ناجیه خان: افغانستان در جان من

Posted on at

This post is also available in:

 

معرفی: بعضی از دوستان و طرفداران ناجیه خان میگویند که او چهره یک فرشته را دارد، اما من هرگز یک فرشته را ندیدم و نمیدانم که درست است یا نه.

اما چیزی که میتوانم بگویم این است که بعد از مصاحبه با هنرپیشه، نویسنده، مودل و چهره مدنی افغان-انگلیسی، ناجیه خان، من دانستم که او روح یک فرشته را دارد.

ناجیه خان در شمال افغانستان در شهر مزار شریف به دنیا آمد. زمانی که او یک نوزاد بود.اوضاع جنگ او و خانواده اش را مجبور کرد تا به پاکستان هجرت کنند.آنها در دهه 1990 در انگلستان اقامت گزیدند.ناجیه جوان در یک مکتب دخترانه در لندن رشد یافت، تحت تاثیر افغانها و انگلیسیها ت ااینکه تبدیل به یک فرهنگی تقلا از جنگ شوند.او به عنوان یک نویسنده و هنرمند برجسته رو نما شد همراه با تجربیات دسته اول و رنج و دردی که کشیده بود.

به عنوان یک بازیگر ناجیه خان در خیلی از فیلمهای افغانی، بالیوود و انگلیسی بازی کرده است.اخیرا او نقش یک راهبه بد را در یک فیلم انگلیسی که به زودی نشر خواهد شد را بازی نموده است که تحت نام "دخمه" میباشد.

فیلم "دخمه" یک فیلمی از کارگردان انگلیسی به نام "مارک مورفی" میباشد و در اواخر سال 2012 تصویر برداری شد در یک کلیسایی به نام "لس میزربل".این فیلم ژانر به خصوصی را به خود گرفته است و با تکنیک ها و روش های سنتی  خاصی تصویر برداری شده است، ساخته شده از یک داستان ترسناک که از دو روایت و چشم انداز بیان شده است.

ناجیه خان در سکانس های اروپایی بسیار فعال میباشد.او چانس ملاقات با خیلی از مقامات و چهره های سرشناس را داشته است از جمله  رئیس جمهور امریکا "بیل کلینتون" و شاهزاده انگلیس "اندرو" و با بسیاری از ستاره های هالیوودی و بالیوودی مانند سلمان خان، شاه رخ خان، صیف علی خان، کارینا کاپور، میکی رورک و لونل ریچی و با مودل های جهانی مانند "تایسون بکفورد" و با ورزشکاران برجسته جهان مانند "فوکوندو پیرس" و با متصدیان موفق چون "سیرو اورسینی".

این لیست ادامه دارد، این یک مبارزه بود برای خان تا اینکه خود را نیز مانند آن اشخاص مشهور سازد، او محافظ خیلی از آشنایان حرفه ای و شخصی خود است و او زیاد به شهرت نمی اندیشد.چیز های دیگری هم از ناجیه خان وجود دارد.و او حالا به عنوان یک کله خر شناخته شده است. و او مثال برجسته ای است برای الهام بخشیدن به بسیاری از زنان در افغانستان.ناجیه حتی پرواز دادن طیاره و موتور سواری را نیز یاد دارد.او بازی پولو یا پوگان بازی را نیز مهارت دارد.و حتی از بلند ترین کوه ها در فرانسه نیز بالا رفته است.

نادیه خان این خوشی رابا بازیگری و نویسندگی خود به ارمغان آورده است.او میگوید این ها پیشه ذاتی من هستند تا اینکه من نقش های خود را انتخاب کنم.تنها جمله ای من دوست دارم این است "بهترین چیز در زندگی من خود زندگی است و چه هدیه زیباییست زندگی".

به عنوان یک زن افغان- انگلیسی، نادیه خان نیز یک طرفدار ضرب المثل های افغانی و دری میباشد.او در اینجا مصاحبه زیبایی را با کاپیتان ادوارد زلم، نویسنده کتاب ضرب المثلها- 151 ضرب المثل دری افغانی ارائه میدارد.

