زن امروز همــان مــادر فردا و فرداهــاست

Posted on at


امروزه همگی درکشور عزیز خود افغانستان متاسفانه شاهد خشونتهای مختلفی علیه زنان هستیم. تصاویر وحشتناکی را دیده و قصه های هولناکی درباره خشونت علیه زنان می شنویم.


تا به حال فکر کردین که آیا درواقع این زنان هستند که اشتباهاتشان باعث خشونت علیه آنان میشود یا ایکه واقعیت این است که اشتباه از کسانی است که خشونت را مرتکب می شوند؟.....


اگر گناه را تنها به گردن زنان بیندازیم در نتیجه یا متأسفانه باید بگویم که بیشترین فیصد زنان افغانستان را خانمهای بد تشکیل داده اند اما از دیدگاه من واقعیت طور دیگر است. از آنجا که در اخبارها، روزنامه ها و برنامه های تلویزیونی دیده و شنیده ام این زنان نیستند که مرتکب اشتباهات میشوند.



برای مثال در یک فامیل افغان یک دختر نوجوان را به زور و بدون اینکه حتی از او سوالی پرسیده شود و حتی او کدام آگاهی در مورد زندگی زناشویی و آینده خود داشته باشد، او را به نکاح در می آورند و مجبور میکنند تحت هر شرایطی تن به این ازدواج بدهد.


حتی در بعضی از فامیل ها دختر نوجوان را به یک مرد کهنسال نکاح کرده و از او تقاضا دارند که کاملاً رضایت نشان دهد و اگر هم لب به سخنی باز کند برای آنها این نشانه بی عزتی و بی حیایی آن دختر می باشد.



درصورتیکه این نه تنها یک گناه بلکه یک بی وجدانی در حق دخترانی است که به زور وادار به ازدواج میشوند و بعد از اینکه دختر جوان در زندگی اش به مرور زمان با مشکلات روبه رو میشود و در تالابی سیاه و تاریک بند میماند و ناخواسته فریاد میزند....


آن زمان است که او را به جرم دفاع از حقوقش مورد خشونتهای مختلف قرار میدهند و از اینجاست که تباهی دیگری دامنگیر او میشود..............بیائید با هم مهربان باشیم.


آمنه ظفری


 



About the author

lovelysweet

23 ساله هستم یک خانم متأهل نویسندگی را بسیار دوست دارم اما بیشتر تجربه کاریم را در بخش دوبله بدست آوردم بسیار زندگیم را دوست دارم همچنان خانواده ام را

Subscribe 0
160