خبر جدید : فیلم انکس و وومن انکس بازگشایی ۱۰ امین کلاس انترنتی را در هرات، افغانستان اعلام کرد

Posted on at

This post is also available in:

 

خبر جدید - فوری 

 

نیویورک، نیویورک : ۱۵، سپتمبر، ۲۰۱۳ - در هفته ای که اکثر خبرگزاری های خارجی در غرب افغانستان اخبار خود را روی حمله به کنسولگری آمریکا در هرات متمرکز نموده اند، گام مهمی در بخش آموزش افغانها در لیسه محلی چند مایل آنطرفتر برداشته شد.

در ۸ ام، سپتمبر، شرکای فیلم انکس و بنیاد وومن انکس بازگشایی ۱۰امین کلاس انترنتی فیلم انکس را در لیسه گوهرشاد بیگم در هرات اعلام کرد.


این کلاس انترنتی جدید برای ۹۰۰۰ دانش آموز لیسه طرح شده است. و لیسه گوهرشاد بیگم را به شبکه انترنتی فیلم انکس/وومن انکس  که هم اکنون بالاتر از ۴۰۰۰۰ افغان را در ۱۰ لیسه در غرب افغانستان با خود دارد وصل میکند.

این کلاسهای انترنتی توسط فیلم انکس و وومن انکس تحت نظر رئیس بنیاد وومن انکس و یکی از ۱۰۰ چهره برتر مجله تایمز رویا محبوب ساخته میشود.

لیسه جدید در شبکه آموزشی فیلم انکس به نام یکی از زنهای بانفوذ در قرن ۱۵ هجری  به نام گوهرشاد بیگم نامیده شده است، کسی که بخاطر حمایتش از هنر و آموزش مشهوراست.هم اکنون لیسه افغانی که نام وی را برای خود برگزیده فرهنگی ۶۵۰ ساله را به روشی پیشرفته، تحسین برانگیز و باورنکردنی با خود دارد.

فرانسیسکو رولی بنیانگذار و رئیس فیلم انکس گفت :امروز بیشتر از ۴۰۰۰ دانش آموز افغان در شبکه فیلم انکس موجود می باشند. بیشتر آنها دختران افغان میباشند، چون تمرکزما روی تقویت زنان میباشد. سال بعد در چنین زمانی ، ما توقع داریم  ۲۰۰۰۰ جوان افغان را در کلاس های انترنتی فیلم انکس  داشته باشیم.  مفاد آموزشی و مالی این دانش آموزان در اولویت ماست.

سخت افزار و ارتباط انترنتی که توسط فیلم انکس و وومن انکس به مکاتب افغانستان اهدا شده است، نیز مجهز به ابزار آموزشی پیشرفته که توسط این دو موسسه طرح شده می باشد. این شامل برنامه رسانه اجتماعی و فیلم سازی نیز میباشد، بخوبی برنامه حرفه ای و آموزشی اگزامر که بطور خاص برای نیازهای افرادی که تازه به دنیای انترنت قدم گذاشته اند میباشد. برای بسیاری از دختران افغان، این اولین باری است که آنها قادر شده اند تا از انترنت استفاده کنند - عده بسیار کمی از آنها توانسته اند تا به نقاط دیگر دنیا سفر کنند و مطالب ویژه از طریق بلاگ نویسی، فیلم سازی و یا رسانه های اجتماعی در دنیای انترنت تهیه کنند.

رولی گفت : این ۴۰۰۰۰ جوان افغان هم اکنون بیشتر از دو و نیم میلیون ارتباط رسانه ای را ایجاد کرده اند و مقدار زیادی مطالب دیجتالی حرفه ای و نیمه حرفه ای را تهیه نموده اند. به اضافه ابزار و آموزشی که آنها دریافت میکنند ما همچنین دانش آموزان را بر اساس کیفیت مطالبی که تهیه نموده اند پاداش میدهیم. شبکه ما بسرعت رشد میکند.  تصور کنید ما در آینده نزدیک وقتی ۱۰ برابر این دانش آموزان و مطلب نویسان را بصورت آنلاین داشته باشیم ، چه میتوانیم بکنیم.

فیلم انکس و وومن انکس در نظر دارند تا برنامه های خودشان را خارج از محدوده افغانستان نیز اجرا بکنند، که  الگوی از مدل اولیه تجارتی آنها باشد. مایک سوینی عضو هیت مدیره فیلم انکس گفت : اصول اساسی که شرکای فیلم انکس بدنبال آنها هستند آگاهی دیجیتال و کمک های بشر دوستانه است.  ادقام این دو اصل تجارتی با یکدیگر ایده فیلم انکس بوده و برای افرادی که در کشورهای در حال توسعه زندگی میکنند بسیار موثر است. ما فضایی را ایجاد میکنیم که تجارت و بشردوستی به حمایت یکدیگر به روش دوامدار و قطعی می پردازند. این یک گام مهم در جهت همکاری  فرهنگی و مسئولیت رسانه ای میباشد و برای همه موثر و مفید خواهد بود. 

فیلم  انکس و بنیاد وومن انکس توقع دارند تا بیشتر از ۲۰۰۰۰۰ دانش آموز افغان را تا پایان سال ۲۰۱۴ آنلاین داشته باشند.

### 

درمورد فیلم انکس و شرکای آن

 

شرکای فیلم انکس بازوی فیلم انکس  صفحه توزیع فیلم، بلاگ و تمویل مالی فیلم میباشند. FilmAnnex.com پیشتاز در بخش مدل تجارتی پرداخت برای مطالب، با بیشتر از ۳.۴ میلیون صفحه در گوگل میباشد. فیلم انکس جزو ۱۰۰ سایت برتر در آمریکا بخاطر بازدیدکنندگان خاصش میباشد و به ۷ زبان مختلف میتوان از آن استفاده نمود. و بیشتر از ۲۲۰۰۰۰ کاربر راجستر شده و تمویل کنندگان مالی از طریق مدل تبلیغات آن دارد.

 

شرکای فیلم انکس برای ایجاد فرصت ها در آسیای مرکزی از طریق WomenAnnex.com  در افغانستان، آذربایجان، ارمنیا، بنگلادیش، بوتان، هند، قزاقستان، قرقیزستان، مالدیو، نپال، پاکستان، سریلانکا، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان و هم اکنون جزیره کارائیب  میباشد. موفقیت  در فیلم انکس، به شرکای فیلم انکس اجازه میدهد تا در بخش تفکر هدفمند، بشر دوستی دوامدار و کارآفرینی اجتماعی پیشتاز باشند.

 

در مورد بنیاد وومن انکس 

 

زنان و اطفال زیادی در آسیای مرکزی و جنوبی به انترنت دسترسی ندارند و یا دسترسی به بخشهای دیگر محدود میباشد. بنیاد وومن انکس. بعنوان یک سازمان غیر انتفاعی برای تسهیل رشد انترنت و فراهم آوری دسترسی به انترنت در آسیای مرکزی و جنوبی با ایجاد کلاس های انترنتی در لیسه ها، مراکز انترنتی، پخش  ست های موبایل و فراهم آوری آموزش رسانه ای بمنظور بالابردن آگاهی دیجیتال و فراهم آوری مفاد اقتصادی از طریق مدل ویژه تبلیغاتی فیلم انکس ایجاد شد. 

 ###



About the author

ruhollah-mehraban

hi, My name is Ruhollah, I am graduated from Language department of Kabul University, I am doing translation,web logging, I like to write and create ..

Subscribe 0
160