-----

فیلم انکس: نادیه جان، جای خوشی است که با شما صحبت میکنم.به نظر میرسد که شما یک زندگی پر هیجان داشته اید؟ 

نادیه خان: تشکر ادوارد جان، بعد از مطالعه کتاب شما درباره ضرب المثل های افغانی، فکر نمیکنم که شما زمان زیادی را برای نوشتن این کتاب داشته بودید.این مصاحبه همچنان یک سرگذشت و ماجرای جالب نیز خواهد بود.من سعی میکنم در زندگی خودم به همه چیز به چشم ماجرا ببینم حتی به اشیای خورد و کوچک.

فیلم انکس: شما به عنوان یک بازیگر در بسیاری از فیلمها بازی کرده اید، حتی فیلمهای بالیوودی، چگونه این کار را آغاز کردید؟ صنعت فیلمسازی در افغانستان چه چیزهایی را میتواند از بالیوود یاد بگیرد؟

نادیه خان: بازیگری یک انتخاب طبیعی بود برای من.هر چیز در زندگی جالب است و من میخواهم تا آنها را کشف کنم.چه جیزی بهتر از بازیگری تا اینکه چانس بازی کردن در نقش های مختلف را داشته باشم و به جای خیلی از آدمهای دیگر قرار بگیرم و آنها را درک کنم.من درک کردم که چگونه میتوان در یک نقش قرار گرفت و احساسات و زندگی آن نقش را در خود یافت. این کار واقعا شگفت انگیزه.

اولین فیلم من در بالیوود یک قسمت بسیار کم در فیلمی به نام "شادی کی لادو" بود.گرچه این یک بخش بسیار کم بود اما کسانی که در صنعت فیلم بالیوود بازی میکنند و کار میکنند به من پیشنهادات زیادی دادند تا در آینده نزدیک در دسایر فیلمها بازی کنم.من قبول کردم تا در یک قسمت از سریال های هندی به نام "دن دانا دن گول" نقشی را داشته باشم همراه با ستاره بالیوود "جان آبراهان" و "بیپاشا باسو".

"بیپاشا باسو" برای من به طور بخصوصی جالب است.او برنامه ریزی کرده بود و درس خوانده بود تا اینکه یک حسابدار شود و اما یک راه بسیار سختی را برای خود انتخاب کرد بعد از اینکه در برنامه مودل فورد به عنوان مودل برتر جهان در سن 17 سالگی انتخاب شد. من از هر لحظه که در بالیود بودم را دوست دارم.خیلی از کسانی در صنعت فیلم بالیوود واقعا دوست داشتنی هستند.

اما بعد از آن، من تصمیم گرفتم تا یک وقفه در سینمای هند داشته باشم به علت یکسری دالایل شخصی.صنعت فیلم بالیوود بسیار مهیج و رنگارنگ است اما کار در آن بسیار سخت است.اما بسیار آسان خواهد بود اگر خود را کاملا به همان محیط بسپاری و من دیگر برنامه هایی نیز دارم.من یک نقشی را در یک فیلم افغانی به نام "آینده" نیز چند سال پیش قبول کرده بودم که توسط یوسف رویان کارگردانی شده بود که در اطراف و داخل لندن تصویر برداری شده بود و بسیار جالب بود.

من فکر میکنم اصلی ترین چیزی که صنعت فیلم افغانستان میتواند از بالیوود بیاموزد این است که فقط یک داستان خوب داشتن کافی نیست.این خیلی مهم است که یک کارگردان قوی داشته باشید تا بتواند به خوبی فیلمسازی کند و همچنین یک فیلمبردار خوب.اما اصلی ترین و مهمترین چیز داشتن یک تیم حرفه ای از بازیگران و کارمندان میباشد.فیلمسازی در کل به مانند یک فامیل میباشد.


