENT OF A CONSTRUCTION COMPANY, I AM A BLOGER AT FILMANNEX

Subscribe 0
160