 

فیلم انکس: لطفا در باره آخرین فیلم خود "دخمه" برای ما بگویید ؟

نادیه خان:من بعد از تجاربی که در بالیوود کسب کردم به لندن بازگشتم و فکر کردم که بسیار جالب خواهد بود اگر در یک فیلم دیگر بازی کنم.پس من قبول کردم تا در یک نقش در یک فیلم انگلیسی به نام "دخمه" بازی کنم.این یک فیلم ترسناک میباشد که توسط یک کارگردان انگلیسی به نام "مارک مورفی" ساخته شده است و من خیلی لذت بردم از بازی کردن در نقش یک راهبه بد.ما این فیلم را در اواخر سال گذشته تصویر برداری کردیم و به زودی به نمایش گذاشته خواهد شد.خوب من چیز زیادی درباره آن نمیگویم.تنها چیزی که درباره آن میتوانم به شما بگویم این است که داستان درباره یک کلیسای کاتالوگ است که چند جوان به طرز عجیبی در یک دخمه ای در انجا کشته شده اند و جسد های آنها در آن محل میباشد.

این یک نقش عالی بود و بسیار جالب بود که دوباره به فیلمهای مهیج برگشتم.من در فیلمها خودم را بسیار زنده و فعال احساس میکنم.زمانی که کارگردان میگوید "حرکت" من وارد یک دنیای دیگر میشوم و جای یک شخص دیگری برای جند لحظه قرار میگیرم.شاید من کدام فیلم دیگری را نیز بازی کنم و الان دقیق نمیدانم.چیزهای زیادی هستند که من میخواهم آنها را امتحان کنم و فعلا آمادگی ندارم که در یک چیز اتکا کنم.سچنانچه یک ضرب المثل افغانی هست که میگوید "سر زنده باشد کلاه بسیار است"

به این معنی است که اگر شما وقت داشته باشید پس میتوانید کارهای زیادی را انجام دهید .این یک ضرب المثل عالی است برای من و من این را روی خیلی از کارها تجربه کرده ام.و من هر شخص را توصیه میکنم تا این ضرب المثل را در هر جا استفاده کند از زندگی خود و من همیشه از ضرب المثل های افغانی استفاده میکنم. 

 

 

فیلم انکس: بیایید بیشتر درباره ضرب المثل ها صحبت کنیم.شما اشخاص مشهور و جالبی را دیده اید در جامعه اروپایی. جالب ترین واقع ای که تا به حال با آن برخورده اید چی بود؟

ناجیه خان: من عاشق قصه گویی هستم.داستان های زیادی هستند اما بهترین واقعات و داستان های من در 5 سال پیش در در یک رویداد اجتماعی لندن اتفاق افتاده بود.سوپر استار سینمای هند شاه رخ خان نیز در آنجا بود.او در کشورهای آسیای مرکزی و جنوبی بسیار مشهور است و مردم او را SRK خطاب میکنند.زمانی که شما یک شخص از روی پاراف شناخته میشود پس شما میدانید که او بسیار مشهور است.

در هر قضیه، شاهرخ خان یکی از بزرگترین بازیگران و ستاره های تاریخ بالیوود میباشد.و او بازیگری است که بیشترین جوایز بهترین بازیگر را به دست آورده است. روزنامه لوس انجلس او را بزرگترین ستاره سینمای جهان خطاب کرده است و او طرفداران چند میلیاردی دارد، بزرگان سینای بالیوود او را پادشاه بالیوود میگویند و مجله "نیوزویک" میگوید او یکی از 50 نفر قدرتمند در جهان میباشد پس او یک شخص بزرگ در این صنعت میباشد.


  

شاه رخ خان نیز در این محفل دعوت شده بود که من نیز در آنجا بودم. این محفل توسط یکی از بزرگترین بانکهای هند برگزار شده بود و مردمان دوست داشتنی در آنجا حضور داشتند.برای کوتاه کردن داستان، شاه رخ خان با من تنهایی حرف زد و خیلی شوخی کردیم با هم.در یک نقطه او به من لبخند زد و گفت: تو خود را افغان میگویی و فقط میتوانی دری صحبت کنی و لی چرا نمیتوانی پشتو صحبت کنی؟

شما میدانید که پدر کلان شاه رخ خان از جنوب افغانستان بوده است و گاهی اوقات شاه رخ خان نیز خود را به اسم "بچه افغان" خطاب میکند.

بعد او با افتخار گفت که میتواند به پشتو نیز صحبت کند و من گفتم ادامه بده اما من نیاز به یک ترجمان دارم زیرا من فقط دری گپ زده میتوانم.

سپس شاه رخ خان چند کلمه به پشتو صحبت کرد و من با شنیدن ان کلمات مات مانده بودم زیرا هر کلمه را میفهمیدم.

من سپس شرو ع کردم به خندیدن و فهمیدم که او به پشتو صحبت نکرد بلکه دری صحبت کرد و سپس شوخی کردم با او و گفتم جای خجالت است که تو خود را پسر افغان هم خطاب میکنی اما نمیتوانی فرق بین زبان دری و پشتو را بکنی

مردم به جوش و خروش آمدند و زمانی شاه رخ خان جواب داد:" این منصفانه نیست، تمام این سالها، هر کس با من صحبت میکرد من با او پشتو صحبت میکردم." مردم بسیار زیاد خندیدند.

به هر حال، خیلی جالب و عالی بود.ما بیشتر همدیگر را در جلوی مردم دست میانداختیم.سپس با هم در روی سکو با آهنگ "درد دیسکو" رقص کردیم.مردم بسیار حسادت میکردند و من بسیار دوست دارم.


 

بعد از محفل، من بسیار متحیر شدم از اینکه با یک سوپر استار بودم.اما من زیاد هم نترسیدم.من در آن محفل من "شاهزاده اندرو"، "بیل کلینتون"، شاهزاده آلبرت از موناکو، "پائلو کولو" ، "تایسون بکفورد" ، "فاکوندو پیرس" ، "میکی رورک" ، "آرماند آسانته" ، "جان کلود ون دم" ، "پاریس هیلتون" ، "سلمان خان" ، "آرجون رامپال" ، "جرمن جکسون" ، "لیونل ریچی" و خیلی ادمهای سر شناس دیگر.شما چند تای کمی را از آنها ذکر کردید. همه آنها آدمهای جالب و خوبی هستند.ولی در کل همه ما انسان هستیم.

 

فیلم انکس: چگونه فیلم، انترنت و رسانه های جمعی میتواند زندگی زنان و جوانان افغانستان را توسعه دهد؟ 

ناجیه خان: اینها رسانه های بسیار قوی هستند که میتوانند جامعه را تغییر دهند.آنها نیز میتوانند جامعه را بهتر سازند و شاید هم بدتر بسازند.هر کس باید برای خود مسوولیت پذیری شخصی را داشته باشد حتی به عنوان یک تولید کننده یا مصرف کننده.به عنوان فیلم، بسیاری از مردم آنها را فقط از دید سرگرمی میبینند و فراموش میکنند.اما این خیلی خوب خواهد بود اگ رمردم فیلها را با ذهن خود ببینند و نه تنها با چشمان خود.هر فیلم از خود یک پیام دارد و میتواند زندگی هر شخص را تغییر دهد.این فیلمها توان دارند و میتوانند روی میلیون ها نفر موثر باشند.

 

رسانه های جمعی یک وسیله عالی است اگر به صورت درستی از آن استفاده شود.این رسانه ها خیلی از آدمهایی را که با هم دور بودند را به هم نزدیک کرده است.به طور خلاصه، من هیچ یک از اقوام خود را از نزدیک ندیده اما من با آنها با "اسکایپ"، وایبر و فیسبوک در تماس هستم و طوری احساس میکنم که آنها را میشناسم.

رسانه های جمعی وسیله خوبی برای پخش و نشر تحصیلات میباشد.خیلی مردم در گوشه هایی از جهان زندگی میکنند که معلمان نمیتوانند به آنجا سفر کنند.ولی آنها از طریق اسکایپ میتوانند با هم در تماس باشند.برنامه های تحصیلی مانند برنامه "اگزمر" فیلم انکس این کار را بسیار آسان نموده است برای مردم محلی.جهان دیگر تبدیل به یک دهکده شده است.

فیلم انکس: اگر شما بخواهید یک فیلم درباره "قهرمان افغان یا  شیر زن"  نقش اول فیلم شما چه کسی خواهد بود؟

نادیه خان: احمد ظاهر قهرمان شماره اول من است.من دوست دارم تا موسیقی او را پس بیاورم و در یک فیلم از ان استفاده کنم.خیلی از افغانها او را به عنوان پادشاه موسیقی افغان مینامند و او یک سمبول واقعی از فرهنگ میباشد.

او هم مانند "الویس پرسلی" سبک جدیدی از یکجا کردن موسیقی پاپ و راک ایجاد کرده است.آهنگ های او از اشعار و موسیقی خوبی برخوردار است.موسیقی او تاثیر زیادی روی من گذاشته است و البته روی هر افغان.مرگ تراژید او برای هر افغان یک حادث بد بود.

من خیلی دور خواهم رفت تا این را در یک نقطه در زندگی خود بیان کنم.موسیقی احمد ظاهر زندگی من را نجات داد.موسیقی او من را از حالت غم و اندوهی که در آن بودم نجات داد و به من روحیه بخشید. موسیقی او به من جرأت خندیدن در میان اشکها را داد.و به من کمک کرد تا بلند شوم و برقصم زمانی را که افتاده بودم.شما باید به بعضی از آهنگهای او در اینجا گوش دهید.

در حقیقت تمامی برادران و خواهران افغان من قهرمان و شیرزن هستند.برای من باعث افتخار خواهد بود تا فیلمی را درباره افغانهای عادی بسازم.خیلی از آنها با مشکلات زندگی خود دست و پنجه نرم میکنند و باقی مانده آنها افراد نسبتا خوشحالی هستند.در نظر من این مردم به مراتب قهرمان تر و شجاع تر هستند از کسانی که آنها را در فیلمها قهرمان میخوانند.بازیگران و هنرپیشه گان زندگی واقعی را تمثیل میکنند.اگر این بازیگران را قهرمان بنامیم پس مردم عادی که با زندگی واقعی خود دست و پنجه نرم میکنند را باید قهرمان خطاب کنیم.آیا شما چنین فکر نمیکنید؟

فیلم انکس: ما شنیده ایم که شما در حال نوشتن یک کتاب هستید؟ میشود برای ما بیشتر توضیح دهید. 

نادیه خان: بله، من در حال نوشتن کتاب هستم. یک موضوع حساس درباره توانمند سازی اطفال است که در سن خورد از آنها سو استفاده های جنسی، فیزیکی و روحی میشود.حتی بسیار خورد تر از سن 2 سالگی.این کتاب بر اساس یک داستان واقعی میباشد.بسیاری از مردم باید در مقابل این اعمال غیر انسانی ایستادگی کنند.ببخشید من اکنون نمیتوانم بیشتر از این درباره کتاب برای شما بگویم بلکه بعدا برای شما توضیح خواهم داد.من درباره این کتاب بسیار متهیج شده ام زیرا موضوع این متاب بسیار مهم است.

اگر هر یک از علاقه مندان فیلم انکس و یا اعضای فیلم انکس علاقه داشته باشند تا داستان های خود را با من شریک سازند من بسیار خوش خواهم شد و آنها میتوانند از طریق ایمیل به من ارسال کنند. najiakhaan@gmail.com . من با اطمینان قول میدهم .شما میفهمید، من خودم یکی از این قربانیان در خورد سالی بودم.این داستان باید گفته شود.بلکه بتید به یک شکل احساسی گفته شود و انسانهای خوب در مقابل این اعمال ناشایست انگیزه میگیرند تا ایستادگی کنند.

همه مردم باید یاد بگیرند تا یکدیگر را بیشتر دوست بدارند، احترام بگذارند و از یکدیگر مواظبت کنند.بهترین راه برای انجام این کار برقراری ارتباطات است.زمانی که من این را گفتم من از مردم نخواستم تا یکدیگر را به زور دوست داشته باشند و احترام بگذارند و یا هم بدون کدام ترسی از هم مواظبت کنند.

این یک چیز شجاعانه برای دوست داشتن است.و کسی که از این کار بدش بیاید آدم ترسویی هست.مردم باید این چیزها را به خار بسپارند و بالاخره با هم متحد شوند.من با بسیار خوشی از برادران و خواهران افغان خود تقاضا دارم تا به یکدیگر احترام بگذارند و به حرف همدیگر گوش دهند و یکدیگر را درک کنند.

واقعا، پیامی که در ضرب المثل های افغانی میتواند ما را در فهم این موضوع کمک کند یک ضرب المثل بسیار جالب دری میباشد.و پیامی بسیار خوب برای قربانیان این سو استفاده ها:

ماهی را هر وقت از آب بگیری، تازه است

این ضرب المثل یک معنی بسیار عمیق برای من دارد و برای هر کس که در زندگی خود درد و رنجی را دارد.و به این معنی میباشد که هر کس میتواند شروعی دوباره داشته باشد  حتی اگر با بسیار سختی درد و رنج کشیده باشد.

 

فیلم انکس:  ما بسیار خوش هستیم که شما از این ضرب المثلها خوشتان آمده و آنها را استفاده میکنید آیا شما کدام علاقه مندی دیگری نیز دارید؟

نادیه خان: من عاشق ضرب المثلهای افغانی هستم.و این مجموعه دو زبانه شما بسیار بسیار شگفت انگیز و عالی است.من یکی از سرسخت ترین طرفداران کتاب شما هستم.و من بسیار هیجان زده هستم که آنها در 7 کشور اروپایی وجود دارند.

یک خرد و دانایی خاصی در ضرب المثل های افغانی میباشد. و من امیدوار هستم تا مردم بسیاری از این ضرب المثلها یاد بگیرند.این ضرب المثلها میتواند بسیار فایده مند باشد.طوریکه خود شما میدانید، مردم افغانستان برای هر چیز یک ضرب المثل دارند.آنها زندگی را در چند کلمه  با بسیار زیبایی خلاصه میکنند.ضرب المثلهای افغانی بسیار فیلسوفانه و آموزش دهنده هستند.بعضی ها مانند این ضرب المثل کابلی دارای معنی دقیقی میباشد و اما در کل همه جالب هستند:

دور نرو که گرگ می خورید ، نزدیک نیا که دیده ندارم

من معنی این ضرب المثل را به خود خوانندگان میگذارم تا خودشان تفکر کنند

یکی دیگر از ضرب المثلهای مورد علاقه من این میباشد.

خارپشتک میگه بخمل بچیم

شما میدانید، مخمل افغانی اصل بسیار نرم میباشد.این ضرب المثل افغانی به این معنی میباشد که همه دالدین همیشه جنبه خوب بچه های خود را میبینند و از مقاط ضعف آنها چشم پوشی میکنند.این واقعیت است.

 

فیلم انکس: برنامه های شما برای آینده چی میباشد؟

نادیه خان: این بسیار سخت است برای من تا بگویم زیرا من هرگز برنامه ریزی نکرده ام.من در همین لحظه زندگی میکنم و سعی میکنم تا نهایت لذت را ببرم.چه کسی میداند که تا چی مدت وقت دارد؟

اما من دارای اهداف زیادی میباشم.من میخواهم کتاب خود را به پایان برسانم و آنرا چاپ کنم و پیام آنرا به جهان بیاورم.من باور دارم زمانی که در زمان دقیق قرار داشته باشید پس همه چیز در همان جای مورد نظر خودش اتفاق میافتد.همه کارهایی را که باید انجام داد این است که باید نیت درستی داشت و سخت کار کرد.طوریکه میگویند: "از یک دانه یک درخت رشد خواهد کرد."

من الان میخواهم یک رازی را با شما در میان بگذارم ادوارد جان، قصه ای را که پیشتر با شما درباره شاه رخ خان در میان گذاشتم را به یاد آورید که من را اذیت میکرد که اصلا پشتو یاد ندارم و من الان چند تا از ضرب المثلهای پشتو را برای شما بیان میکنم.و من شنیده ام که شما ضرب المثلهای پشتو را برای کتاب بعدی خود جمع اوری میکنید.در اینجا یکی است که رسیدن اهداف من را در زندگی بیان میکند:

لعل په ايرو کښې نه پټيږي

به این معنی است که جواهرات هرگز پنهان نمیمانند.معنی دقیقی که میدهد این است که زندگی مانند یک تخته سیاه است و اجازه میدهد تا شما رنگ مورد نظر خود را بردارید و آنرا رنگامیزی کنید.مردم کاری را میکند که قلبشان به آنها میگوید و زیبایی این روند در آینده بروز خواهد کرد.من درباره زیبایی جسمی و فیزیکی صحبت نمیکنم زیرا اصلا مهم نیست اما ازچیزی که صحبت میکنم زیبایی قلب است و زیبایی روح.

من درباره این در تویتر بیشتر صحبت خواهم کرد.و درباره بعضی از ضرب المثلهای افغانی بیشتر بحث و صحبت میکنیم.امیدوارم اعضای فیلم انکس این آدرس را تعقیب کنند: @NajiaKhaanمن یک عضو جدید در تویتر هستم و من میدانم که دوستان من با من صبر خواهند کرد تا زمانی که من به درستی یاد بگیرم و از تویتر آگاهی پیدا کنم.من میخواهم چیزهای زیادی را در تویتر به اشتراک بگذارم.

 

 

مسئله ای نیست که من به کجای جهان میروم و یا چه کاری انجام میدهم و من همیشه در قلب خود یک افغان خواهم بود.زمانی که من 11 سال داشتم و در انگلستان زندگی میکردم یک خانواده از دوستان ما من را دختر انگلیسی صدا میکردند.

من به شدت به سر او قهر میشدم.من برای او گفتم که این مهم نیست که من به کجا هستم و یا در کجا رشد یافته ام.من در افغانستان به دنیا آمده ام و من به خودم افتخار میکنم که خود را مزاری میگویم.

آن زن از دیدن این علاقه شدید من ه افغانستان بسیار متعجب شد زیرا من فقط در کودکی در افغانستان بودم.

اما جواب من این بود "خوب که چی؟ افغانستان روح من است"

فیلم انکس: تشکر نادیه جان.ما  منتظر شنیدن کارهای جدید شما در آینده هستیم.

نادیه خان: خواهش میکنم ادوارد جان، من نیز منتظر هستم.این یکی دیگر از ضرب المثلهای افغانی است برای شما که ما در جریان صحبت از آن استفاده میکنیم:

یار زنده صحبت باقی

-----

مصاحبه های بیشتر از ادوارد زلم با رهبران فکری و فرهیخته گان افغانی به زودی در انکس بانوان

برای آگاهی از مصاحبات بیشتر لطفا دکمه سبز رنگ "Subscribe" را کلیک کنید.

 



About the author

favad

favad forough was born in 1 june 1992 from Herat- Afghanistan.is the Vice President of Imperial Services & Consultancy Company. he is graduated from Economics in Herat University.

Subscribe 0
160